Gå til innhold

Hund, avlivning, forsikring

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det tror jeg ikke går...

Hunden kan somregel fint omplasseres, og forsikringen skal jo gå på dyrets sykdommer, ikke menneskenes.

Jeg har fått forsikringgspenger utbetalt på en hund, men den hadde en sykdom hvor dyrlegen mente at avlivning var det beste for hunden.

Jeg husker ikke hvor mye vi fikk utbetalt fra forsikringen, men det meste gikk til å dekke veterinærkostnader i forbindelse med sykdommen.

Gjest melmøll

Hørtes ikke greit ut, nei! Håper det kreves attest fra lege om allergisk reaksjon!

Synes det er trist at noen spekulerer på sånt. Det er snakk om et liv her. Det er snakk om folk som skaffer seg et dyr, finner ut at man er allergisk og så vurdere å avlive dyret for å få forsikringspenger! Det går bare ikke an!

Annonse

AVLIVE hunden fordi man er allergisk?!!!?? Hunder skal da ikke avlives så lenge de er unge, friske og med godt gemytt!!!

At det er mulig, å i det hele tatt å tenke på penger i en slik sammenheng! Det finnes vel knapt noe vondere enn å måtte avlive et kjæledyr. For en verden vi lever i :-(

Jeg skulle ha puttet i meg bra mye allergimedisin før noen i det hele tatt skulle nevne at det var en grunn til å kvitte meg med et levende vesen. Fysj....

Heh, det skulle tatt seg ut. Nei, det er nok ikke sånn det fungerer. Hvis _eier_ blir allergisk kan de ikke avlive hunden og få igjen forsikringspengene. Det er _hunden_ som er forsikret, og den er forsikret mot skader og sykdommer som _den_ får. Dersom forsikringsselskapet skal utbetale livsforsikring ved avliving må det være dyrevernmessige grunner for avlivingen, dvs at det dyreplageri å la den leve videre.

Det er mulig de har misforstått litt: hvis _hunden_ blir fryktelig allergisk, og ingen behandling (hyposensibilisering, antihistaminer, kortison, essensielle fettsyrer, riktig mat osv) hjelper slik at hunden virkelig plages så mye av allergien at det ikke er riktig å la den leve videre kan det nok hende at de kan få erstatning, men da må veterinæren attestere på at det er dyrevernsmessige grunner til avlivingen. Det hender at hunder er _så_ allergiske, men heldigvis kan de fleste behandles.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...