Gjest kvakkekort Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 jeg sluttet på prevensjon i mai i år, og er ikke blitt gravid. det er jo mange ganger det ikke klaffer, så det er jo ikke så rart, men jeg har tatt sticks for å se når jeg har eggløsning, men får bare utslag som er svakere enn teststreken. jeg får det i den tiden jeg skal ha eggløsning, men altså ikke så sterk som pakken sider den må være. jeg går hvert år til gynekologisk undersøkelse med ultralyd, og der ser alt bra ut. skal ta blodprøve snart for å sjekke eggløsningen. har regelmessig mens, men har ikkje kjent eggløsning på 1 år. nå har jeg lest at en infeksjon i egglederene kan gjøre deg steril, og lurer altså på hvordan man oppdager det? ville det blitt oppdaget på en undersøkelse, eller må jeg be gynekologoen ta en test? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287350-hvordan-merker-men-infeksjon-i-eggleder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Du har forsøkt å bli gravid i 4-5 måneder, og det er ikke lenge. Hvis du har regelmessig menstruasjon trenger du egentlig ikke bruke eggløsningssticks, da kan du regne med at du har eggløsning. Det er mange som har problemer med disse testene, så vi anbefaler dem ikke. De fruktbare dager er seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen som igjen er ca 14 dager før neste ventede menstruasjon. Hvis dere har samleie 2-3 ganger i uken skulle dere ramme de mest fruktbare dager. Infeksjon i egglederen skyldes oftest klamydia og det kan forløpe helt uten symptomer, men typisk er smerter, utflod og feber. Ødelagte/tette eggledere kan vanligvis ikke oppdages ved ultralyd eller noen enkelt test. Det kan sjekkes med røntgenundersøkelse, eller bedre ved laparoskopi (kikkhullsoperasjon) hvor man ser inn i bukhulen gjennom en slags kikkert. Da kan man også se etter andre årsaker til barnløshet som endometriose. Man startet ikke utredning før det er gått ett år. Så litt mer tålmodighet må du mobilisere. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287350-hvordan-merker-men-infeksjon-i-eggleder/#findComment-2306374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.