Lillemus Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Forleden dag skulle jeg kjøre en motorvei med ørten tunneler og 80-sone. Foran meg lå en liten bil og foran den igjen en liten varebil. Denne varebilen lå i 60 (!) i tunnelene, det er lyse, fine, oversiktilige og nye tunneler her! Mellom tunnelene kreket den seg neeesten opp i 80... Da vi nærmet oss omtrent det eneste stedet på strekningen det er mulig å legge seg ut til høyre og kjøre forbi tenkte jeg:"Han der legger seg aldri ut!" og ganske riktig... Bilen kjørte pent og rolig oppover bakken i venstre felt og gjorde ingen tegn til å legge seg ut til høyre for å slippe oss forbi... Hva feiler det sånne folk!? Hvis det er såååå vanskelig å ligge på 80 i det minste så finnes akkurat her en utmerket "gammelvei" det går an å kjøre, helt uten tunneler er den også. *Oppgitt* 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Skrevet 2. oktober 2007 ''til høyre og kjøre forbi'' Å slippe forbi, skal det selvsagt stå. 0 Siter
morsan Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 he he, ja man kan lure noen ganger. Forleden lå jeg bak en som kjørte i 25 km/t i 50-sona! Det var tørr og fin veibane og tosifret antall plussgrader, så ingen grunn til å være SÅ forsiktig. Svinger og biler i mot gjorde at det gikk en stund før jeg kom meg forbi. Det glapp ut av meg en kommentar om somlekjøringa, hvorpå 10-åringen i baksetet sier: "Det er sikkert noen gamle, for de er alltid så forsiktige"! ;-) Og han hadde helt rett, selvsagt, og kanskje skal vi være glad til at de som bare såvidt klamrer seg til sertifikatet tar det litt med ro, for å demme opp litt for senket reaksjonsevne...;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Skrevet 2. oktober 2007 he he, ja man kan lure noen ganger. Forleden lå jeg bak en som kjørte i 25 km/t i 50-sona! Det var tørr og fin veibane og tosifret antall plussgrader, så ingen grunn til å være SÅ forsiktig. Svinger og biler i mot gjorde at det gikk en stund før jeg kom meg forbi. Det glapp ut av meg en kommentar om somlekjøringa, hvorpå 10-åringen i baksetet sier: "Det er sikkert noen gamle, for de er alltid så forsiktige"! ;-) Og han hadde helt rett, selvsagt, og kanskje skal vi være glad til at de som bare såvidt klamrer seg til sertifikatet tar det litt med ro, for å demme opp litt for senket reaksjonsevne...;-) Tja... De skaper jo farlige situasjoner alikevel da, ved å sinke resten av trafikken så til de grader, da vil jo alltid noen til slutt ikke gidde mer og foreta en forbikjøring, kanskje på et uegnet sted. 0 Siter
morsan Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Tja... De skaper jo farlige situasjoner alikevel da, ved å sinke resten av trafikken så til de grader, da vil jo alltid noen til slutt ikke gidde mer og foreta en forbikjøring, kanskje på et uegnet sted. Absolutt ikke uenig i det! 0 Siter
org Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Har blitt skikkelig fint utover der nå! Sparer mye tid. Irriterende og farlig med sånne folk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.