Gå til innhold

Hvorfor tillater Gud at...?

Anbefalte innlegg

Gjest kristen jeg
Skrevet

Så da er ikke homofili synd i din tr?

Det var ikke Guds opprinnelige plan for verden. Ikke sykdom heller. Jeg har like lite problemer med å forholde meg til homofile som til syke, eller andre mennesker som er syndige. Og det vil si alle. Jo, det er akkurat like synd som for eksempel fråtsingen hele den vestlige verden gjør i julen. Vi er syndere. Vi synder. Tror Gud er mer lei seg over julemiddagen og pakkene våre, mens verden sulter, enn at to homofile som er glad i hverandre har seg et nummer. De to viktigste budene etter Jesu ord, antar du kan dem, er min viktigste rettesnor.

Gud hadde opprinnelige tanker med verden. Vi falt i synd. Gud sendte Jesus. Gud er hellig, men forholder seg like fullt til virkeligheten. Å være kristen er å ha et personlig forhold til Jesus.

• Svar 176
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Askeladden2007

41

• hidi, the scorpion

31

• mrxx

22

• multippel

9

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

Alle mennesker som tror har et bibelsyn. Det er noe av det første en lærer når en studerer kristendom. Alle plukker og tolker. Man plukker ikke nødvendigvis bort noe, men leser i lys av det bibelsynet en har.

Og hvorfor er noe kardinalsynder i forhold til lederstillinger? Homofile, skilte, mordere(for å stemple noen grupper) har ikke mer synd i seg enn min far. De er like skikket til å være hyrde for en menighet. At en som for eksempel kanskje er forlatt av partneren sin ikke skal få være prest i en kirke, og liksom ikke skulle kunne "holde en menighet sammen" er helt meningsløst. Jesus var et godt eksempel på å la kvinner få en etter tiden uhørt stor plass. Gud er fornuftig.

Kanskje har du rett! At det KUN er troen som avgjør hvem som er Guds barn. Jeg er livredd for å dømme noen grupper, da jeg selv er i skilte- gruppen...

Men jeg ville aldri vært en leder i en kristen gruppe, for kanskje de tenkte at hun er skilt, så er det ikke så farlig etc. Skjønner du hva jeg mener?

hidi, the scorpion
Skrevet

Det var ikke Guds opprinnelige plan for verden. Ikke sykdom heller. Jeg har like lite problemer med å forholde meg til homofile som til syke, eller andre mennesker som er syndige. Og det vil si alle. Jo, det er akkurat like synd som for eksempel fråtsingen hele den vestlige verden gjør i julen. Vi er syndere. Vi synder. Tror Gud er mer lei seg over julemiddagen og pakkene våre, mens verden sulter, enn at to homofile som er glad i hverandre har seg et nummer. De to viktigste budene etter Jesu ord, antar du kan dem, er min viktigste rettesnor.

Gud hadde opprinnelige tanker med verden. Vi falt i synd. Gud sendte Jesus. Gud er hellig, men forholder seg like fullt til virkeligheten. Å være kristen er å ha et personlig forhold til Jesus.

Så enig, så enig!

Du skriver godt og vakkert! Når det gjelder julen, er jeg helt enig, og i fjor kuttet jeg ut juletreet til fordel for tanker. Jeg gir så mye jeg kan til de som ikke har noe, og oppmuntrer andre til å gjøre det samme!

Skrevet

Vet ikke helt hva du vil frem til?

Men Bibelens Gud godtar kun de som tror at Jesus Kristus er Hans Sønn!

Bibelens gud er bare noe oppgulp en gjeng "filosofer" kokte sammen for snart 2000 år siden for å temme folket. Det er ingen som kan bevise at det som står i bibelen er diktert av gud.

Skrevet

Beklager, jeg mener ikke å være useriøs, men slik gud blir beskrevet i deler av denne tråden så høres han unektelig litt ut som en småpsykopatisk diktator. Han -kan- hjelpe deg, men først må du ned på knærne, elske han av hele ditt hjerte og tilbe han. At du ønsker å leve et godt liv er ikke bra nok, at du behandler medmennesker fint er bare ikke tilstrekkelig. Det bryr han seg slettes ikke om. Det som er viktig er at du bekjenner din kjærlighet til -han- en eller annen gang før du dør.

Jeg tror kanskje jeg klarer meg uten en slik gud ;)

Gjest Angela25
Skrevet

Jeg har vokst opp i en kristen familie med en far som er prest. Jeg har studert kristendom og er kristen. Og har et annet bibelsyn enn deg. Absolutt alle mennesker er syndere. Ingen forskjell på mennesker enten de er mordere, skilte eller ikke deler av sin rikdom med de fattige. Jeg har stor frimodighet på alle områder rundt alle ting selv om jeg er skilt. Og blir møtt av de i menigheten min deretter. Kanskje godt du ikke er der! Og min far gifter meg opp igjen på flekken den dagen jeg vil gifte meg igjen.

Som kristen skal en også være ydmyk.

Er du en kristen synder, eller helligjort i Jesus?

Gjest Angela25
Skrevet

Ikke så mange kristne som er enige med deg i det. Jeg er ikke i et spesielt liberalt miljø selv. Det er mange grunner til skilsmisse. Så jeg antar du vet du er svært konservativ i ditt kristensyn.

Du kan ikke mene slik! Dette blir aa rettferdigjore seg selv, og det er galt.

Bibelen sier klart i fra om homofili(praktiserende),mm.

Det handler om aa vaere ydmyk ogsaa, overfor Gud.

Nei, jeg dommer deg ikke,heller ingen andre.Men jeg synes det blir saa feil naar enkelte kristne skal selv bestemme hva som er galt og ikke, naar dette staar saa klart i bibelen. Da mener jeg at vi skal forholde oss til den, ikke snakke om konservativitet og liberalisme.

Naar det er sagt da, saa har jeg ikke forstaatt det slik at skilsmisse i seg selv er en synd. Men feil er det aa gifte seg igjen...Det er flere grunner for skilsmisse ogsaa, ikke bare at man har "kalde hjerter", eller at èn er utro...Det finnes mange skjebner ut der, og jeg tror det finnes unntak, som aa gifte seg paa nytt etter aa ha vaert skilt pga. utroskap,logner,mishandling.....

Jeg kalller det aa ikke vise sitt sanne jeg for partneren som en slags utroskap, men det faar vaere opp til hver enkelt aa bestemme, kjenne paa hva som er rett i hvert enkelt tilfelle...

Vedrorende homofili, saa har jeg hort flere tilfeller der homofile/lesbiske er blitt satt ut i frihet, og de er blitt heterofile.Ikke at det er en sykdom, men at de er i besittelse av en ond aand. Og nei, jeg mener ikke at homofile er onde, men at mange mennesker an ha en aand beboende i seg/vaere i besittelse (ikke besatt...)av, en aand som "forstyrrer" et menneske.

Jeg personlig tror mye sykdom kommer av onde aander....Ikke alt er selvpaafort. Homofili er èn aand...

Skrevet

Du kan ikke mene slik! Dette blir aa rettferdigjore seg selv, og det er galt.

Bibelen sier klart i fra om homofili(praktiserende),mm.

Det handler om aa vaere ydmyk ogsaa, overfor Gud.

Nei, jeg dommer deg ikke,heller ingen andre.Men jeg synes det blir saa feil naar enkelte kristne skal selv bestemme hva som er galt og ikke, naar dette staar saa klart i bibelen. Da mener jeg at vi skal forholde oss til den, ikke snakke om konservativitet og liberalisme.

Naar det er sagt da, saa har jeg ikke forstaatt det slik at skilsmisse i seg selv er en synd. Men feil er det aa gifte seg igjen...Det er flere grunner for skilsmisse ogsaa, ikke bare at man har "kalde hjerter", eller at èn er utro...Det finnes mange skjebner ut der, og jeg tror det finnes unntak, som aa gifte seg paa nytt etter aa ha vaert skilt pga. utroskap,logner,mishandling.....

Jeg kalller det aa ikke vise sitt sanne jeg for partneren som en slags utroskap, men det faar vaere opp til hver enkelt aa bestemme, kjenne paa hva som er rett i hvert enkelt tilfelle...

Vedrorende homofili, saa har jeg hort flere tilfeller der homofile/lesbiske er blitt satt ut i frihet, og de er blitt heterofile.Ikke at det er en sykdom, men at de er i besittelse av en ond aand. Og nei, jeg mener ikke at homofile er onde, men at mange mennesker an ha en aand beboende i seg/vaere i besittelse (ikke besatt...)av, en aand som "forstyrrer" et menneske.

Jeg personlig tror mye sykdom kommer av onde aander....Ikke alt er selvpaafort. Homofili er èn aand...

Du vet at man finner beviser for at homofili er genetisk og medfødt hos de aller fleste som kaller seg selv dette?

fuji1365380447
Skrevet

''Fattige land er fattige fordi de ikke har kjent kjærlighetens Gud og levd etter Hans vilje, og fordi vi som har mat og ressurser ikke har delt det med dem som trenger det.''

Jeg blir rasende når jeg leser slik ignoranse og kunnskapsløshet!!!

Hvis du virkelig mener at fattigdom er de fattiges egen skyld, fordi de ikke har levd etter Guds vilje - ja da prediker du større ondskap enn noen satanist!!

SKAM DEG, Angela 25!

Skrevet

''Fattige land er fattige fordi de ikke har kjent kjærlighetens Gud og levd etter Hans vilje, og fordi vi som har mat og ressurser ikke har delt det med dem som trenger det.''

Hvis du virkelig mener at fattigdom er de fattiges egen skyld, fordi de ikke har levd etter Guds vilje - ja da prediker du større ondskap enn noen satanist!!

SKAM DEG, Angela 25!

-applaus-

Gjest Angela25
Skrevet

SKAM DEG, Angela 25!

Bli rasende fuji, men jeg vet egentlig like lite som deg om hvorfor det er fattigdom,og hva det kommer av. Jeg la inn dette innlegget som en helhet,saa faar det vaere opp til hver enkelt aa vaere enig/uenig.

Gjest Angela25
Skrevet

Jeg lover deg at gud ikke er interessert eller klarer å lindre mine sår.

Det er flere med deg som foler det slik...Jeg har vaert der ogsaa, og det kan enkelte dager snike seg inn en tvil...

Men saa vet jeg ogsaa at Han forskjellsbehandler ikke folk, alle er like betydningsfulle og verdifulle for Han. Han elsker alle med en ubegrenset kjaerlighet.

Han horer bonnene dine, saa hvorfor hjelper Han deg ikke? Jeg tror at det er en aandelig kamp rundt oss,og i oss. Hvis du leser Davids brev, saa tok det noen og tredve dager for han fikk bonnesvar. engelen som kom med bonnesvaret maatte kjempe mot fyrsten over persia (var det ikke slik?)

Altsaa naar vi ber, vil den onde prove aa stoppe bonnesvar, det blir en kamp rett og slett...Det er ikke lett, men Jesus oppfordret oss om aa holde ut.

Gjest Angela25
Skrevet

Godtar gud homofile og godtar han at kvinner snakker i forsamlingen eller har han forandret mening de siste årene?

Det var ikke Gud som innforte at kvinnen ikke skulle snakke i en forsamling,men Paulus eller Peter...husker ikke helt..Og det gjaldt en bestemt menighet.

Jeg har hort snakk om at dette ble innfort fordi de kvinnene som gikk der forstyrra motene,snakket mye seg i mellom.Kort fortalt...De ville ha en orden,saa derfor innforte de dette.

Skrevet

Det var ikke Gud som innforte at kvinnen ikke skulle snakke i en forsamling,men Paulus eller Peter...husker ikke helt..Og det gjaldt en bestemt menighet.

Jeg har hort snakk om at dette ble innfort fordi de kvinnene som gikk der forstyrra motene,snakket mye seg i mellom.Kort fortalt...De ville ha en orden,saa derfor innforte de dette.

Det står i 1. Kor. 14:34-35. Og det er riktig, det var Paulus sitt påfunn.

Gjest Angela25
Skrevet

Det står i 1. Kor. 14:34-35. Og det er riktig, det var Paulus sitt påfunn.

Takk for klarheten :-)

fuji1365380447
Skrevet

Bli rasende fuji, men jeg vet egentlig like lite som deg om hvorfor det er fattigdom,og hva det kommer av. Jeg la inn dette innlegget som en helhet,saa faar det vaere opp til hver enkelt aa vaere enig/uenig.

Så du mener altså ikke at fattigdom finnes fordi de fattige ikke lever etter Guds ord? Du tar det tilbake??

Det var det du skrev, og da får du stå for det. For det er en skrekkelig ting å si.

Gjest Angela25
Skrevet

Du vet at man finner beviser for at homofili er genetisk og medfødt hos de aller fleste som kaller seg selv dette?

Det er godt mulg det! Homofili er en legning, slik som hetrofili,pedofili,mm.

Men Gud skapte mannen og kvinnen for at vi skulle formere oss, Han skapte oss hetrofil. Men ved syndefallet skjedde det en forandring hos menneskene,djevelen fikk slippe til... Men nei, homofile er ikke onde, men de er under paavirkning av den onde. Slik som mange er, og har vaert. Man kan si at man faar en innflytelse av han, folk blir/er ikke slik som de var tenkt til i utgangspunktet...Og det gjelder saa mye mer enn homofili.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare meg godt nok for alle her, temaet er stort og omfattende, og kristne seg i mellom kan òg ha forskjellig oppfatning av bibelen. Sannheten faar man ved aa studere Guds ord, og la Den Hellige Aand faa lede oss.

Skrevet

Det er godt mulg det! Homofili er en legning, slik som hetrofili,pedofili,mm.

Men Gud skapte mannen og kvinnen for at vi skulle formere oss, Han skapte oss hetrofil. Men ved syndefallet skjedde det en forandring hos menneskene,djevelen fikk slippe til... Men nei, homofile er ikke onde, men de er under paavirkning av den onde. Slik som mange er, og har vaert. Man kan si at man faar en innflytelse av han, folk blir/er ikke slik som de var tenkt til i utgangspunktet...Og det gjelder saa mye mer enn homofili.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare meg godt nok for alle her, temaet er stort og omfattende, og kristne seg i mellom kan òg ha forskjellig oppfatning av bibelen. Sannheten faar man ved aa studere Guds ord, og la Den Hellige Aand faa lede oss.

Hvorfor er homofili påvirkning fra det onde, når det er snakk om kjærlighet?

Gjest Angela25
Skrevet

Så du mener altså ikke at fattigdom finnes fordi de fattige ikke lever etter Guds ord? Du tar det tilbake??

Det var det du skrev, og da får du stå for det. For det er en skrekkelig ting å si.

Det var ikke jeg som skrev innlegget, men jeg la det inn, og da tok jeg med alt som vedkommende skrev. Syntes det ble feil av meg aa la noe utebli, siden det ikke var jeg som hadde skrevet det.

Gud straffer ingen, dommen vil skje den dagen vi dor. Ergo, jeg tror ikke Gud straffer folk med fattigdom og elendighet. Aldri!! Det gaar ogsaa i mot Hans ord i bibelen! Men det jeg tror, er at bonn virker!

Saa for aa ta ett eks. paa en person i nod, han ber ikke, og faar ikke hjelp. En person som tilkaller Gud, vil faa bonnesvar,for eller senere. Er du i pengenod, men onsker aa finne en losning selv, saa lar Han deg gjore det. Ber du om aa faa en jobb, at Han skal hjelpe deg paa en eller annen maate, saa tror jeg Han kommer deg i mote.

Jeg tror fullt og helt at Han sorger over alle mennesker i nod. Og da er det slik at Han bruker mennesker i mange tilfeller til aa hjelpe hverandre. Men saa er det mange griske,graadige og selvopptatte folk ogsaa, de bruker sin vilje til det. Saa hva kan Gud gjore? Tvinge dem?

Gjest Angela25
Skrevet

Hvorfor er homofili påvirkning fra det onde, når det er snakk om kjærlighet?

For Gud skapte oss ikke til aa elske det samme kjonn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...