Gå til innhold

Hvordan fjerne maling på en gammel kommode?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du et tips? kommoden er kjempegammel og det ser ut til å være en slags gammel olje/seig og ujevn maling som er brun i fargen. Hvordan få dette bort på en skånsom måte? skal male den etterpå. Noen sa kaustikksode og høytrykksslange, men er redd det blir for kraftig og kommoden blir ødelagt.

Fortsetter under...

Skrevet

Smør inn hele kommoden med grønnsåpe (sånn som selges i plastboks er kanskje best) og pakk den inn i plast og la den stå et døgn og se om du ikke får revet av den gamle malingen. Er i alle fall skånsomt.

Skrevet

Spør på en byggevareforretning om de har malingsfjerner. Selv brukte jeg en sånn "gugge" (ligner litt på plommesylt i konsistens) når jeg fjernet malingen på huset. For å avslutte den kjemiske prosessen så dusjet jeg etterpå med eddikvann. Fungerte helt fint, men det er noe sterke greier så ta alle forhåndsregler. Funker også som hårfjerningsmiddel fikk jeg erfare, da jeg sølte litt "gugge" på armen. - Men ville ikke brukt det andre steder ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...