Gå til innhold

reise til Egypt når jeg er gravid

Anbefalte innlegg

Gjest Egytreise under graviditet

Vi planlegger å reise til Egypt om noen måneder. Jeg er da ca 6 måneder gravid. Har fått beskjed fra reisebyrået om at vi bør ta vaksiner mot hepatitt, gulsott samt en til vaksine før vi reiser. Bør også være nøje med hvilken mat vi spiser da det ikke er så hygienisk rent i Egypt. Hva mener dere? Syns dere at vi bør la være å reise? Er det for risikabelt for barnet i magen?

Grunnen til at vi ønsker å reise nå er at vi ikke ser for oss at vi kommer til å få anledning å dra noen steder alene på en veldig lang stund, når vi nå skal bli foreldre igjen. Dette er siste sjanse for en romantisk tur alene, bare vi to:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287475-reise-til-egypt-n%C3%A5r-jeg-er-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vekten87

for å si det sånn, hadde det vært meg. så hadde jeg ikke reist. men 6 mnd er jo et stykke på vei. hygiene er jo veldig viktig under et svangerskap, og hvis du får tilbredet mat der nede tilsvarer det noe helt annet enn her.. er ikke et annet sted dere vil reise da?? et land litt mer innenfor "normalen"? men det kan nok gå helt fint.. ville bare ikke gjort det selv...

fuji1365380447

Det kommer litt ann på hvor i Egypt du skal reise.

Dersom dere har tenkt dere på chartertur til Sharm el Sheik og spise på hoteller osv, så tror jeg ikke at det er noe problem.

Men dersom dere har tenkt dere på Nil-cruse og pyramider og greier, da ville jeg tenkt meg om to ganger. ALLE jeg kjenner som har vært på tur i Egypt (båt fra Aswan, pyramider og kongens dal osv) har fått en skikkelig omgang med matforgiftning med spy og diare.

Det er jo ikke livsfarlig for ungen, men ganske ubehagelig, og ikke noe man har lyst å utsette seg for når man er gravid.

Min far (som har reist mye i Egypt) sier at det er bare èn måte å unngå matforgiftning der ned på: å bare spise ris.

Han spiser utelukkende ris og bananer når han er på tur i Egypt, for å slippe å bruke opp dyrebar ferietid på ramma...

Du kan nok ikke ta de nødvendige vaksinene når du er gravid. Du trenger som et minimum Hepatitt A og Polio til Egypt og ingen av disse bør gis til gravide.

Jeg personlig ville ikke reist uansett til Egypt, vaksinert etter ikke pga den generelle sykdomsfaren.

Hvis du velger å reise må du bo på et svært godt hotell og være ytterst forsiktig med hva du spiser og drikker.

Hva med å reise til et hyggelig sted i Europa?

Jeg ville holdt meg innenfor Europa/Nord-Amerika. Jeg vet at hepatitis-vaksinene i hvert fall ikke skal tas under graviditet. Gulsott vaksinerer man så vidt jeg vet ikke mot. Er du sikker på at de ikke mente noe annet, eller har peiling på hva de snakker om?

Jeg ville holdt meg innenfor Europa/Nord-Amerika. Jeg vet at hepatitis-vaksinene i hvert fall ikke skal tas under graviditet. Gulsott vaksinerer man så vidt jeg vet ikke mot. Er du sikker på at de ikke mente noe annet, eller har peiling på hva de snakker om?

Gulsott /leverbetennelse er det du får når du blir smittet med Hepatitt A virus. Det er derfor samme sak. Altså vaksine mot Hepatitt A beskytter mot den type gulsott du kan få gjennom forurenset mat/drikkevann.

Annonse

Gulsott /leverbetennelse er det du får når du blir smittet med Hepatitt A virus. Det er derfor samme sak. Altså vaksine mot Hepatitt A beskytter mot den type gulsott du kan få gjennom forurenset mat/drikkevann.

OK. Trådstarter skrev det som om det skulle vært to vaksiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...