Gå til innhold

Kreative sjeler! Jeg trenger dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bebi olje eller bebiolje gele:) Fins ikke parfyme eller noe som helst slags tilsettningstoffer...Knallbra å bruke...Sverger kunn til det:)

Babyolje, ja... Det var smart!

Takk for tips :)

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

20

• kaffepiken

5

• Lillemus

4

• morsan

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Bebi olje eller bebiolje gele:) Fins ikke parfyme eller noe som helst slags tilsettningstoffer...Knallbra å bruke...Sverger kunn til det:)

Det har jeg visst stående i skapet. *Pakker den ned i bagen* :o)

Skrevet

Aftenen blir fullkommen!!

Men var det ikke noe spesielt tilbehør som jeg har glemt?? Kålstuing eller noe slikt? *glemsk*

Stuede tyttebær? ;-)

Skrevet

Stuede tyttebær? ;-)

Hehe, noe sånt.

Jeg må legge meg ned i gangen med nelliker rundt, eller noe. Tror jeg.

Skrevet

Ja, det var en veldig god idè :) Jeg kan bare lage en lasagne, trenger ikke nødvendigvis være sexy mat. Vil bare vise meg fram som husmor ;)

Takker for tips :)

Det blir sikkert helt topp. Deilig lasagne med salat og baguetter. Du kan jo bare lage lasagnen på forhånd og sette den inn i ovnen senere på kvelden. :)

Skrevet

Det blir sikkert helt topp. Deilig lasagne med salat og baguetter. Du kan jo bare lage lasagnen på forhånd og sette den inn i ovnen senere på kvelden. :)

Ja, det var en veldig god idè :) Også er det vanskelig å mislykkes med ;)

Skrevet

Hehe, noe sånt.

Jeg må legge meg ned i gangen med nelliker rundt, eller noe. Tror jeg.

Jeg tror sannelig du greier å overraske ham da, ja! ;-)

Skrevet

Jeg tror sannelig du greier å overraske ham da, ja! ;-)

Spørs om det ikke blir skeptiske blikk og sarkastiske kommentarer i stedet for andre hyggelige ting.

Gjest Angela25
Skrevet

Jeg trenger fremdeles tips til mat, om noen her er flinke til sånt. Jeg tror forøvrig han liker det meste, men han er ikke så glad i fisk.

Her er en rett jeg synes er enkel og god:

Ta en illfast form for 2 personer. Ha i litt olivenolje, deretter hakkete poteter,lok og paa toppen kyllingfiler eller lammekjott.Stro over med salt og evt.pepper. Deretter hell over sider eller vin. Muserende eller vanlig. La det saavidt dekke potetene og loken. Kjottet ligger over.

Settes midt i ovnen paa 225grader og stekes i 1 time. etter halvgaatt tid kan du snu kjottet. Gjerne sett opp temperaturen til 250 grader. Se etter maten innimellom, ovnene kan varme forskjellig! Server med loff eller baguett til hvis onskelig! Rodvin til drikke.

Skrevet

Spørs om det ikke blir skeptiske blikk og sarkastiske kommentarer i stedet for andre hyggelige ting.

Hehehe, ja det kommer vel an på hva en vil oppnå ;-)

Hva slags mann er det du har da? Trodde ingen mann kunne unngå å la seg forføre av kjøttkaker, stuede tyttebær og en grønnsaksdandert kvinne på gang-gulvet.. ;-D

Skrevet

Her er en rett jeg synes er enkel og god:

Ta en illfast form for 2 personer. Ha i litt olivenolje, deretter hakkete poteter,lok og paa toppen kyllingfiler eller lammekjott.Stro over med salt og evt.pepper. Deretter hell over sider eller vin. Muserende eller vanlig. La det saavidt dekke potetene og loken. Kjottet ligger over.

Settes midt i ovnen paa 225grader og stekes i 1 time. etter halvgaatt tid kan du snu kjottet. Gjerne sett opp temperaturen til 250 grader. Se etter maten innimellom, ovnene kan varme forskjellig! Server med loff eller baguett til hvis onskelig! Rodvin til drikke.

Hm... Den hørtes litt spennende ut :)

Hva slags sider bruker man? Vin er uaktuelt, på grunn av migrene :/

Skrevet

Hehehe, ja det kommer vel an på hva en vil oppnå ;-)

Hva slags mann er det du har da? Trodde ingen mann kunne unngå å la seg forføre av kjøttkaker, stuede tyttebær og en grønnsaksdandert kvinne på gang-gulvet.. ;-D

Han er ikke norsk. Jeg tror nok det er problemet -nikker-

Alle norske menn blir jo forført av kjøttkaker og stuede tyttebær med en persilledusk til.

Skrevet

Stuede tyttebær? ;-)

Det var det, ja! *he he* har aldri hørt om den retten før!! ;-)

Skrevet

Han er ikke norsk. Jeg tror nok det er problemet -nikker-

Alle norske menn blir jo forført av kjøttkaker og stuede tyttebær med en persilledusk til.

Aha, sånn å forstå! Er nok helst norske menn som blir ville i nikkersen av kjøttkaker ja! ;-)

Jaja, da får du heller gå for lasagne sånn som de lenger oppe foreslår!

Skrevet

Det var det, ja! *he he* har aldri hørt om den retten før!! ;-)

Ikke jeg heller ;-)

Gjest Angela25
Skrevet

Hm... Den hørtes litt spennende ut :)

Hva slags sider bruker man? Vin er uaktuelt, på grunn av migrene :/

Jeg vet ikke helt, jeg bruker bare vin selv...Men eplecider er nok godt! Og sikkert vin uten alkohol ogsaa( hvis du kan drikke det) Mye av alkoholen dampes ogsaa bort. Ellers kan man ta ett vanlig melkeglass og del opp i 3: 1/3 vann, 1/3 olje og 1/3 cognac. Det sies at det er veldig godt, men jeg har ikke provd selv.

Skrevet

Jeg vet ikke helt, jeg bruker bare vin selv...Men eplecider er nok godt! Og sikkert vin uten alkohol ogsaa( hvis du kan drikke det) Mye av alkoholen dampes ogsaa bort. Ellers kan man ta ett vanlig melkeglass og del opp i 3: 1/3 vann, 1/3 olje og 1/3 cognac. Det sies at det er veldig godt, men jeg har ikke provd selv.

Takk for tipset :) Skal se om jeg kanskje kan lage det, litt mer spennende enn lasagne.

Gjest Angela25
Skrevet

Takk for tipset :) Skal se om jeg kanskje kan lage det, litt mer spennende enn lasagne.

Bare hyggelig! Evt. kan du lage det en dag for han kommer, for aa se om du liker det!

Skrevet

Jeg trenger fremdeles tips til mat, om noen her er flinke til sånt. Jeg tror forøvrig han liker det meste, men han er ikke så glad i fisk.

En av mine favoritter er i allefall veldig enkel å forberede og går raskt å lage!

Jeg skjærer opp squash, løk og paprika i flere farkeg i strimler, og så lager jeg et urtesmør (f.eks provencekrydder, eller bare andre krydder du liker). Så gnir jeg kyllingfileter inn med smøret og legger de i en stekepose. Stekes i kanskje et kvarter på 180 grader (bruker termometer jeg, så jeg tar ikke tiden...). Grønnsakene steker jeg raskt i panna. Serverer med ris og saus etter ønske (vi bruker bernaise, de har en veldig god på glass, som bare er å varme opp, på butikker som f.eks. safari).

Går veldig raskt! Og kyllingen blir ikke tørr, siden den ligger i smøret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...