Gå til innhold

Apropos kjøring - og fartsgrenser...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forleden dag skulle jeg kjøre en motorvei med ørten tunneler og 80-sone. Foran meg lå en liten bil og foran den igjen en liten varebil. Denne varebilen lå i 60 (!) i tunnelene, det er lyse, fine, oversiktilige og nye tunneler her! Mellom tunnelene kreket den seg neeesten opp i 80...

Da vi nærmet oss omtrent det eneste stedet på strekningen det er mulig å legge seg ut til høyre og kjøre forbi tenkte jeg:"Han der legger seg aldri ut!" og ganske riktig... Bilen kjørte pent og rolig oppover bakken i venstre felt og gjorde ingen tegn til å legge seg ut til høyre for å slippe oss forbi...

Hva feiler det sånne folk!? Hvis det er såååå vanskelig å ligge på 80 i det minste så finnes akkurat her en utmerket "gammelvei" det går an å kjøre, helt uten tunneler er den også. *Oppgitt*

Skrevet

''til høyre og kjøre forbi''

Å slippe forbi, skal det selvsagt stå.

Skrevet

he he, ja man kan lure noen ganger.

Forleden lå jeg bak en som kjørte i 25 km/t i 50-sona! Det var tørr og fin veibane og tosifret antall plussgrader, så ingen grunn til å være SÅ forsiktig. Svinger og biler i mot gjorde at det gikk en stund før jeg kom meg forbi.

Det glapp ut av meg en kommentar om somlekjøringa, hvorpå 10-åringen i baksetet sier: "Det er sikkert noen gamle, for de er alltid så forsiktige"! ;-)

Og han hadde helt rett, selvsagt, og kanskje skal vi være glad til at de som bare såvidt klamrer seg til sertifikatet tar det litt med ro, for å demme opp litt for senket reaksjonsevne...;-)

Skrevet

he he, ja man kan lure noen ganger.

Forleden lå jeg bak en som kjørte i 25 km/t i 50-sona! Det var tørr og fin veibane og tosifret antall plussgrader, så ingen grunn til å være SÅ forsiktig. Svinger og biler i mot gjorde at det gikk en stund før jeg kom meg forbi.

Det glapp ut av meg en kommentar om somlekjøringa, hvorpå 10-åringen i baksetet sier: "Det er sikkert noen gamle, for de er alltid så forsiktige"! ;-)

Og han hadde helt rett, selvsagt, og kanskje skal vi være glad til at de som bare såvidt klamrer seg til sertifikatet tar det litt med ro, for å demme opp litt for senket reaksjonsevne...;-)

Tja... De skaper jo farlige situasjoner alikevel da, ved å sinke resten av trafikken så til de grader, da vil jo alltid noen til slutt ikke gidde mer og foreta en forbikjøring, kanskje på et uegnet sted.

Skrevet

Tja... De skaper jo farlige situasjoner alikevel da, ved å sinke resten av trafikken så til de grader, da vil jo alltid noen til slutt ikke gidde mer og foreta en forbikjøring, kanskje på et uegnet sted.

Absolutt ikke uenig i det!

Skrevet

Har blitt skikkelig fint utover der nå! Sparer mye tid.

Irriterende og farlig med sånne folk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...