Gå til innhold

Leiebil i usa/ lisenser/førerkort osv

Anbefalte innlegg

Gjest xbellax
Skrevet

jeg blir trolig nødt til å leie bil i usa men hva trenger jeg av lisenser og den slags? anyone?

Skrevet

Jeg leste feil frøst og trodde at du hadde et spørsmål om bruk av _linser_ når man leier bil i USA!! *he he*

Gjest xbellax
Skrevet

Jeg leste feil frøst og trodde at du hadde et spørsmål om bruk av _linser_ når man leier bil i USA!! *he he*

lol!!

Skrevet

Da jeg var i USA (Texas) i mai, trengte jeg ikke å gjøre noe annet enn å vise mitt norske førerkort til AVIS.

Gjest xbellax
Skrevet

Da jeg var i USA (Texas) i mai, trengte jeg ikke å gjøre noe annet enn å vise mitt norske førerkort til AVIS.

åj! men er skiltene og sånn vanskelige eller er det bare å trykke gassen i bunn? var det dyrt for deg å leie?

Skrevet

åj! men er skiltene og sånn vanskelige eller er det bare å trykke gassen i bunn? var det dyrt for deg å leie?

Husker jeg ikke helt feil kom regningen på mellom 6000 og 7000NOK for 4 uker/ mellomstor bil, men jeg hadde ikke noen forsikringer inkludert, siden arb.giver dekker eventuelle skadeutgifter. De har funnet ut at det blir billigere for de, enn å betale masse forsikringer.

Jeg fant det ikke vanskelig å kjøre i Texas, selv om jeg var litt spent første gang jeg skulle ut på highwayen. Bare vær oppmerksom på at det finnes ikke noe system over hvordan en skal legge seg i filene. De fletter og krysser over filene i hytt og vær. Du kan kjøre inn på en rampe på den ene siden, for så å kjøre av et par miles lenger nede på andre siden og på den tiden skal du kanskje ha krysset 6 filer. Hvis det er mye trafikk på highwayen, kan det være like lurt å holde seg på feeder roadene som går parallelt. Det er absolutt anbefalt å bestille GPS med leiebilen. Jeg hadde ikke klart meg uten.

Skiltingen er forholdsvis bra, men det er mye fartsgrenser, spesielt på sideveiene.

Gjest xbellax
Skrevet

Husker jeg ikke helt feil kom regningen på mellom 6000 og 7000NOK for 4 uker/ mellomstor bil, men jeg hadde ikke noen forsikringer inkludert, siden arb.giver dekker eventuelle skadeutgifter. De har funnet ut at det blir billigere for de, enn å betale masse forsikringer.

Jeg fant det ikke vanskelig å kjøre i Texas, selv om jeg var litt spent første gang jeg skulle ut på highwayen. Bare vær oppmerksom på at det finnes ikke noe system over hvordan en skal legge seg i filene. De fletter og krysser over filene i hytt og vær. Du kan kjøre inn på en rampe på den ene siden, for så å kjøre av et par miles lenger nede på andre siden og på den tiden skal du kanskje ha krysset 6 filer. Hvis det er mye trafikk på highwayen, kan det være like lurt å holde seg på feeder roadene som går parallelt. Det er absolutt anbefalt å bestille GPS med leiebilen. Jeg hadde ikke klart meg uten.

Skiltingen er forholdsvis bra, men det er mye fartsgrenser, spesielt på sideveiene.

åh du er en engel! tusen tusen takk for info :-)

Gjest det går fint
Skrevet

Jeg har leid bil både i Florida og New York, for et døgn hver gang. Betalte ca. 100 dollar tror jeg for døgnet. Jeg hadde internasjonal førerkort i tillegg til mitt norske, men tror ikke de brydde seg noe særlig om det.

Det er ikke vanskeligere å kjøre i USA enn andre steder. Det eneste jeg syntes var vanskelig for å kjøre fort nok siden jeg ikke er vant til farten på motorveiene:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...