Gå til innhold

opppussing bad og kjøkken pris

Anbefalte innlegg

Gjest Ingen aning......

Lurer på å kjøpe hus der vi må pusse opp hele badet og kjøkken. Kjøkken ca. 10 kvadrat, ønsker kanskje å åpne veggen mellom stue og kjøkken, bad 10 kvadrat med dusj og badekar. Ønsker god standard, men ikke dyreste løsning. Mulig vi må slå ned ett par vegger også. Hva tror dere er misteprisen vi må betale... Skulle 100 000 kroner rekke?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287574-opppussing-bad-og-kj%C3%B8kken-pris/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på hva dere skal gjøre. Oppussing er jo alt fra å slenge på et par strøk maling til å lekte ut og sette opp nytt underlag, legge flis på veggene og varmekabler og flis på golv + nytt tak og ny innredning. Jeg fikk et prisoverslag på renovering av badet mitt, 4,5 m2 av fagfolk, 130.000,-. Om dere gjør det meste selv blir det jo så klart mye billigere, men om dere ikke vet akkurat hva dere gjør på våtrom kan det få fatale konsekvenser...

Vi pusser nå opp et eldre hus, og har revet ned hele badet og hele kjøkkenet, samt åpner veggen mot stuen og lager en kjøkkenøy der.

Totalt kommer dette på 110.000 og en formidabel egeninnsats. Jeg har handlet nytt kjøkken på IKEA, det er på størrelse med ditt, og kom meg på ca 33.000 uten hvitevarer og ventilator. Hvitevarer har jeg, ventilatoren koster 4000,- og er fritthengende over øyen. I tillegg setter vi opp ferdigmalt panel på veggene. Gulvet er inntakt med parkett. Taket er nytt, gipstak.

På baderommet har vi støpt nytt gulv, lagt varmekabler, våtromspanel og fliser på gulv, samt kjøpt ny baderomsinnredning, innbygningstoalett og nytt dusjkabinett.

Men vi gjør alt arbeidet selv og det er tidkrevende, det enste vi har folk til å gjøre er maling og sparkling av gipstak.

Dette er eksklusiv rør og el-arbeid, bare så det er sagt, må nok regne inn endel tusen også på dette.

Litt avhengig av standarden du skal ha, og eventuell egeninnsats, så høre 100.000 lite ut for alt.

Gjest sola mi

Vi pusset opp badet vårt. Hadde varmekabler fra før og trengte bare det kosmetiske.

Med tapet på veggene og baderomsbelegg i dusjhjørnet og på gulvet så kostet dette ca.15000.- ferdig lagt.

Ellers så er det fort gjort å regne ut hva dusj og do og servant vil koste når ser på tilbudsavisene som dukker opp i postkassa regelmessig.

På kjøkken kan man nok fort regne at det vil koste 30-50000.- for en ikealøsning. Til gulvet får du jo laminat fra 79.- pr. kvadratmeter. Gulvbelegg fra 150-200.- pr. kvadrat.

Tapet til veggen koster 400-500.- pr. rull som er 5 kvadrat.

Du får ta en utregning og se hvor langt pengene rekker. Hvis du skal opp i standard er det ingen problem å bruke hundretusen til bare badet!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...