Gå til innhold

Hepres ?

Anbefalte innlegg

Gjest cat-lea

Hei har bestilt time hos gynekolog. Er en kvinne på 39 år og stresser litt for jeg har fått en molusk like over kjønnsorganet etter en uke begynte jeg å svi i klitoris.. litt rød...og mener jeg ser et par molusker der tror ikke det er blemmer... min første tanke er om jeg har fått herpes?? Har kjøpt en sopp kur siden det svir og klør litt... bør jeg ta den... kan det gjør det verre?? Har spurt han jeg har hvert litt sammen med iår om han har herpes men sier blankt nei og siden jeg ikke har hvert med noen andre enn han de siste årene må jo en evt. smitt komme fra han?? Idag føler jeg at det er kommet en pitte liten kvise/blemme på leppen min har nok kansje hatt noe slik før tror jeg men nå tenker jeg så mye på det fordi og har ikke time før den 30 oktober og evt bør jeg komme meg til legen før?? Håper du kan svare meg raskt. Føles også litt som om jeg har urinveisinfeksjon får jeg må ofte på do og svie er ganske lik siden jeg har hatt det noen ganger før... Tusen takk for hjelpen. Hilsen en som håper dette ikke er herpes!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287371-hepres/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,Du er bekymret for om du har herpesinfeksjon. Og i tilfelle hvor du har fått herpesinfeksjon fra. Jeg kan selvfølgelig ikke utelukke det. Det at din partner ikke har det, eller i alle fall at han ikke vet om det eller sier at han ikke har det behøver ikke å bety nødvendigvis at han ikke har det. Mange personer, kanskje spesielt men har herpesinfeksjon uten symptomer, og de kan i noen grad være smittefarlige. Så det kan ikke utelukkes at du er blitt iinfisert av han. På den andre siden er det også mulig at du har en herpesinfeksjon i munnregionen, noe som dine symptomer kan muligens tyde på, og at du har selv overført infeksjonen til underlivet. Det skjer ganske ofte. Men, det er slett ikke sikkert at det er det du har. Det kan være andre infeksjoner, kanskje ganske uskyldige sådanne. Det kan høres som om du kan ha en urinveisinfeksjon. Hvis ikke den går over bør den behandles, jo før jo bedre, før den får satt seg. Når det gjelder sopp-kur, så er det kanskje ikke så mye som tyder på at du har soppinfeksjon. Jeg ville vente med på det, hvis ikke du har mer symptomer som peker i den retningen. Jeg synes det var veldig lenge å vente på en konsultasjon. Du kunne prøve din fastlege om det var mulig å få en undersøkelse raskere. Jeg ville gjort det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287371-hepres/#findComment-2306540
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...