Glimtipper Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Skrevet 5. oktober 2007 En av mine favoritter er i allefall veldig enkel å forberede og går raskt å lage! Jeg skjærer opp squash, løk og paprika i flere farkeg i strimler, og så lager jeg et urtesmør (f.eks provencekrydder, eller bare andre krydder du liker). Så gnir jeg kyllingfileter inn med smøret og legger de i en stekepose. Stekes i kanskje et kvarter på 180 grader (bruker termometer jeg, så jeg tar ikke tiden...). Grønnsakene steker jeg raskt i panna. Serverer med ris og saus etter ønske (vi bruker bernaise, de har en veldig god på glass, som bare er å varme opp, på butikker som f.eks. safari). Går veldig raskt! Og kyllingen blir ikke tørr, siden den ligger i smøret. Høres godt ut! Vil det fungere å putte grønnsakene inn i ovnen med kyllingfiletene? Takk for tips 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Det var det, ja! *he he* har aldri hørt om den retten før!! ;-) Hahaha, en skikkelig klassiker, der altså! Og man må ikke glemme den frekke broccolipynten i gangen. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Er det nå man skal foreslå kjøttkaker og rekecocktail? ;-) Du glemte stua tyttebær! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg trenger fremdeles tips til mat, om noen her er flinke til sånt. Jeg tror forøvrig han liker det meste, men han er ikke så glad i fisk. Alle menn liker biff og bernaise! Alle jenter jeg kjenner også, forresten. Kjøp entrecote, la den ligge i romtemperatur litt før steiking. Gi den to minutter i glovarm panne på begge sider (i smør) og sett den litt i ovnen etterpå, avhengig av hvor rå du liker den. Bruk ferdig Fjordlands el.l. bernaise dersom du ikke lager sjøl. Og noen gode poteter til. Fres sukkererter og paprika i smør og server sammen med kjøttet. Tar ikke lang tid å lage. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.