mrxx Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Nei, vi hjernevaskes ikke. Jeg tilhører ikke noen menighet og går heller ikke i Kirken. Du sier" jeg er snill og grei", hvorfor er ikke jeg god nok for denne Guden deres? Er jeg ikke god nok, så er ikke Han god nok for meg! Dermed basta! Vel, Gud skapte deg! Litt overlegent å opponere mot Han da...? Han har gitt oss en oppskrift på hvordan vi bør leve, for å ha det godt med oss selv (kjærlighetsbudene). Alt det forferdelige i verden er forårsaket av vår frie vilje og vår vilje til å misbruke guds navn. Imperialismen, slavehandel og uendelige kriger....Stemmer dårlig overens med hva Jesus sa; "Elsk dine fiender som deg selv"! Valget er fortsatt ditt, det var slik Han ønsket at det skulle være: Fri vilje! Her var det jaggu meg mye rart. Altså, Gud er villig til å la uskyldige mennesker, små barn, snille mennesker som aldri har gjort noe galt og andre, lide en grufull død i hopetall, fordi vi skal ha en fri vilje. Joda, dette høres ut som grei kar eller kvinne. Makan til tullprat, en rettferdig Gud kunne aldri ha tillatt noe sånt. Hvor mange millarder mennesker er han villig til å ofre for at vi skal ha en fri vilje? Som jeg har sagt i flere innlegg, det hadde vært peanutts for han å ordne det slik at vi alle kunne ha hatt det bra i denne verden. Men jeg skjønner at du ikke ser det. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg tror at Gud er rettferdighet. Alle skal derfor få en fair sjanse til å møte han og så fornekte ham etter at de har sett hvem han er. Om det blir i dette livet, eller etter døden, vet jeg ikke. Men han er rettferdig. De som har sett at Gud er Gud og likevel ikke ønsker fellesskap med ham., de slipper. Kall det helvete om du vil. Gud presser seg ikke på noen, men han er like rettferdig som han er hellig. Hvordan han vil opprettholde denne retferdigheten i praksis, er heldigvis opp til ham. Å sende Jesus er ikke nok. Man må se hvem Jesus er for å kune fornekte ham. Vi vil møte mange i det du kaller himmelen. Dette staar ikke i bibelen. Naar du dor, er det for sent aa snu. Du har sjansen her og naa.Saann er det,og det er opp til oss om vi vil ta i mot eller ikke. Fri vilje... Gud elsker alle mennsker, men fornekter du Han saa vil du leve ett liv uten Hans kjaerlighet naar du er dod.... 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Som sagt det brister ganske mye, jeg vet om mange som tror fullt og fast på Gud, men fy f.... hvor noen drittsekker de er, som gjerne banker kona litt i fylla når det passer seg. Det er så mye skinnhelighet i disse miljøene at jeg blir helt kvalm. Det er vel ikke noe annet sted som det blir fordømt så mye som i disse miljøene. Det er mye som brister i forklaringene her. Der tror så mye at den sunne fornuften blir helt borte og dere slutter å tenke og tar til dere alt som blir sagt og lest. Alt tar dere som en sannhet, uansett hvor usannsynlig det er. Hvem kommer til himmelen? Er det Jehova?, Frelsesarmeen? Eller de andre som tusler til kirka hver søndag? muslimer? Eller det alle som tror fullt og fast på Gud? Tror du ikke at Gud vet hvem som bryter hva? Mulig de har himmel på jord, men de har definitivt ikke himmel i vente! 0 Siter
mrxx Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Det er mye djevelskap som foregaar, ogsaa hos de som sier de er kristne...Men er de egentlig det? Jeg mener, jeg kan si jeg er kristen, for saa aa rane banken, eller drepe noen... Ikke basere Gud paa hva mennesker gjor. Aldri! Fokuset skal rettes mot bibelen,hva Jesus sier. Vi mennesker kan feile, og ja det er mange som utgir seg for aa vaere kristne, men saa er de kanskje ikke det... Som sagt og som dere ikke vil svare på. Hvis det er så at Gud skapte alt her i verden, så hadde det ikke vært noe som helst problem å skapt oss slik at vi alle kunne ha hatt det godt og uten bekymringer for noe som helst. Men han er villig til å ofre milliarder av mennesker opp i gjennom tidene som lider og led en grufull død og liv. Selv om han glatt kunne ha gjort dette annerledes. 0 Siter
mrxx Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Tror du ikke at Gud vet hvem som bryter hva? Mulig de har himmel på jord, men de har definitivt ikke himmel i vente! Du svarte ikke på det jeg spurte etter. 0 Siter
Gjest finner sjelefred andre steder Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Vel, en gud (eller strengt tatt var det vel hans sønn som sa det) som sier "la de små barna komme til meg" for så å stå å se på at deres sjel ødelegges, hans himmel virker ikke særlig fristende. Å gi noen en fri vilje for å velge en selv.. Kjære barnet mitt, du får velge om du vil være ute i kulden eller her inne i varmen med mat og seng. Nei. Kaldt er det utenfor, men jeg ser ingen virkelig fri vilje i kristenlivet. Når gud ikke hører en fireåring som roper om hjelp. Ikke engang et trøstende ord. Da finnes han enten ikke, eller så er han ingen å tilbringe etterlivet med. 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Så du synes at det holder at noen av oss lever på guds medynk? Det hjelper ikke mye skal jeg fortelle deg og er ingen trøst. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Her var det jaggu meg mye rart. Altså, Gud er villig til å la uskyldige mennesker, små barn, snille mennesker som aldri har gjort noe galt og andre, lide en grufull død i hopetall, fordi vi skal ha en fri vilje. Joda, dette høres ut som grei kar eller kvinne. Makan til tullprat, en rettferdig Gud kunne aldri ha tillatt noe sånt. Hvor mange millarder mennesker er han villig til å ofre for at vi skal ha en fri vilje? Som jeg har sagt i flere innlegg, det hadde vært peanutts for han å ordne det slik at vi alle kunne ha hatt det bra i denne verden. Men jeg skjønner at du ikke ser det. Alle små barn hører Gud til! Gjelder alle som er psykisk handikappet også. Resten har et reelt valg! Man velger å tro eller man velger å ikke tro. Personlig dømmer jeg ingen,alle har et valg. Du velger å være ateist, jeg har mer respekt for deg enn for de som påberoper seg "litt" tro. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Her var det jaggu meg mye rart. Altså, Gud er villig til å la uskyldige mennesker, små barn, snille mennesker som aldri har gjort noe galt og andre, lide en grufull død i hopetall, fordi vi skal ha en fri vilje. Joda, dette høres ut som grei kar eller kvinne. Makan til tullprat, en rettferdig Gud kunne aldri ha tillatt noe sånt. Hvor mange millarder mennesker er han villig til å ofre for at vi skal ha en fri vilje? Som jeg har sagt i flere innlegg, det hadde vært peanutts for han å ordne det slik at vi alle kunne ha hatt det bra i denne verden. Men jeg skjønner at du ikke ser det. Jeg forstaar godt hva du mener mister! Jeg har ikke all forklaring, ingen har vel det? Selv ikke du... Men det jeg vet er at Gud elsker alle, og Han ser de barna som lider. Jorden er en slagmark, der den onde regjerer. Naar profetiene oppfylles vil det bli en ny jord og en ny himmel, og all ondskap er borte. Ennaa er vi her, og vi alle kan be for de som sliter,kan vi ikke? Bonn har en enorm kraft, der mirakeler kan skje i Jesu Navn. Det er det flere som kan si, og har erfart:-) 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Så du synes at det holder at noen av oss lever på guds medynk? Det hjelper ikke mye skal jeg fortelle deg og er ingen trøst. Hva mener du? 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Vel, en gud (eller strengt tatt var det vel hans sønn som sa det) som sier "la de små barna komme til meg" for så å stå å se på at deres sjel ødelegges, hans himmel virker ikke særlig fristende. Å gi noen en fri vilje for å velge en selv.. Kjære barnet mitt, du får velge om du vil være ute i kulden eller her inne i varmen med mat og seng. Nei. Kaldt er det utenfor, men jeg ser ingen virkelig fri vilje i kristenlivet. Når gud ikke hører en fireåring som roper om hjelp. Ikke engang et trøstende ord. Da finnes han enten ikke, eller så er han ingen å tilbringe etterlivet med. Som jeg har nevnt, vi lever paa en slagmark, der det er djevelen som raar. Det staar i bibelen... Det er kun èn som kan odelegge sjelen, og det er IKKE Gud! Jeg skjonner tankene dine, jeg har hatt de selv ogsaa. Det _er_ tungt aa forstaa alt... Men en ting vet jeg, det er at det nytter aa be! Det har jeg erfart,og flere med... Heldigvis vil det bli en ny jord snart, der ondskapen vil ta slutt. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Her var det jaggu meg mye rart. Altså, Gud er villig til å la uskyldige mennesker, små barn, snille mennesker som aldri har gjort noe galt og andre, lide en grufull død i hopetall, fordi vi skal ha en fri vilje. Joda, dette høres ut som grei kar eller kvinne. Makan til tullprat, en rettferdig Gud kunne aldri ha tillatt noe sånt. Hvor mange millarder mennesker er han villig til å ofre for at vi skal ha en fri vilje? Som jeg har sagt i flere innlegg, det hadde vært peanutts for han å ordne det slik at vi alle kunne ha hatt det bra i denne verden. Men jeg skjønner at du ikke ser det. Om du hadde skapt alle maurene, hvor langt ville du gå for at ALLE maurene skulle ha et rikt liv? Du ser at alle maurene folger den ene kjedelige veien, mange dør underveis, fordi den er så vanskelig. Du føler omsorg for de stakkars maura, og bestemmer deg for å stige ned som en maur, for å leve som en maur. DU skapte dem og DU lever sammen med dem, og alt DU føler er ydmykhet. Du gir dem dine beste råd på veien til et bedre liv, men de hører bare etter med ett halvt øre. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg forstaar godt hva du mener mister! Jeg har ikke all forklaring, ingen har vel det? Selv ikke du... Men det jeg vet er at Gud elsker alle, og Han ser de barna som lider. Jorden er en slagmark, der den onde regjerer. Naar profetiene oppfylles vil det bli en ny jord og en ny himmel, og all ondskap er borte. Ennaa er vi her, og vi alle kan be for de som sliter,kan vi ikke? Bonn har en enorm kraft, der mirakeler kan skje i Jesu Navn. Det er det flere som kan si, og har erfart:-) Hvorfor sier du ikke at du er et Jehovas vitne? Skammer du deg? 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Hva mener du? ''Men Gud kan vende alt til noe positivt (Rom.8.28). Han kan skape en mening. Men ulykker og urettferdighet er og blir meningsløst i seg selv! Det er tragedier, og Gud har medynk med dem som rammes! '' Jeg sier at det er ikke mye til trøst at gud har medynk med dem som rammes. Hvis det finnes en gud så synes jeg han har utspilt sin rolle for minst 1500 år siden. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 ''Men Gud kan vende alt til noe positivt (Rom.8.28). Han kan skape en mening. Men ulykker og urettferdighet er og blir meningsløst i seg selv! Det er tragedier, og Gud har medynk med dem som rammes! '' Jeg sier at det er ikke mye til trøst at gud har medynk med dem som rammes. Hvis det finnes en gud så synes jeg han har utspilt sin rolle for minst 1500 år siden. Igjen kommer den frie viljen inn..Og ulykker kommer av uvitenhet,raaskap, og at vi faktisk ikke lever i et paradis, men paa en slagmark som det staar om i DNT. 0 Siter
Gjest finner sjelefred andre steder Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Som jeg har nevnt, vi lever paa en slagmark, der det er djevelen som raar. Det staar i bibelen... Det er kun èn som kan odelegge sjelen, og det er IKKE Gud! Jeg skjonner tankene dine, jeg har hatt de selv ogsaa. Det _er_ tungt aa forstaa alt... Men en ting vet jeg, det er at det nytter aa be! Det har jeg erfart,og flere med... Heldigvis vil det bli en ny jord snart, der ondskapen vil ta slutt. Nei, sa ikke at han ødela noen sjeler, bare at han står rolig og ser på uten å gjøre noe. Det gjør meg sinna at noen prøver å dytte et slikt vesen inn i mitt liv. "Truer med helvete. Jeg trodde en gang. Jeg bad en gang. Jeg kan fortsatt både tro og be, men ikke på noen kristen gud. Og at han skulle kunne skape en god verden? ... 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Hvorfor sier du ikke at du er et Jehovas vitne? Skammer du deg? Snakker du til meg? Jeg er pinsevenn 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Snakker du til meg? Jeg er pinsevenn Du er Pinsevenn og hva så? 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Igjen kommer den frie viljen inn..Og ulykker kommer av uvitenhet,raaskap, og at vi faktisk ikke lever i et paradis, men paa en slagmark som det staar om i DNT. Men uansett så er det noen av oss som må betale mer enn andre og da synes jeg det nesten er skammelig å skylde på slike ting. Jeg vet ikke hvor mye du vet om tragedier og sykdom men det er en grunn til at de fleste som har vært utsatt for det ikke tror på gud. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Nei, sa ikke at han ødela noen sjeler, bare at han står rolig og ser på uten å gjøre noe. Det gjør meg sinna at noen prøver å dytte et slikt vesen inn i mitt liv. "Truer med helvete. Jeg trodde en gang. Jeg bad en gang. Jeg kan fortsatt både tro og be, men ikke på noen kristen gud. Og at han skulle kunne skape en god verden? ... Det synes jeg er trist, det mener jeg... En tidligere satanist sa en gang at vi (kristne)skulle visst hvor stor styrke det er i aa be, for han hadde folt den motstanden som kom av at han tilba satan... Det er altsaa en aandelig kamp rundt oss og over oss....Noen kan se det med sine fysiske oyne,andre foler det... Flere profetier er oppfylt, men ennaa gjenstaar det noen... Verden skal bli verre og verre aa leve i...Dette ble skrevet for ca.2000 aar siden i bibelen, og flere skal falle fra staar det. Og jeg kan skjonne hvorfor... Jesus sa at vi maatte holde ut og be, og det er det vi burde gjore ogsaa... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.