Gjest Angela25 Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Men uansett så er det noen av oss som må betale mer enn andre og da synes jeg det nesten er skammelig å skylde på slike ting. Jeg vet ikke hvor mye du vet om tragedier og sykdom men det er en grunn til at de fleste som har vært utsatt for det ikke tror på gud. Du skulle visst min fortid sier jeg bare... Jeg har flere bekjente,tidligere narkomane, folk som er blitt utsatt for seksuelt misbruk,voldtekt, you name it.... De er naa kristne, og flere er helbredet for indre "saar", og er blitt hele mennesker etter at de ble kristne. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Du er Pinsevenn og hva så? Jeg trodde du spurte meg om jeg var jehova vitne:-)Saa jeg svarte 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Du skulle visst min fortid sier jeg bare... Jeg har flere bekjente,tidligere narkomane, folk som er blitt utsatt for seksuelt misbruk,voldtekt, you name it.... De er naa kristne, og flere er helbredet for indre "saar", og er blitt hele mennesker etter at de ble kristne. Jeg lover deg at gud ikke er interessert eller klarer å lindre mine sår. 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Dette staar ikke i bibelen. Naar du dor, er det for sent aa snu. Du har sjansen her og naa.Saann er det,og det er opp til oss om vi vil ta i mot eller ikke. Fri vilje... Gud elsker alle mennsker, men fornekter du Han saa vil du leve ett liv uten Hans kjaerlighet naar du er dod.... Godtar gud homofile og godtar han at kvinner snakker i forsamlingen eller har han forandret mening de siste årene? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Godtar gud homofile og godtar han at kvinner snakker i forsamlingen eller har han forandret mening de siste årene? Min Gud godtar ikke homofili, skilte, tyver, mordere, alkoholikere etc! Jeg er skilt. Og jeg tror. 0 Siter
Gjest kristen jeg Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Dette staar ikke i bibelen. Naar du dor, er det for sent aa snu. Du har sjansen her og naa.Saann er det,og det er opp til oss om vi vil ta i mot eller ikke. Fri vilje... Gud elsker alle mennsker, men fornekter du Han saa vil du leve ett liv uten Hans kjaerlighet naar du er dod.... Det er bare dumt å snakke om fri vije når ikke mennesker har fått møte en levende Gud. Å få høre om Jesus i noen timer på skolen, slik som var tilfellet for mange av de jeg vokste opp med, er ikke det noe møte med Gud. Gud er rettferdighet, og vil se til at det blir rettferdighet over ting. Det er jeg ganske siker på. HVis ikke er han ingen rettferdig GUd. Du har kanskje ikke merket det, men Gud har valgt å gjøre seg ganske utilnærmelig. Rop på djevelen og han kommer prompte. Guds nærvær er ikke like lett å kjenne. Hvorfor Gud ikke viser seg mer tydelig vet ikke jeg. Men det er bare de som har møtt den levende Jesus og sagt nei til ham som jeg tror slipper fellesskap med ham. Jeg er forøvrig en kriste selv om jeg ikke er enig i det andre kristne mener om denne saken. Det er mye som står i Bibelen. Mange ting som også er motstridende. Hva som utkonker det andre er ikke opp til deg å bstemme. Gud er kjærlighet og rettferdig over alle ting. 0 Siter
Gjest kristen jeg Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Min Gud godtar ikke homofili, skilte, tyver, mordere, alkoholikere etc! Jeg er skilt. Og jeg tror. Hvor har du det fra at Gud ikke tåler skilte da? Han sier mangt om saken men ikke at han ikke tåler skilte. Himmel og hav. 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Min Gud godtar ikke homofili, skilte, tyver, mordere, alkoholikere etc! Jeg er skilt. Og jeg tror. Men hvis du allikevel kommer til helvete da siden du er skilt så skjønner jeg ikke at du synes at gud er rettferdig. 0 Siter
Gjest kristen jeg Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Men hvis du allikevel kommer til helvete da siden du er skilt så skjønner jeg ikke at du synes at gud er rettferdig. Vi kan i hvertfall fastslå at det er mange måter å tro på også for oss som kalle oss kristne. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Hvor har du det fra at Gud ikke tåler skilte da? Han sier mangt om saken men ikke at han ikke tåler skilte. Himmel og hav. Det står på samme linje med homofile, tyver og mordere. Du har nok ikke lest din Bibel skikkelig! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Men hvis du allikevel kommer til helvete da siden du er skilt så skjønner jeg ikke at du synes at gud er rettferdig. Det er der Guds nåde kommer inn. ...Hadde du vært troende så hadde det vært lett å forklare... I følge Bibelen skal ingen som er skilt, homofile, tyver, alkoholikere eller mordere lede noe som helst, om de ikke er omvendt. Så kan man spørre seg: Hvem leder hvem? Men ingen kristne snakker om de skilte lenger, enda vi står på samme linje som homofile og mordere....! 0 Siter
Gjest kristen jeg Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Det er der Guds nåde kommer inn. ...Hadde du vært troende så hadde det vært lett å forklare... I følge Bibelen skal ingen som er skilt, homofile, tyver, alkoholikere eller mordere lede noe som helst, om de ikke er omvendt. Så kan man spørre seg: Hvem leder hvem? Men ingen kristne snakker om de skilte lenger, enda vi står på samme linje som homofile og mordere....! Jeg har vokst opp i en kristen familie med en far som er prest. Jeg har studert kristendom og er kristen. Og har et annet bibelsyn enn deg. Absolutt alle mennesker er syndere. Ingen forskjell på mennesker enten de er mordere, skilte eller ikke deler av sin rikdom med de fattige. Jeg har stor frimodighet på alle områder rundt alle ting selv om jeg er skilt. Og blir møtt av de i menigheten min deretter. Kanskje godt du ikke er der! Og min far gifter meg opp igjen på flekken den dagen jeg vil gifte meg igjen. Som kristen skal en også være ydmyk. 0 Siter
Gjest kristen jeg Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Det er der Guds nåde kommer inn. ...Hadde du vært troende så hadde det vært lett å forklare... I følge Bibelen skal ingen som er skilt, homofile, tyver, alkoholikere eller mordere lede noe som helst, om de ikke er omvendt. Så kan man spørre seg: Hvem leder hvem? Men ingen kristne snakker om de skilte lenger, enda vi står på samme linje som homofile og mordere....! Vet du ikke at alle mennesker stå på samme linje når det gjelder synd. Gud synes muligens noen handlinger er verre enn andre, men Gud graderer ikke synd i forhold til sin hellighet/fullkommenhet, som er Bibelens årsak til at Jesus måtte helliggjøre oss ved sin død på korset.( Derav historien om kamelen og nåløyet.) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har vokst opp i en kristen familie med en far som er prest. Jeg har studert kristendom og er kristen. Og har et annet bibelsyn enn deg. Absolutt alle mennesker er syndere. Ingen forskjell på mennesker enten de er mordere, skilte eller ikke deler av sin rikdom med de fattige. Jeg har stor frimodighet på alle områder rundt alle ting selv om jeg er skilt. Og blir møtt av de i menigheten min deretter. Kanskje godt du ikke er der! Og min far gifter meg opp igjen på flekken den dagen jeg vil gifte meg igjen. Som kristen skal en også være ydmyk. Sa ikke at vi ikke blir tilgitt, men vi har ingenting å gjøre med lederstillinger i kirken... For meg er gjengifte i kirken galt. 0 Siter
Gjest kristen jeg Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Sa ikke at vi ikke blir tilgitt, men vi har ingenting å gjøre med lederstillinger i kirken... For meg er gjengifte i kirken galt. Ikke så mange kristne som er enige med deg i det. Jeg er ikke i et spesielt liberalt miljø selv. Det er mange grunner til skilsmisse. Så jeg antar du vet du er svært konservativ i ditt kristensyn. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Vet du ikke at alle mennesker stå på samme linje når det gjelder synd. Gud synes muligens noen handlinger er verre enn andre, men Gud graderer ikke synd i forhold til sin hellighet/fullkommenhet, som er Bibelens årsak til at Jesus måtte helliggjøre oss ved sin død på korset.( Derav historien om kamelen og nåløyet.) Hvis så er sant, hvorfor stiller ikke de homofile på samme linje som oss andre syndere? Bibelen skiller ikke på noen, hverken høy eller lav. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Ikke så mange kristne som er enige med deg i det. Jeg er ikke i et spesielt liberalt miljø selv. Det er mange grunner til skilsmisse. Så jeg antar du vet du er svært konservativ i ditt kristensyn. Jeg er overhodet ikke konservativ, men dere må jo være det, så lenge dere plukker ord i Bibelen etter eget forgodt befinnende! Min tro er liberal og omfavner alle mennesker, men ikke alle er satt til å lede andre. 0 Siter
Gjest kristen jeg Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Hvis så er sant, hvorfor stiller ikke de homofile på samme linje som oss andre syndere? Bibelen skiller ikke på noen, hverken høy eller lav. Homofile mennesker er syndere som alle andre. ALLE er i følge Bibelen syndere. Guds nåde frelser oss. Der er ikke noe en hopper inn og ut av. Man er ikke homofil og synder. Man er synder og homofil. Synder og menneske. Man er menneske, det rekker lenge. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Homofile mennesker er syndere som alle andre. ALLE er i følge Bibelen syndere. Guds nåde frelser oss. Der er ikke noe en hopper inn og ut av. Man er ikke homofil og synder. Man er synder og homofil. Synder og menneske. Man er menneske, det rekker lenge. Så da er ikke homofili synd i din tr? 0 Siter
Gjest kristen jeg Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg er overhodet ikke konservativ, men dere må jo være det, så lenge dere plukker ord i Bibelen etter eget forgodt befinnende! Min tro er liberal og omfavner alle mennesker, men ikke alle er satt til å lede andre. Alle mennesker som tror har et bibelsyn. Det er noe av det første en lærer når en studerer kristendom. Alle plukker og tolker. Man plukker ikke nødvendigvis bort noe, men leser i lys av det bibelsynet en har. Og hvorfor er noe kardinalsynder i forhold til lederstillinger? Homofile, skilte, mordere(for å stemple noen grupper) har ikke mer synd i seg enn min far. De er like skikket til å være hyrde for en menighet. At en som for eksempel kanskje er forlatt av partneren sin ikke skal få være prest i en kirke, og liksom ikke skulle kunne "holde en menighet sammen" er helt meningsløst. Jesus var et godt eksempel på å la kvinner få en etter tiden uhørt stor plass. Gud er fornuftig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.