Gjest valgets store kvaler Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Venninna mi har blitt sammen med en dverg. Dette byr på problemer når vi skal invitere dem på besøk, da vi har en ganske høy dørterskel som han har problemer med å komme seg over. Vi har også ganske høye møbler i huset, så hver gang han kommer må vi sette frem lekemøblene til dattera mi. Det har gått greit egentlig, og vi har stablet flere puter rundt omkring i huset så han kan sette seg når han blir sliten. Har diskutert litt med venninna mi angående flere hjelpemidler hun kan ta med seg når hun har med seg han. Vi driver for tiden og pusser opp, og kjæresten hennes (dvergen) har ved flere anledninger snublet i ledninger som går fra stua til gangen. Finnes det en måte å henge opp disse ledningene på, slik at han ikke ødelegger seg mer enn nødvendig? Sist de var her, ramla han ned fra sofaen, og mannen min måtte sette han i saccosekken på gulvet (de var ganske fulle begge to). Finnes det noen spesielle barneseter som er spesielt tilpasset dverger som vi kan kjøpe å sette frem når de kommer? Trenger ikke være noe sikkerhetssæle på setene, men fint hvis det finnes noe som kan kombineres med barnebilsete og dete setet som vi har tenkt å sette fram til kjæresten til venninna mi (dvergen altså) Er det regler for hva dverger kan og ikke kan spise? Er det noe man bør være obs på når man inviterer en dverg til selskap? Jeg tenker på traller med puter som vi eventuelt kan kjøre han frem og tilbake i mellom rommene (han liker å ta seg en dram) og eventuelt et slags spesielt sikkerhetsnett vi kan tjore rundt stolene rundt kjøkkenbordet? Har forsøkt å snakke med venninna mi om dette, men hun ser ikke helt problemet fordi dvergen som regel sovner på badet de lørdagene de har vært her, og hun har tatt taxi hjem.. 0 Siter
soleil Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Hehe, er dette seriøst? Tror dverger liker å bli behandlet som folk flest. Hvis han har behov for spesielle hjelpemidler/kost så får han ta med seg dette selv syns jeg. Ellers så får han se hvor han går, så snubler han nok ikke, han er vel såpass stor at han klarer å skreve over en ledning? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Hehe, er dette seriøst? Tror dverger liker å bli behandlet som folk flest. Hvis han har behov for spesielle hjelpemidler/kost så får han ta med seg dette selv syns jeg. Ellers så får han se hvor han går, så snubler han nok ikke, han er vel såpass stor at han klarer å skreve over en ledning? Heh, dette er nok bare tull. Jeg lo litt stille for meg selv, da. Har litt dårlig samvittighet for det :/ 0 Siter
Atene Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Server stuede tyttebær, så ordner nok resten seg. 0 Siter
soleil Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Heh, dette er nok bare tull. Jeg lo litt stille for meg selv, da. Har litt dårlig samvittighet for det :/ Jeg er fæl til å le av lytehumor og så for meg denne fulle, snublende dvergen i bilsete ved stuebordet selv. 0 Siter
Gjest god helg Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Server stuede tyttebær, så ordner nok resten seg. Det var et tåpelig tulle-innlegg. Jeg tror også jeg vet hvem avsenderen er. 0 Siter
Gjest cheeezes Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Hvis venninda di ikke helt ser problemet skal du da si noe? Nei, du har jo sakt noe *ler* Og hvorfor i det hele tatt si noe, det hun ikke vet har hun jo ikke vondt av. He he 0 Siter
Shadow 650 Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Bompibjørn-saft er ikke bra for små dverger. De spretter helt i taket. Ville bare nevne det. 0 Siter
Gjest valgets store kvaler Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Hvis venninda di ikke helt ser problemet skal du da si noe? Nei, du har jo sakt noe *ler* Og hvorfor i det hele tatt si noe, det hun ikke vet har hun jo ikke vondt av. He he Nei nei, jeg trenger selvsagt ikke si noe til henne. Jeg har jo nevnt dette før, men han er så liten og sårbar (dvergen altså) så det kan være vanskelig å formidle ting på en riktig måte. Vi tenkte litt på selskapsleker når de er her også. Er det sant at dvergkasting har blitt forbudt? Jeg vet det er land som fremdeles praktiserer denne idretten, men kanskje ikke i Norge? Vi har vurdert å be dette paret med oss på ferie også, men hvordan fungerer det egentlig med dverger i fly? Rekker de ned til gulvet, eller må de plasseres på hattehylla? 0 Siter
Gjest valgets store kvaler Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Bompibjørn-saft er ikke bra for små dverger. De spretter helt i taket. Ville bare nevne det. Vi har ikke servert saft de gangene han har vært her, fordi vi har har hørt at dverger lettere kan utvikle allergier. De lørdagene de har vært budne hit, har vi stort sett servert rødvin og tapas (småretter) Seriøst, vi begynner å bli litt nervøse fordi vi i det hele tatt har liten kjennskap til dverger. Vi har aldri vært venner med en dverg før, så det er vanskelig å vite hvor grensen går for klapp og klem. 0 Siter
Gjest nettlusa Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Vi har ikke servert saft de gangene han har vært her, fordi vi har har hørt at dverger lettere kan utvikle allergier. De lørdagene de har vært budne hit, har vi stort sett servert rødvin og tapas (småretter) Seriøst, vi begynner å bli litt nervøse fordi vi i det hele tatt har liten kjennskap til dverger. Vi har aldri vært venner med en dverg før, så det er vanskelig å vite hvor grensen går for klapp og klem. Du blir dessverre aldri en vellykket stand-up komiker, like greit du får en ærlig tilbakemelding. Teite og harry vitser! Prøv rorbua eller noe og spar oss for flere "morsomheter". 0 Siter
Gjest noenbarnergule Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Der finnes jo sånne barneseter som skal skrus fast til bordet. Kanskje det kunne være noe... hvis han ikke har for stor rumpe da Ellers så har du jo de der kjekke bæremeisene. Da kan venninna di han han på ryggen, så slipper du jaffal problemet med lednigene. 0 Siter
Gjest valgets store kvaler Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Du blir dessverre aldri en vellykket stand-up komiker, like greit du får en ærlig tilbakemelding. Teite og harry vitser! Prøv rorbua eller noe og spar oss for flere "morsomheter". Nei, jeg er ikke komiker. Har aldri tenkt på det som et alternativt. Det er heller ikke morsomt at kjæresten til venninna mi (dvergen) detter og slår seg hver gang han skal over dørterskelen fordi beina går i ball. Jeg synes strengt talt veldig synd på han, og det er derfor jeg prøver å finne løsninger som kan gjøre lørdagene hjemme hos oss triveligere for han. 0 Siter
morsan Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Nei, jeg er ikke komiker. Har aldri tenkt på det som et alternativt. Det er heller ikke morsomt at kjæresten til venninna mi (dvergen) detter og slår seg hver gang han skal over dørterskelen fordi beina går i ball. Jeg synes strengt talt veldig synd på han, og det er derfor jeg prøver å finne løsninger som kan gjøre lørdagene hjemme hos oss triveligere for han. Bor du på badet, kanskje? Ettersom du har så høye dørterskler? 0 Siter
Gjest valgets stoe kvaler Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Bor du på badet, kanskje? Ettersom du har så høye dørterskler? Neida, vi holder oss for det meste i spisestua og i sofarommet. Vi pleier å sitte i sofarommet når venninna mi og dvergen er på besøk, for der er det en liten puff vi kan plassere han på, en sånn med armlener så han har noe trygt å forholde seg til. 0 Siter
Gjest valgets store kvaler Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Der finnes jo sånne barneseter som skal skrus fast til bordet. Kanskje det kunne være noe... hvis han ikke har for stor rumpe da Ellers så har du jo de der kjekke bæremeisene. Da kan venninna di han han på ryggen, så slipper du jaffal problemet med lednigene. Hvor får man tak i slike bæremeisler på? Den må jo klemme endel nedentil dersom man sitter lenge i den om gangen. 0 Siter
Gjest cheeezes Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Nei nei, jeg trenger selvsagt ikke si noe til henne. Jeg har jo nevnt dette før, men han er så liten og sårbar (dvergen altså) så det kan være vanskelig å formidle ting på en riktig måte. Vi tenkte litt på selskapsleker når de er her også. Er det sant at dvergkasting har blitt forbudt? Jeg vet det er land som fremdeles praktiserer denne idretten, men kanskje ikke i Norge? Vi har vurdert å be dette paret med oss på ferie også, men hvordan fungerer det egentlig med dverger i fly? Rekker de ned til gulvet, eller må de plasseres på hattehylla? Det om du skulle si noe, du sier jo at du har sakt noe men at hun ikke ser problemet selv om du sa noe..... Dvergkasting....hmmmm, lurer på om det kan være forbudt ja, så da er det vel best å la være kanskje. Men flasketuten peker på og la dvergen være flasken....det må da være selskapet digre hit vel I flyet, han rekker vel ikke ned, men spenn ham godt fast i setet så vet dere i allefall til enhver tid hvor dere har ham. 0 Siter
Babette Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg er fæl til å le av lytehumor og så for meg denne fulle, snublende dvergen i bilsete ved stuebordet selv. Jeg lo så jeg skreik i går av Rikets Røst (med Otto Jespersen), da han svensken med CP intervjuet jegere. De så jo skikkelig usikre ut da han sa at han ville "drepe, drepe, drepe". Og at han håpet på mange skadeskutte jegere under årets jakt, slik at organisasjonen for funksjonshemmede jegere fikk flere medlemmer... Sånn a propos lytehumor. Og Sputnik som sang "Fuck you" til Trond Giske. Kostelig. 0 Siter
Nellie Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Tror du blander alver med dverger, det er sikkert en alv hun er sammen med... 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Bor du på badet, kanskje? Ettersom du har så høye dørterskler? Ler meg skakk! Bor du på badet, ha ,ha 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.