Gå til innhold

Klump i magen hele tiden.

Anbefalte innlegg

Gjest Klumpen!!

Hei jeg er mann, jeg trenger hjelp. Har vært gift i 10 år med en fantastisk kvinne,vi ha to barn sammen, etter en lengre periode med tomhet fra min side i forholdet valgte jeg og fortelle henne at jeg ønsket og flytte ut. dette er nå 4mnd siden. Vi har et kjempe samarbeid når det gjelder og hjelpe hverandre i forskjellige praktiske gjøremål om det gjelder privat livet eller ungene. er enige om det meste, men jeg slitr noe forferdelig med dårlig samvittighet og en konstant ubehagelig klump i magen, har truffet en annen jente som bor 30 mil fra meg som jeg snakker mye med på telefon, når jeg er sammen med henne er klumpen alltid borte. Denne jenta visste jeg hvem var fra før, men begynnte vel egentlig ikke og snakke med henne før for 1-2mnd siden, det føles godt og ha kontakt med denne kvinnen . min x vet om henne for vi har snakket om det også, og hun ønsker meg lykke til...Men tilbake til problemet , altså jeg tror jeg blir gal av denne uroligheten i kroppen. går ut over jobb og daglig livet, bør jeg søke en lege og kanskje få noe beroligende, føler det blir litt feil det og. Men dette er kanskje kostnaden ved og være judas og bryte ut av et ekteskap og skape utrygghet for mine barn og x. barna klarer seg utrolig godt oppe i dette, vi bor velidg nære hverandre så de kommer innom når det måtte passe utenom den tiden de skal sove hos meg. så er det jo en stor belastning dette her med økonomi selvføgelig, vil så gjerne at min x skal klare seg og ha huset og alt som følger med det, men det ser ikke ut som det går.(huff)..uroligheten må bort før jeg klikker helt, prøver og bite tennene sammen men vet ikke hvor lenge jeg klarer. det viktigste for meg er at familien skal ha det bra selv om vi lever hver for oss.som jeg sa min x er en utrolig fin person og forståelse full. Hun sier at det går bra og ungene sier det samme. jeg sitter å i en liten leilighet som funker utmerket for meg, trenger jo ikke så mye. Please kan du gi meg en innstruks hva jeg kan gjøre. må nok legge til at denne andre kvinne er jeg veldig begreistet for, det er ingen rundt meg som vet om henne untatt min x. det er altfor tidlig og presentere henne noen plass og særlig ikke for mine barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287510-klump-i-magen-hele-tiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Toril Hepsø, familieterapeut

Klump i magen, uro og dårlig samvittighet er veldig vanlig å ha i prosessen før bruddet er avgjort og gjennomført. For noen går det på helsa løs med konsentrasjonsvansker og søvnvansker. Jeg er ikke lege, men inntrykket mitt er at de sjelden skriver ut beroligende tabl i din situasjon. Det er som du skriver et ansvar du kjenner på og må bære resten av livet, valget om å forlate din kone og gode samarbeidspartner. Det er en byrde ingen kan ta fra deg. Hun høres ut som en veldig klok og god mor, hun vet allerede om den nye dama di og høres ut som hun håndterer det bra. Det er mye som tyder på at både din x og barna vil leve bra videre og det er viktig at du foretar et valg ganske snart. Det er veldig vondt og belastende å leve i uvisshet for lenge. 4 måneder er en stund og du høres ganske sikker ut på at du vil pleie kontakten med den nye dama og forlate hun du har vært sammen med. Selvfølgelig er det altfor tidlig å presantere henne for barna, en ting av gangen holder for alle akkurat nå. Du må stå helt på egne ben og gjennomføre brudd, prat om bruddet med kone og barn, flytting, nye måter å leve på, nye måter å være foreldre på. Klumpen i magen bruker å slippe tak når den som går ser at livet fortsetter ok for alle. Et brudd er alltid et risikoprosjekt. Du kan ikke vite med sikkerhet at du velger riktig for deg selv og dine følelser, du tror du vet, men kan aldri vite med sikkerhet. Ikke rart du blir urolig inni deg av det, men du må agere nå, handle i samsvar med deg selv og håpe det bærer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...