Gå til innhold

lymfeknuter på halsen

Anbefalte innlegg

Gjest knuteguri
Skrevet

Noen som har litt peiling på dette?

Jeg har fire lymfeknuter på halsen, litt langt ned på siden. De er ikke store (ertestørrelse) og de er ikke vonde.

Jeg var hos legen med de for 6 mnd siden, det ble tatt blodprøver og de var fine.

De er der fortsatt, men er like små... Noen som vet om lymfekreft MÅ være store lymfeknuter og vokser de ev fort?

Syns ikke legen tar meg alvorlig, kunne tenkt meg å få tatt en biopsi av disse, men han bare pføyer det bort.

Kan man gå privat noe sted med dette?

Skrevet

Du kan alltids oppsøke en privatpraktiserende lege, hvis du føler behov for det.

Har du vært hos legen med disse lymfeknutene mer enn den ene gangen? Så vidt jeg vet er det vanlig å se det an en stund, det er mange ting som kan få lymfeknuter til å hovne. Har du spurt legen om du kan få tatt en biopsi? Eller ev. hvorfor han mener det ikke er nødvendig? Hvis han tok seg tid til å forklare hvorfor du ikke trenger bekymre deg, er det nok lettere å slå seg til ro med. Og hvis du forteller ham hva du tenker/er bekymret for er det lettere å gi deg en god nok forklaring.

Gjest knuteguri
Skrevet

Du kan alltids oppsøke en privatpraktiserende lege, hvis du føler behov for det.

Har du vært hos legen med disse lymfeknutene mer enn den ene gangen? Så vidt jeg vet er det vanlig å se det an en stund, det er mange ting som kan få lymfeknuter til å hovne. Har du spurt legen om du kan få tatt en biopsi? Eller ev. hvorfor han mener det ikke er nødvendig? Hvis han tok seg tid til å forklare hvorfor du ikke trenger bekymre deg, er det nok lettere å slå seg til ro med. Og hvis du forteller ham hva du tenker/er bekymret for er det lettere å gi deg en god nok forklaring.

Hei

Har kun vært der en gang med de, for ca 6 mnd siden. Oppdaget de tilfeldig, og jeg hadde ikke hatt noen halsbettennelser el i forkant. Han tok blodprøver, som var fine, og sa jeg skulle se de an om de forandret seg feks. Som regel gikk de bort sa han.

De er der enda, helt like, de er hverken mindre eller større, og jeg lurer på om det er helt ufarlig når de er små og ikke formerer seg på ett halvt år.

Er det i det hele tatt mulig å ha kreft i slike små knuter og som ikke vokser?

Skrevet

Hei

Har kun vært der en gang med de, for ca 6 mnd siden. Oppdaget de tilfeldig, og jeg hadde ikke hatt noen halsbettennelser el i forkant. Han tok blodprøver, som var fine, og sa jeg skulle se de an om de forandret seg feks. Som regel gikk de bort sa han.

De er der enda, helt like, de er hverken mindre eller større, og jeg lurer på om det er helt ufarlig når de er små og ikke formerer seg på ett halvt år.

Er det i det hele tatt mulig å ha kreft i slike små knuter og som ikke vokser?

Siden de fortsatt er der et halvt år etter er det nok lurt å ta en ny tur til legen, så kan han vurdere hva som bør gjøres.

Gjest samme her også
Skrevet

Vårt barn har hatt en knute på halsen i snart et år. Det går ikke over. Men så lenge den er stabil så har vi ikke gjort noe med den. Legene sier at det ikke er farlig med slike knuter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...