Gå til innhold

Katten får ikke lov inn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får se hva det blir til....

Lykke til. :-) Det er sannelig ikke lett det der.

Og forresten, har hatt en villkatt inne nå i 1 år, som startet sitt liv som tam. Med endel jobbing og mye krangling så kan de bli tilnærmet som de var før de ble vil. ;-)

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Piraye

5

• Dorthe

4

• Lillemus

3

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest signerer her
Skrevet

Ja kanskje det.

Vi har en katt som bare er ute, og det har vi hatt i mange år. Den ser ikke ut til å mistrives, og den har et lunt sted å være i garasjen.

Gjest D*lilith
Skrevet

Lykke til. :-) Det er sannelig ikke lett det der.

Og forresten, har hatt en villkatt inne nå i 1 år, som startet sitt liv som tam. Med endel jobbing og mye krangling så kan de bli tilnærmet som de var før de ble vil. ;-)

Jeg har jo lyst å ha han inn : )

Men så er det den gubben da...

Gjest D*lilith
Skrevet

Vi har en katt som bare er ute, og det har vi hatt i mange år. Den ser ikke ut til å mistrives, og den har et lunt sted å være i garasjen.

Godt å høre at den har det bra da : )

Skrevet

Jeg har jo lyst å ha han inn : )

Men så er det den gubben da...

Hehe, gubber er vanskelig. Min var også anti katt og anti kjæledyr og anti alt. Han hadde empati da og syntes synd på den, og har ikke kastet noe ut sånn, men han ville bare IKKE ha den inn hit! Da jeg forberedte han på at katta kunne komme inn og da måtte jeg ta henne, så sa han noe sånt som at da ble det han eller katta, for da flytta han ut hvertfall! Nå hører det nå riktignok med til historien at vi bare var samboere, har ingen unger og forholdet var ikke det beste, så det var jeg faktisk villig til å risikere siden det var viktig for meg å få en ordentlig løsning på dette katteproblemet. Katta kom inn, ble inne i påvente av at jeg skulle bestemme meg for hva jeg skulle gjøre med henne, og før man visste ordet av det så er mr antikatt blitt bestekompis med frøken pusekatt. Tror ikke katter generelt er kjempepopulært hos han enda, men akkurat denne katta har en kjempestjerne hvertfall. :-) Prøver å motivere. ;-)

Gjest D*lilith
Skrevet

Hehe, gubber er vanskelig. Min var også anti katt og anti kjæledyr og anti alt. Han hadde empati da og syntes synd på den, og har ikke kastet noe ut sånn, men han ville bare IKKE ha den inn hit! Da jeg forberedte han på at katta kunne komme inn og da måtte jeg ta henne, så sa han noe sånt som at da ble det han eller katta, for da flytta han ut hvertfall! Nå hører det nå riktignok med til historien at vi bare var samboere, har ingen unger og forholdet var ikke det beste, så det var jeg faktisk villig til å risikere siden det var viktig for meg å få en ordentlig løsning på dette katteproblemet. Katta kom inn, ble inne i påvente av at jeg skulle bestemme meg for hva jeg skulle gjøre med henne, og før man visste ordet av det så er mr antikatt blitt bestekompis med frøken pusekatt. Tror ikke katter generelt er kjempepopulært hos han enda, men akkurat denne katta har en kjempestjerne hvertfall. :-) Prøver å motivere. ;-)

Får prøve å motivere gubben min også da : )

Men tror ikke han og katten blir bestiser da,hehe.

Skrevet

Er dette deres katt?? Åsså får den ikke lov til å være inne!??!! Nei nei nei - man kan da ikke "lage" en utekatt, dette er intet mindre enn dyreplageri!! Hadde heller kastet ut mannen jeg!!!

Skrevet

Du kan jo sette ut ei kasse med et teppe i til dyret - det vil si mannen din.

Gjest sola mi
Skrevet

Hvorfor kan ikke katten få lov til å bo på vaskerommet hos dere? Der gjør den ikke noe galt og mannen din er vel heller ikke altfor mye der inne for å vaske klær kanskje?

La katten bo der inne på natten så kan den være ute om dagen og litt på tidlig kveld slik at din mann ikke ser den.

Jeg grøsser når jeg tenker på dyr som må bo ute hele døgnet i snø ,regn og kulde om vinteren! Stakkars dyr og stakkars mennesker som ikke har empati nok til å omgåes dyr.

Skrevet

Du sier dere har katt som ikke får lov til å komme inn i det hele tatt? Da er det jo strengt tatt ikke annet enn en villkatt som får mat hos dere. Jeg ville gitt noen andre mennesker sjansen til å ta seg av katten. Får den ikke komme inn er det synd på den.

Skrevet

Vel...han sier katten er et utedyr.

Feil! Katten var et utedyr. Nå er den et kjæledyr!

Skrevet

For han liker ikke katter og sier den er grisete og skitten.

Er han muslim? De liker ikke katter og hunder og da tror jeg ikke du får ham til å forandre mening heller.

Skrevet

Har kjent flere katter som ikke har fått være innendørs, men hatt muligheter for å være i et uthus, garasje, låve eller lignende. Disse kattene har hatt det bra og ikke lidd noen nød av noe slag:-)

Dersom katten deres ikke ser ut til å mistrives eller lide noen form for nød, så synes jeg ikke du skal ta den inn den uken mannen din er borte.

Derimot synes jeg du skal ta katten inn dersom det skulle bli sprengkulde til vinteren og den risikerer å ikke ha det varmt nok der den oppholder seg utenfor huset.

Gjest signerer her
Skrevet

Kan du ha et hundehus ute som katten kan sove i? Så kan du legge et pledd eller noe inni.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg hadde aldri akseptert om mannen min krevde at katten vår bare skulle være ute, da tror jeg nesten jeg heller jeg hadde kastet ut mannen min. Jeg vet mange katter bare lever ute og lever godt med det, men for meg er dette helt uakseptabelt. Jeg synes katter fortjener et hjem med tak over hodet, et varm hus og skikkelig stell også innendørs!

Skrevet

Du kan jo sette ut ei kasse med et teppe i til dyret - det vil si mannen din.

*he he*

Skrevet

*he he* Er du fortsatt sammen med han, eller? Jf det du skrev om at forholdet ikke var det beste da katta flyttet inn?

Gjest D*lilith
Skrevet

Kan du ha et hundehus ute som katten kan sove i? Så kan du legge et pledd eller noe inni.

Han har en kasse med et pledd i.

Gjest D*lilith
Skrevet

Er han muslim? De liker ikke katter og hunder og da tror jeg ikke du får ham til å forandre mening heller.

Han er ikke muslim,men litt spesiell er han i alt..

Gjest D*lilith
Skrevet

Har kjent flere katter som ikke har fått være innendørs, men hatt muligheter for å være i et uthus, garasje, låve eller lignende. Disse kattene har hatt det bra og ikke lidd noen nød av noe slag:-)

Dersom katten deres ikke ser ut til å mistrives eller lide noen form for nød, så synes jeg ikke du skal ta den inn den uken mannen din er borte.

Derimot synes jeg du skal ta katten inn dersom det skulle bli sprengkulde til vinteren og den risikerer å ikke ha det varmt nok der den oppholder seg utenfor huset.

Ser ikke ut som han lider noen nød i alle fall....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...