Gå til innhold

Kan jeg reise i hele europa uten pass?

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Tror jeg ville tatt med meg pass, ja!

Skrevet

Definitivt ikke.

Skal du fly, så må du ha pass nesten uansett hvor du drar, de fleste flyplasser godtar kun dette som legitimasjon. Reiser du på andre vis, så kan du vel i teorien reise passløst innen for Schengen-landene. Du kan se kart over disse her: http://www.caplex.no/Web/Magazine.aspx?id=schengen

Skrevet

Innenfor Shengen er det vel legitimasjonsplikt og ikke pass-plikit, men den eneste godkjente legitimasjonen er vel pass så det betyr det samme... Jeg reiste for 3 år siden til Island, via Køben tilbake, uten pass og det gikk fint, men jeg hadde ikke gjort det igjen.

Få deg et pass du.

Skrevet

Jeg var nylig til Finland med fly. Hadde tenkt å reise uten passet, som jeg trodde var utgått. Fant passet like før vi dro, og jeg måtte vise det fram flyplassene.

Skrevet

Sånn som jeg har skjønt det, må vi kunne legitimere oss + ha en bekreftelse på statsborgerskapet. Mange land har slike legitimasjonskort. I Norge har vi kun passet som er brukendes til dette.

Gjest abc1234
Skrevet

Sånn som jeg har skjønt det, må vi kunne legitimere oss + ha en bekreftelse på statsborgerskapet. Mange land har slike legitimasjonskort. I Norge har vi kun passet som er brukendes til dette.

Mulig det, og pass koster 1000,-

Sinnsykt.

Skrevet

Nei, det kan du ikke. Skaff deg pass dersom du skal ut på tur. :)

Skrevet

Nei, det kan du ikke. Jeg har vært med på passkontroll innenfor Schengen.

Skrevet

Mulig det, og pass koster 1000,-

Sinnsykt.

Prisen reduseres til 480 ved nyttår

Skrevet

Nei, det kan du ikke. Jeg var i Riga sist helg, og da måtte jeg vise pass både før jeg gikk inn i tax-free på Værnes, ved gaten, og da vi kom i land i Latvia.

På tilbaketur måtte vi vise passet tre-fire ganger også...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...