Gå til innhold

dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Gjest navnløs nå
Skrevet

Jeg har en stilling som BPA via en vikarsentral. De står som min arbeidsgiver. Jeg har ringt dem for å gi beskjed om at jeg ikke kan jobbe i morgen og er sykemeldt til og med 14okober.

Så får jeg beskjed om at jeg selv må kontakte personen jeg jobber for (arbeidsleder), for å gi beskjed og at sentralen ikke har vikar. Jeg ringer personen men oppnår ikke kontakt på hustlf, ei heller på de to mobilene han har. Har også sendt en sms til kona hans på jobb. (dette var i halv tolv tiden) Ingen respons fra noen av dem! Prøvde hus tlf på ny i ett tiden, uten svar. Jeg vet de kan se anrop, og han visste jeg muligens ble sykemeldt i dag siden jeg var dårlig på jobb tirsdagen, fri i går.

Nå er sentralen stengt for dagen og de vil ikke stå klar med vikar til mannen i morgen tidlig. Hvorfor skal dette henge på meg? Hvorfor skal jeg sørge for vikar, for det er det jeg føler jeg må, og jeg kjenner ingen andre vikarer.

Jeg blir så frustrert. Jeg har ikke lyst til å føle dette på toppen av alt.

Er det min jobb å styre med vikarer? Er det ikke arbeidgivers ansvar det da?

Skrevet

Det er brukeren selv som har ansvar for å skaffe vikarer. Men det er vanskelig å finne en innkallingsvikar som kan hoppe inn for noen dager i ny og ne. Derfor er det viktig at du sier ifra så fort som mulig. Aller helst skal du si ifra 14 dager i forveien, men jeg skjønner jo at det er vanskelig. Her er det ofte slik at hvis BPA er syk så kommer hun en annen dag isteden, men jeg har bare en så det stiller seg annerledes dersom man har flere.

Jeg har vikar nå, men ikke tilkallingsvikar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...