Gå til innhold

Hjerte slår plutselig kjempefort!

Anbefalte innlegg

Hei

Hvis jeg står i ro, så plutselig beveger meg, trenger ikke å være så veldig fort heller, men da slår av og til hjerte plutselig kjempefort! Og jeg får en helt rar følelse, det gjør ikke vondt er bare ubehagelig. Har hatt dette mange ganger iløpet av livet, men har da alltid stoppet bevegelsen med en gang. Men da vi skulle springe cüppertesten på skolen, fikk jeg det ved starten og fortsatte å springe. Da ble det enda værre, og pustet ekstremt tungt i tillegg til at jeg fikk vondt i hele kroppen. Jeg stoppet da å springe etter ca. 5 minutter. Men kjente at hjertet mitt fortsatt slo for fort selv 30 minutter etter at jeg hadde stoppet!

Så lurer på hva som er grunnen, og om jeg evt. bør oppsøke lege?

Hilsen gutt 16 år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287356-hjerte-sl%C3%A5r-plutselig-kjempefort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Dette likner veldig på de symptomene som jeg hadde da jeg var ung - jeg gikk til legen, og fikk en diagnose.

Min hjertesykdom heter WPW syndrom, og er en ufarlig rytmeforstyrrelse i hjertet. Det betyr at de elektriske impulsene som styrer hjertet noen ganger "galloperer" avsted slik at hjertet slår veldig fort.

Noen som har dette får noen medikamenter som stopper hjerteklappen, andre tar en enkel operasjon (såkalt ablasjon) for å stoppe det.

Men det kan jo være andre årsaker til at hjertet ditt slår fort -så det beste er nok å ta kontakt med fastlegen din. De vil kunne undersøke deg ved å ta et såkalt EKG (elektro kardio gram) som gir masse informasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...