Gå til innhold

hvor lenge surrer sms i lufta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sendte en melding til en tlf som var slått av i går, og lurer på om den kan ha blitt mottatt eller ikke. Mobilen var slått på i går kveld ca kl 21, og jeg sendte sms i tolvtiden på dagen.....

Skrevet

Jeg vet ikke hvor lenge sms-meldinger venter, men det er i hvertfall noen dager. Når vi er på hytta er vi uten mobildekning og når vi kommer tilbake til sivilisasjonen er det alltid meldinger fra flere dager som tikker inn.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor lenge sms-meldinger venter, men det er i hvertfall noen dager. Når vi er på hytta er vi uten mobildekning og når vi kommer tilbake til sivilisasjonen er det alltid meldinger fra flere dager som tikker inn.

Takk! Da regner jeg med at beskjeden er mottatt :) Ikke verdens undergang om den ikke når frem, da hadde jeg jo ringt heller. Men greit å vite :)

Skrevet

På min gamle telefon kunne jeg stille inn hvor lenge den skulle prøve å sende før den ga opp. Den kunne stilles inn på 1 time, 3 timer, 6 timer og helt til meldingen ble sendt tror jeg. Så det kommer vel an på telefonen som sender? Men det er godt mulig at dagens mobiltelefoner som standard sender helt til meldingen kommer fram.

Skrevet

På min gamle telefon kunne jeg stille inn hvor lenge den skulle prøve å sende før den ga opp. Den kunne stilles inn på 1 time, 3 timer, 6 timer og helt til meldingen ble sendt tror jeg. Så det kommer vel an på telefonen som sender? Men det er godt mulig at dagens mobiltelefoner som standard sender helt til meldingen kommer fram.

Meldingen blir sendt fra telefonen selv om ikke den blir mottatt av mottakeren. Den blir liggende på teleoperatørens sms-server enn viss tid for å vente på at mottakertelefonen får dekning eller blir slått på.

Gjest ChiengMai
Skrevet

En ukes tid, vil jeg tro. Er i alle fall snakk om ganske mange dager.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Takk! Da regner jeg med at beskjeden er mottatt :) Ikke verdens undergang om den ikke når frem, da hadde jeg jo ringt heller. Men greit å vite :)

Sett opp telefonen din til å vise om meldinger har kommet frem, da slipper du lure på sånt. :-)

Skrevet

Sett opp telefonen din til å vise om meldinger har kommet frem, da slipper du lure på sånt. :-)

Takk, ja det skal vel gå. Som jeg har det nå så viser den bare melding sendt. Prøver å finne den løsningen til neste gang jeg skal sende en " viktig" meldning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...