Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg venter på legetime, men er litt engstelig, så jeg prøver her i mellomtiden. Jeg har de siste par mnd vært litt tungpustet og føler ikke at jeg klarer å trekke pusten helt ned. Føler meg også sår i halsen og hoster litt innimellom. Det kommer ikke blod, men jeg føler det litt metallisk. Det har av og til vært litt slimete, da med en slags forkjølelesessmak, hvis man kan kalle det det. Er trett, ukonsentrert og lett å irritere, og er av og til litt småsvimmel. For et par år siden var jernlagrene skikkelig lave, og jeg fikk "jernsprøyter", tror det hjalp. Jeg går sjelden til lege, er ikke så glad i det... Det er astma i familien, men jeg har ikke hatt det. Derimot har jeg litt atopisk eksem innimellom - fikk det for ca. 7 år siden (da 33). Jeg begynte å røyke som 13-åring, og har røkt litt av og på hele tiden. Har aldri vært noen storrøyker, og røyker vel 2-5 pr. dag. Har i perioder røkt mer, kanskje 10-15 pr. dag. Har også en mor med brystkreft med spredning til lunge, hjerne og lever, og min morfar døde av magekreft da jeg var liten. Jeg er litt engstelig og lurer på om symptomene mine kan ha noe med lungekreft å gjøre. Jeg har aldri hatt lungeproblemer før, aldri hatt ikke lungebetennelse, er veldig sjelden syk, selv forkjølelser pleier ikke å bite på meg. Har jeg grunn til engstelse? På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287215-lungekreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...