Gjest kizi Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Har du et tips? kommoden er kjempegammel og det ser ut til å være en slags gammel olje/seig og ujevn maling som er brun i fargen. Hvordan få dette bort på en skånsom måte? skal male den etterpå. Noen sa kaustikksode og høytrykksslange, men er redd det blir for kraftig og kommoden blir ødelagt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Smør inn hele kommoden med grønnsåpe (sånn som selges i plastboks er kanskje best) og pakk den inn i plast og la den stå et døgn og se om du ikke får revet av den gamle malingen. Er i alle fall skånsomt. 0 Siter
fnutt Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Spør på en byggevareforretning om de har malingsfjerner. Selv brukte jeg en sånn "gugge" (ligner litt på plommesylt i konsistens) når jeg fjernet malingen på huset. For å avslutte den kjemiske prosessen så dusjet jeg etterpå med eddikvann. Fungerte helt fint, men det er noe sterke greier så ta alle forhåndsregler. Funker også som hårfjerningsmiddel fikk jeg erfare, da jeg sølte litt "gugge" på armen. - Men ville ikke brukt det andre steder ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.