Gå til innhold

Sykepenger?

Anbefalte innlegg

Gjest magnus42
Skrevet

Noen her som vet hva som skjer om man blir langtidssykmeldt uten å ha jobbet de første fire ukene som gjør at man har rett til sykepenger? Får man ikke sykepenger i det hele tatt, eller får man sykepenger etter å ha vært ansatt i fire uker (selv om man har vært sykmeldt i deler av denne tiden)? Kanskje et dumt spm, men jeg lurer veldig på det her...

Gjest Vekten87
Skrevet

sjekk ut www.nav.no der vil du finne svar vil jeg tro..

Gjest magnus42
Skrevet

sjekk ut www.nav.no der vil du finne svar vil jeg tro..

Ja, jeg har sjekket nav sine sider... Men jeg er fortsatt usikker på om jeg har krav på sykepenger etter at ansettelsestiden har passert fire uker, når jeg har vært sykmeldt den siste delen av disse fire ukene... Er ikke så god på å sette meg inn i sånne ting;-)

Gjest Vekten87
Skrevet

Ja, jeg har sjekket nav sine sider... Men jeg er fortsatt usikker på om jeg har krav på sykepenger etter at ansettelsestiden har passert fire uker, når jeg har vært sykmeldt den siste delen av disse fire ukene... Er ikke så god på å sette meg inn i sånne ting;-)

det jeg tror er riktig er at når du har vært ansatt i e mnd så er det jobben som betaler første 16 dagene. er du sykemeldt blir det trukket fra prøvetiden din. så hvis du har jobbet der i 4 uker ogvært sykemeldt under noen av disse så kommer du under en mnd og det er ikke jobben som betaler de første 16 dagene..

har jeg forstått riktig?

Gjest magnus42
Skrevet

det jeg tror er riktig er at når du har vært ansatt i e mnd så er det jobben som betaler første 16 dagene. er du sykemeldt blir det trukket fra prøvetiden din. så hvis du har jobbet der i 4 uker ogvært sykemeldt under noen av disse så kommer du under en mnd og det er ikke jobben som betaler de første 16 dagene..

har jeg forstått riktig?

Men jeg trodde ikke man har krav på sykepenger om man sykmeldes før den første mnd er passert?...

Men takk for svar! Jeg er visst håpløs!

Gjest Vekten87
Skrevet

Men jeg trodde ikke man har krav på sykepenger om man sykmeldes før den første mnd er passert?...

Men takk for svar! Jeg er visst håpløs!

jeg mener du har det. men ikke jobben som betaler da. du får fra trygdekontoret. ring nav i morgen, de kan gi deg et skikkelig svar :) du e ikke håpløs :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...