Gå til innhold

Phishing på Myspace...?

Anbefalte innlegg

Gjest this is a signature
Skrevet

Fikk melding fra noen på Myspace om at jeg hadde blitt phished" og måtte endre passord..

Hvordan skjer dette? Fikk litt noia av det..

Hva er egentlig phishing?

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Hva er egentlig phishing?''

Phishing er (forsøk på) bedrageri og/eller identitetstyveri via internett der målet er å få brukeren selv til å oppgi mest mulig opplysninger om seg selv. Sånne meldinger som det du fikk er et typisk eksempel. Man skal aldri endre et passord fordi noen andre sier du skal det, all endring av passord må man passe på skjer på det nettstedet der man har passordet.

Skrevet

Phishing er (forsøk på) bedrageri og/eller identitetstyveri via internett der målet er å få brukeren selv til å oppgi mest mulig opplysninger om seg selv. Sånne meldinger som det du fikk er et typisk eksempel. Man skal aldri endre et passord fordi noen andre sier du skal det, all endring av passord må man passe på skjer på det nettstedet der man har passordet.

Fikk svar fra myspace om at jeg måtte passe på åskrive www. foran myspace.com. Det har jeg vært sløv med..Men hvordan kunne jeg vite at den andre siden var en forfalskning liksom..?

Skrevet

Men via myspace kan man vel ikke få tak i veldig personlige opplysninger?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Fikk svar fra myspace om at jeg måtte passe på åskrive www. foran myspace.com. Det har jeg vært sløv med..Men hvordan kunne jeg vite at den andre siden var en forfalskning liksom..?

''Men hvordan kunne jeg vite at den andre siden var en forfalskning liksom..?''

Kan være vanskelig å vite, men det gjelder å bruke sundt bondevett.

Nå har ikke jeg vært på Myspace, men om noen får tak i påloggingsopplysningene dine kan de jo herje vilt på kontoen din og utgi seg for å være deg. Hva slags opplysninger du har der vet jo ikke jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...