Gå til innhold

Katten får ikke lov inn

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Katten får ikke lov inn av mannen min,så nå er den blit "ute katt".

Men nå skal mannen min snart bort en ukes tid,er det riktig av meg å ta katten inn da?

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Piraye

5

• Dorthe

4

• Lillemus

3

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest D*lilith
Skrevet

Hvorfor vil han ikke ha katten inne?

For han liker ikke katter og sier den er grisete og skitten.

Skrevet

Hvis det er deres katt og den har vært en innekatt så er det deres ansvar å sørge for at den har det levelig. Om den ikke kan bo inne så må dere ordne et lunt sted for den ute, en isolert kasse i en garasje eller noe. Når det blir kaldere må dere påse at den har mat og vann som ikke er fryst.

Dersom mannen din plutselig har funnet ut at han ikke vil ha katten inne lenger så syns jeg det er helt forkastelig. Fristende å heller kaste ut mannen! Hadde ikke godtatt slik bruk-kast-mentalitet i forhold til levende vesener fra min samboer i alle fall!

Jeg ville ikke godtatt at min samboer kastet ut katten så lenge katten hadde bodd hos oss. Er det snakk om allergi eller andre gode grunner så må en ta ansvar og omplassere den.

Skrevet

Det hadde jeg ikke tolerert. Katten min koser seg inne både dag og natt :o)

Gjest D*lilith
Skrevet

Hvorfor i all verden har dere katt da??

Han fikk inn til å begynne med,men så bare hatet han den mer og mer....

Gjest D*lilith
Skrevet

Hvis det er deres katt og den har vært en innekatt så er det deres ansvar å sørge for at den har det levelig. Om den ikke kan bo inne så må dere ordne et lunt sted for den ute, en isolert kasse i en garasje eller noe. Når det blir kaldere må dere påse at den har mat og vann som ikke er fryst.

Dersom mannen din plutselig har funnet ut at han ikke vil ha katten inne lenger så syns jeg det er helt forkastelig. Fristende å heller kaste ut mannen! Hadde ikke godtatt slik bruk-kast-mentalitet i forhold til levende vesener fra min samboer i alle fall!

Jeg ville ikke godtatt at min samboer kastet ut katten så lenge katten hadde bodd hos oss. Er det snakk om allergi eller andre gode grunner så må en ta ansvar og omplassere den.

Han har et lunt sted ute og får mat vær dag da.

Gjest D*lilith
Skrevet

Det hadde jeg ikke tolerert. Katten min koser seg inne både dag og natt :o)

Skal ha katten inne når han er borte og se hvordan det går.

Skrevet

Hvorfor vil han ikke ha katten i huset? Hvem av dere var det som anskaffet katten og var dette noe dere hadde diskutert på forhånd?

En katt lider om den må være ute hele døgnet, hele året og da bør dere heller gi den bort til noen som tar seg av den skikkelig.

Gjest D*lilith
Skrevet

Hvorfor vil han ikke ha katten i huset? Hvem av dere var det som anskaffet katten og var dette noe dere hadde diskutert på forhånd?

En katt lider om den må være ute hele døgnet, hele året og da bør dere heller gi den bort til noen som tar seg av den skikkelig.

Det var min ide å få katt og ungenes da....

Ja kanskje han ikke har det noe godt når han må være ute hele tiden,kanskje vi burde prøve å gi den bort,bare det at da klikker ungene.

Skrevet

Det var min ide å få katt og ungenes da....

Ja kanskje han ikke har det noe godt når han må være ute hele tiden,kanskje vi burde prøve å gi den bort,bare det at da klikker ungene.

''Ja kanskje han ikke har det noe godt når han må være ute hele tiden,kanskje vi burde prøve å gi den bort,bare det at da klikker ungene.''

Er det bedre at katten lider i årevis enn at ungene blir lei seg en stund altså?

Utover det hadde jeg neppe hatt særlig respekt for en mann som behandler dyr på den måten, men det er kanskje en annen sak.

Gjest D*lilith
Skrevet

''Ja kanskje han ikke har det noe godt når han må være ute hele tiden,kanskje vi burde prøve å gi den bort,bare det at da klikker ungene.''

Er det bedre at katten lider i årevis enn at ungene blir lei seg en stund altså?

Utover det hadde jeg neppe hatt særlig respekt for en mann som behandler dyr på den måten, men det er kanskje en annen sak.

Vel...han sier katten er et utedyr.

Skrevet

Vel...han sier katten er et utedyr.

Kjøp eller lån en kattebok eller to og la ham lese litt.

Gjest D*lilith
Skrevet

Kjøp eller lån en kattebok eller to og la ham lese litt.

Ja kanskje det.

Gjest balooba
Skrevet

Veldig enig med deg.

Ungene bør ikke lære at det er greit med en slik bruk- og kast-mentalitet overfor dyr. Stakkars lille pus!! Nei, det er deres ansvar å sørge for at han får et nytt og godt hjem. Katter er ikke utedyr og de trenger kontakt med mennesker!

Skrevet

Tenker jeg hadde vært truende til å kaste ut mannen min om han hadde vært kald nok til å gjøre noe sånt.

Uansett, om du i utgangspunktet ikke har tenkt å la den komme regelmessig inn til dere i fremtiden, så gjør det bare vondt værre å ta den inn. Dette er en katt, du kan ikke inngå kompromisser med den. Du kan ikke få den til å forstå at det er greit denne uka men ikke neste, og da er det greiere å la den ha det slik den er vant med... Uansett, om den allerede er blitt vill så vil den sannsynligvis mistrives inne i løpet av uken. Den trenger mer tid på bli "innekatt" igjen.

Men uansett, det er ikke helt bra å kaste ut en katt som -dere- har gjort avhengig av mennesker. Alt ettersom alder på katt, personlighet, intellekt og utemiljø så -kan- de klare seg ute sånn der. Men det blir vanskelig siden den har vært vant til å være avhengig av mennesker. Dette er deres ansvar, avliv den, gi den bort eller ta la den flytte inn igjen. For den har det ikke nødvendigvis bra ute, selv om den overlever.

Gjest D*lilith
Skrevet

Tenker jeg hadde vært truende til å kaste ut mannen min om han hadde vært kald nok til å gjøre noe sånt.

Uansett, om du i utgangspunktet ikke har tenkt å la den komme regelmessig inn til dere i fremtiden, så gjør det bare vondt værre å ta den inn. Dette er en katt, du kan ikke inngå kompromisser med den. Du kan ikke få den til å forstå at det er greit denne uka men ikke neste, og da er det greiere å la den ha det slik den er vant med... Uansett, om den allerede er blitt vill så vil den sannsynligvis mistrives inne i løpet av uken. Den trenger mer tid på bli "innekatt" igjen.

Men uansett, det er ikke helt bra å kaste ut en katt som -dere- har gjort avhengig av mennesker. Alt ettersom alder på katt, personlighet, intellekt og utemiljø så -kan- de klare seg ute sånn der. Men det blir vanskelig siden den har vært vant til å være avhengig av mennesker. Dette er deres ansvar, avliv den, gi den bort eller ta la den flytte inn igjen. For den har det ikke nødvendigvis bra ute, selv om den overlever.

Får se hva det blir til....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...