Gå til innhold

Hvor langt skal man strekke seg?

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Så lenge dette ikke går utover barna, så synes jeg det er greit. Det er greit å gi igjen med samme mynt. Men for mitt vedkommende så hadde jeg ikke gjort noe som hadde skadet barna på noen måte.

Men da med forbehold at du ikke har gjort noe mot han først, som forklarer hvorfor han oppfører som han gjør.

Har ikke gjort annet mot ham enn å be om skilsmisse i et ekteskap som holdt på å ta knekken på meg, og da han ikke ga seg selv om han hadde flyttet ut, ble han til slutt ilagt besøksforbud fra politiet en periode fordi han ikke lot meg være i fred. Etter en stund gikk livet mitt videre, hans liv ikke, og det er vel det eneste jeg egentlig har gjort "mot" ham. Ihvertfall fram til nå når jeg tar en avgjørelse på at jeg ikke gidder mer.

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

24

• Sofline

6

• Dorthe

5

• cec5

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Coriolis

Har ikke gjort annet mot ham enn å be om skilsmisse i et ekteskap som holdt på å ta knekken på meg, og da han ikke ga seg selv om han hadde flyttet ut, ble han til slutt ilagt besøksforbud fra politiet en periode fordi han ikke lot meg være i fred. Etter en stund gikk livet mitt videre, hans liv ikke, og det er vel det eneste jeg egentlig har gjort "mot" ham. Ihvertfall fram til nå når jeg tar en avgjørelse på at jeg ikke gidder mer.

Er det kanskje en sammenheng mellom hans lave deltakelse og opplevelsen med å få besøksforbud?

Det er jo bare gi faen i han. La ham se barna det han har krav til og bruk tiden dine på andre bekymringer.

Gjest Coriolis

Nøyaktig hva er det som gjør at det er det så dyrt for deg å ha noe med han å gjøre egentlig?

Er det barnebidragslogikken din?

Kan du ikke forsone deg med at du har fått barn med denne fyren, men at du har hovedansvar for barna og må ta utgiftene? Skal han bare tynes for penger?

Det lukter mer hevn dette her.

Denne mannen her høres ut som en galning og jeg mener at du burde ha sett disse dårlige egenskapene lenge før du fikk barn med han. Hvis ikke må dere være totalt blinde eller svært dårlige menneskekjennere.

Men antagelig så er dere så opptatt av de tøffe gutta, som virker litt råe, som er spennende osv, men disse har også sider som slettes ikke er bra, det er ikke uten grunn at de virker spennende og ofte har en "gi-faen-holdning".

Heldigvis er jeg sammen med en herlig og snill mann naa:-)

Faren til dattera mi hadde en bedriten personlighet. Jeg kan egentlig ikke skylde paa at jeg var ung , men det var noe psykologisk bak dette at jeg holdt ut med han (jeg skulle forandre han...)

Vel, jeg ble gravid. Fyren var baade utro mot meg, slo meg, drakk...you name it... Enden paa visa var at jeg skura doen med tannkosten hans og dro.Heslig ja, men godt fortjent tenkte jeg da! Dette sa jeg ikke til han,selvfolgelig...

Da dattera vaar ble fodt hadde de litt sporadisk kontakt, men han viste svaert lite interesse. Naa er det...hmm...kanskje over 2 aar siden vi horte noe fra han, jeg kutta ut all kontakt, men han har ikke skjerpet seg av den grunn. Det er en befrielse aa ha han og familien ut av livet vaart, jeg mener det... De lagde bare f* for oss likevel, og dattera mi spor aldri etter han.

Naa er min nye mann hennes far, hun kaller han pappa fordi hun vil det, men ja, hun vet at han ikke er hennes bioogiske far.

Jeg skjønner jo at når man er "ung og dum", så kan slike gutter virke spennende og man skjønner ikke hva man begir seg ut på. Men når man blir eldre så burde man skjønne mer hvilke sider en slik gutt har og derfor skjønne at man burde holde seg unna.

Hvordan kan vi vite hvilke menn som blir gode fedre da både før og etter en skillmisse før vi får barn. Jeg var jammen meg gift i fire år før jeg fikk barn med førstemann og kjent andremann i ti år før jeg fikk barn med ham.

Det er ikke så lett å vite det, eller kanskje det er jeg som er dum og ikke klarer å se det ;o)

Jeg tror, hvis du er litt menneskekjenner, så har du sett sider ved han som ikke er bra og som du burde ha skjønt ville gi dårlig uttelling når ting begynte å skjære seg.

Jeg tror neppe at han alltid var en engel før du fikk barn med han.

Jeg sier ikke at man ikke blir lurt eller ikke ser slike tegn på forhånd, men i de fleste tilfeller så er det mulig å skjønne sånt på forhånd.

Det er ikke sikkert at dine venner og bekjente er så veldig overrasket over at ting ble vanskelig etter skillsmissen.

Det er lettere å se dette uten i fra.

Annonse

Jeg tror, hvis du er litt menneskekjenner, så har du sett sider ved han som ikke er bra og som du burde ha skjønt ville gi dårlig uttelling når ting begynte å skjære seg.

Jeg sier ikke at man ikke blir lurt eller ikke ser slike tegn på forhånd, men i de fleste tilfeller så er det mulig å skjønne sånt på forhånd.

Det er ikke sikkert at dine venner og bekjente er så veldig overrasket over at ting ble vanskelig etter skillsmissen.

Jeg har lurt på akkurat det samme som deg. Var alle disse drittsekk-eksene like store drittsekker før de fikk barn også? For det høres jo litt merkelig ut at så mange snille og greie gutter (og jenter) blir forb**** drittsekker som gir f*** i alt så snart det kommer et barn til verden og/eller en skilsmisse er i meninga...?

Er litt sliten i dag, "er i emninga" skulle det stå til slutt i det andre innlegget her.

Jeg har lurt på akkurat det samme som deg. Var alle disse drittsekk-eksene like store drittsekker før de fikk barn også? For det høres jo litt merkelig ut at så mange snille og greie gutter (og jenter) blir forb**** drittsekker som gir f*** i alt så snart det kommer et barn til verden og/eller en skilsmisse er i meninga...?

Akkurat, det som er poenget mitt også, jeg kan ikke fatte at det skulle være sånn.

Jeg skjønte det ikke jeg, men saken er vel at han ble syk og har vært ut og inn av psykiatrisk sykehus de siste 21 årene og han gjorde så mye rart at det kunne jeg ikke leve med.

Gjest nattfugl1

Jeg skjønte det ikke jeg, men saken er vel at han ble syk og har vært ut og inn av psykiatrisk sykehus de siste 21 årene og han gjorde så mye rart at det kunne jeg ikke leve med.

Noen av oss oplever å leve med noen i nesten to tiår også for å likevel bli sjokket, i likhet med andre mennesker, over hva som bor i ett menneske. Lett å stå på utsiden å mene noe om dette.

Blir man psykisk syk så stiller det seg selvsagt annerledes, det kan man aldri gardere seg mot.

Annonse

Man kan ikke garantere seg mot noe som helst. Hvem som helst kan oppleve å få verdenen sin snudd på hodet.

Selvsagt, men det er rart at de ikke ser og opplever noe som helst på forhånd. Jeg tror de ikke skjønner hva de dårlige egenskapene de opplever kan gi av reaksjoner senere. Det tenkes ikke konsekvenser.

Gjest nattfugl1

Vel, det er noe i dette at en ikke kjenner noen før en har skilt seg fra dem..

Noen av oss oplever å leve med noen i nesten to tiår også for å likevel bli sjokket, i likhet med andre mennesker, over hva som bor i ett menneske. Lett å stå på utsiden å mene noe om dette.

Det triste er at jeg blir nesten aldri sjokkert over hvordan folk oppfører seg lenger. Jeg har mistet alle illusjoner.

Gjest Valnøtt

Nøyaktig hva er det som gjør at det er det så dyrt for deg å ha noe med han å gjøre egentlig?

Er det barnebidragslogikken din?

Kan du ikke forsone deg med at du har fått barn med denne fyren, men at du har hovedansvar for barna og må ta utgiftene? Skal han bare tynes for penger?

Det lukter mer hevn dette her.

Femten år med psykisk og fysisk vold er problemet.

Gjest Valnøtt

Denne mannen her høres ut som en galning og jeg mener at du burde ha sett disse dårlige egenskapene lenge før du fikk barn med han. Hvis ikke må dere være totalt blinde eller svært dårlige menneskekjennere.

Men antagelig så er dere så opptatt av de tøffe gutta, som virker litt råe, som er spennende osv, men disse har også sider som slettes ikke er bra, det er ikke uten grunn at de virker spennende og ofte har en "gi-faen-holdning".

Jeg så dette i klartekst før jeg fikk barn med ham også. Jeg trodde ikke jeg kunne få en bedre mann fordi jeg hadde et heavy problem med selvtillit. Nå har jeg ikke det problemet mer, men jeg har altså pådratt meg en eks som er ganske slitsom.

Gjest Valnøtt

Er det kanskje en sammenheng mellom hans lave deltakelse og opplevelsen med å få besøksforbud?

Det er jo bare gi faen i han. La ham se barna det han har krav til og bruk tiden dine på andre bekymringer.

Det hjalp nok ikke på godviljen å få besøksforbud :-)

Men for å være helt ærlig - det var jo en grunn til at han fikk det besøksforbudet også. Det skal mye til å bli ilagt besøksforbud når man har barn sammen. Han var ikke det minste mer samarbeidsvillig før han fikk det heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...