Gå til innhold

Hvorfor så stor forskjell?

Anbefalte innlegg

Gjest tidlig søndagmorgen
Skrevet

Hvorfor er det så stor forskjell på hvordan enslige kvinner forvalter pengene sine? Ja alle for den saks skyld, men jeg har noen bestemte i tankene. Jeg kjenner noen enslige kvinner midtveis i livet hvor barna er voksne, eller de har ikke barn som klager hele tiden over vanskelig økonomi de har. Ikke kan jeg se at de unner seg noe særlig, men de har faste jobber som pedagoger, sykepleiere, psykologer, sosionomer eller lignende.

Siden er det andre som har barn/ungdom boende hjemme og som unner seg både det andre, og ser ut som klarer det meste. De har samme type jobb. Jeg har selvfølgelig ikke gått igjennom private regnskap, og vet ikke nøyaktig om boutgifter og slikt. Jeg kan likevel anta en del der.

Det må da kunne gå an å klare seg utmerket for et enslig menneske med over 400 000 kr. i året. Da mener jeg ha en vanlig bil, kunne dra på ferie, gå ut å spise en gang i blant, kjøpe klær og stelle seg selv. Jeg mener ikke luksus.

Skrevet

Det avhenger vel av alderen på barna, barnebidrag fra faren, størrelse på bolig/bosted og prioriteringer.

Skrevet

Noen synes at penger skal sirkulere og unner seg det de vil og lever fra hånd til munn, hat 17,50 igjen når neste lønn kommer og er lykkelige med det.

Andre sparer, setter i banken, unner seg lite fordi er er fornøyde med det de har og har ræva full av penger og finner lykke og trygghet med det.

Skrevet

Noen synes at penger skal sirkulere og unner seg det de vil og lever fra hånd til munn, hat 17,50 igjen når neste lønn kommer og er lykkelige med det.

Andre sparer, setter i banken, unner seg lite fordi er er fornøyde med det de har og har ræva full av penger og finner lykke og trygghet med det.

Hvis de finner lykke og trygghet i det så er det greit, for da trenger de ikke klage. Jeg snakker om middelaldrende, sytende damer som tjener relativt bra, men synes synd på seg selv.

Skrevet

Det avhenger vel av alderen på barna, barnebidrag fra faren, størrelse på bolig/bosted og prioriteringer.

Når barna er voksne spiller alder ingen rolle lenger, enda mindre hos dem som ikke har barn. Det er slike damer som jeg undrer meg over.

Skrevet

Hvis de finner lykke og trygghet i det så er det greit, for da trenger de ikke klage. Jeg snakker om middelaldrende, sytende damer som tjener relativt bra, men synes synd på seg selv.

Mange tror de har mye mindre enn de har rett og slett. Og de ser alt det fine alle andre har, men tenker ikke på at disse ikke setter halve lønna i banken og nekter å røre den.

Skrevet

Mange tror de har mye mindre enn de har rett og slett. Og de ser alt det fine alle andre har, men tenker ikke på at disse ikke setter halve lønna i banken og nekter å røre den.

Tror ikke at de jeg har i tankene har noen summer i banken. De pleier å snakke seg ihjel om hvor deilig det ville vært å kunne spare litt. Etterpå synes de synd på seg selv fordi de bor alene, det er så vanskelig å være enslig og være alene om alle utgifter, så legger de ut om at de har en tier i lommeboka og enda er det noen dager til lønning. Kreditkort har de avskaffet for lenge siden, for det går ikke an å bruke.

Du har nok rett i at noen lever livet nå, og det er jeg enig i. Vet ikke hva man skal vente på.

Skrevet

De yrkene du nevner tjener sjelden 400 000 kr i året.

Skrevet

De yrkene du nevner tjener sjelden 400 000 kr i året.

Jeg snakker om damer som er midtveis i livet, og har høyeste lønn i de yrkene. 400000 er overhodet ikke høy årslønn etter over tyve år som yrkesaktiv. Jeg vet at begynnerlønn er mye lavere.

I tillegg har noen av dem ekstrajobber og tjener vel nærmere 500000.

Skrevet

Jeg snakker om damer som er midtveis i livet, og har høyeste lønn i de yrkene. 400000 er overhodet ikke høy årslønn etter over tyve år som yrkesaktiv. Jeg vet at begynnerlønn er mye lavere.

I tillegg har noen av dem ekstrajobber og tjener vel nærmere 500000.

Uansett hvor lenge man jobber er det en topplønn.

Skrevet

Uansett hvor lenge man jobber er det en topplønn.

Ja det er riktig, og det er ikke høye topplønn. De jeg snakker om har kommet dit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...