Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har mus på loftet!! Fant det ut da vi dro ut gammel isolasjon og la ny. De har pisset og lagd ganger i den gamle isolasjonen og nå hevder samboeren at han hører dem... Iiik..

Han sier han skal lage en felle med en bøtte med vann i, slik at de drukner. Men mus kan da svømme, dette er da dyreplageri!!Ser for meg musa svømmer desperat oppi denne bøtta og til slutt må gi opp.. (HVORFOR er jeg utstyrt med slik en billedlig fantasi, arggggggggg.......)

Fins det ingen smertefri og ok måte å drepe mus på, da?Fellene kan klappe feil igjen og gift er ikke noe særlig om det er snakk om rotter for da kan rotta bli liggende og stinke der den gjemmer seg.

Gjest Vekten87
Skrevet

finnes noe greier som man setter i stikk kontakten. lager en pipelyd som de ikke fikser og de stikker.. dør ikke.. vi mennesker hører ikke lyden.. men vet ikke hvor man får kjøpt slike....

Skrevet

du kan kjøpe musefeller hvor fellene knekker nakken til musa med en gang

Skrevet

finnes noe greier som man setter i stikk kontakten. lager en pipelyd som de ikke fikser og de stikker.. dør ikke.. vi mennesker hører ikke lyden.. men vet ikke hvor man får kjøpt slike....

vi har en sånn. man hører en svak klikkelyd innimellom. Om de fungerer vet jeg nå ikke.

Skrevet

Dessverre er det ingen stikkontakter på loftet og jeg vet ikke helt om jeg tror på det systemet heller. Har lest litt på nett om ulike metoder. Uff..

Gjest Vekten87
Skrevet

Dessverre er det ingen stikkontakter på loftet og jeg vet ikke helt om jeg tror på det systemet heller. Har lest litt på nett om ulike metoder. Uff..

oki. men tror ikke de lider av de fellene.. hør inom en butikk der de selger div.. de kan nok fortelle mer.. gift tror _jeg_ er pining...

Skrevet

du kan kjøpe musefeller hvor fellene knekker nakken til musa med en gang

Er det slike vanlige feller som en får kjøpt i dagligvaren? Slike i tre med metallfjær og plass til ostebit?

Skrevet

oki. men tror ikke de lider av de fellene.. hør inom en butikk der de selger div.. de kan nok fortelle mer.. gift tror _jeg_ er pining...

Gift er uansett dumt om det er snakk om store mus eller rotter siden de da kan legge seg ned og dø et sted som en ikke finner dem igjen og så ligger de der og råtner og stinker.

Tror små mus skal tørke inn, sikkert ikke en behagelig død det heller.

Skrevet

Gode gammeldagse musefeller er fortsatt det beste. Kjøpes i jernvarehandel. Pass på å sette fast lokkematen godt, så går det som regel bra og musen dør med en gang. Se over fellene daglig, for sikkerhets skyld.

Skrevet

Er det slike vanlige feller som en får kjøpt i dagligvaren? Slike i tre med metallfjær og plass til ostebit?

nei de er av plast med noe metall på. Husker ikke helt hvor vi kjøpt våre..

Skrevet

Gode gammeldagse musefeller er fortsatt det beste. Kjøpes i jernvarehandel. Pass på å sette fast lokkematen godt, så går det som regel bra og musen dør med en gang. Se over fellene daglig, for sikkerhets skyld.

Samboern har satt opp to slike feller. Blir ikke jeg som sjekker dem, det er i alle fall helt sikkert. Jeg syns så synd på musa. :( Men vil ikke ha ødelagt hele huset pga de dyra heller da.

Skrevet

Gammeldagse musefeller gjør susen! Sett i ost eller bacon - og sjekk fellene daglig.

Du trenger ikke å ta i musene når du skal løsne dem fra fella. Hold fella over søppeldunken og pirk opp bøylen, og vips - så detter musa ned i søpla!

steinansiktet
Skrevet

Hva med å slippe katten på loftet. Har du ikke egen katt så lån katten til naboen :-)

Jeg låner selv ofte ut katten og naboer kommer strålende tilbake uten mus i hus :-)

Skrevet

Hva med å slippe katten på loftet. Har du ikke egen katt så lån katten til naboen :-)

Jeg låner selv ofte ut katten og naboer kommer strålende tilbake uten mus i hus :-)

Kunne godt tenkt meg å ha katt, men det passer ikke å skaffe det nå. Vet ikke om naboens katt er noen musejeger, men det er definitivt et bra tips!

Skrevet

Kan dere ikke bare sette ut ei musefelle da og sjekke den daglig? Det er bare et raskt klapp over nakken og det er over.

Skrevet

Kan dere ikke bare sette ut ei musefelle da og sjekke den daglig? Det er bare et raskt klapp over nakken og det er over.

Det er satt ut to vanlige feller.. Håper musa får den over nakken, ja. Uansett må vi finne ut hvor musene kommer inn hen.

Skrevet

Vi fant en musefelle med en musefot i URK.

Senere fikk vi omsider fanget trefot musen i en annen felle...

Skrevet

De virker, litt i hvert fall. Vi har et sommerhus hvor musene tar seg inn om vinteren. I fjor fikk vi satt en sånn museskremmer i en stikkontakt, og da hadde det ikke vært i nærheten av like mange mus der som året før.

Skrevet

Vi fant en musefelle med en musefot i URK.

Senere fikk vi omsider fanget trefot musen i en annen felle...

Hehe, huffda. Men stort sett går dette bra, som oftest får de fella over nakken.

Gjest synes mus er søte
Skrevet

Det heter seg at det er gift som "tørster i hjel" musa, dvs. at den blir så tørst at den går ut av huset i leting etter vann og at den dør der.

Selv bruker jeg gjerne vanlige musefeller, i 90 prosent av tilfellene blir musa drept på en korrekt og kjapp måte. Fellene bør sjekkes hver dag.

Det finnes slike feller som ikke dreper musa, en liten boks som den blir fanget inni. Hvor effektive disse er vet jeg ikke. Men da må jo musa slippes ut igjen da.

Bøtte med vann synes jeg bare er tull. En mus klarer seg en god stund som du sier før den dør, det er jo unødvendig dyreplageri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...