Gjest this is a signature Skrevet 6. oktober 2007 Skrevet 6. oktober 2007 Fikk melding fra noen på Myspace om at jeg hadde blitt phished" og måtte endre passord.. Hvordan skjer dette? Fikk litt noia av det.. Hva er egentlig phishing? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 6. oktober 2007 Skrevet 6. oktober 2007 ''Hva er egentlig phishing?'' Phishing er (forsøk på) bedrageri og/eller identitetstyveri via internett der målet er å få brukeren selv til å oppgi mest mulig opplysninger om seg selv. Sånne meldinger som det du fikk er et typisk eksempel. Man skal aldri endre et passord fordi noen andre sier du skal det, all endring av passord må man passe på skjer på det nettstedet der man har passordet. 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 ''Hva er egentlig phishing?'' Phishing er (forsøk på) bedrageri og/eller identitetstyveri via internett der målet er å få brukeren selv til å oppgi mest mulig opplysninger om seg selv. Sånne meldinger som det du fikk er et typisk eksempel. Man skal aldri endre et passord fordi noen andre sier du skal det, all endring av passord må man passe på skjer på det nettstedet der man har passordet. Fikk svar fra myspace om at jeg måtte passe på åskrive www. foran myspace.com. Det har jeg vært sløv med..Men hvordan kunne jeg vite at den andre siden var en forfalskning liksom..? 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 ''Hva er egentlig phishing?'' Phishing er (forsøk på) bedrageri og/eller identitetstyveri via internett der målet er å få brukeren selv til å oppgi mest mulig opplysninger om seg selv. Sånne meldinger som det du fikk er et typisk eksempel. Man skal aldri endre et passord fordi noen andre sier du skal det, all endring av passord må man passe på skjer på det nettstedet der man har passordet. Men via myspace kan man vel ikke få tak i veldig personlige opplysninger? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 Fikk svar fra myspace om at jeg måtte passe på åskrive www. foran myspace.com. Det har jeg vært sløv med..Men hvordan kunne jeg vite at den andre siden var en forfalskning liksom..? ''Men hvordan kunne jeg vite at den andre siden var en forfalskning liksom..?'' Kan være vanskelig å vite, men det gjelder å bruke sundt bondevett. Nå har ikke jeg vært på Myspace, men om noen får tak i påloggingsopplysningene dine kan de jo herje vilt på kontoen din og utgi seg for å være deg. Hva slags opplysninger du har der vet jo ikke jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.