Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling på gullfisk? Gullfisken til sønnen vår ligger på rygg nå på morgenen, kan det tyde på sykdom, eller hva? Har forsøkt å snu ham forsiktig med håv, men han faller liksom tilbake til ryggstillingen og svømmer ikke slik han pleier.

Gjest Bzzzzzz
Skrevet

Beklager å måtte si det, men jeg tror den er død :-(

Skrevet

Fisk som ligger på ryggen er vel avgått ved døden såvidt jeg vet.

Gjest Boneman
Skrevet

Det blir iallefall en fin fiskemiddag på dere.

Gjest vi har akvarie
Skrevet

Fisk som ligger på ryggen er vel avgått ved døden såvidt jeg vet.

den trenger ikke være død for å ligge på rygg, men det er nok like før den dør. tror ikke det er så store håpet for at den kvikner til. hvis det ikke er noen synlig årsak til at den er syk/død, bør dere sjekke ph i vannet. evt skifte en del av vannet ut. håper ikke flere fisker dør (hvis dere har flere fisker)

Gjest Manyanamanyana
Skrevet

Kan hende den har fått for lite surstoff. Får den det, kveles den og dør, det er ikke en bra ting selv ikke for en fisk.

Vet ikke hvordan dere oppbevarer den, men hvis det er i en bolle, trenger den at vannet skiftes hver tredje dag, og noen planter.

Helst skal de ha god plass, og renseannlegg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ligger den helt rolig er den nok død, men hvis den fortsatt rører på seg kan dere jo forsøke å bytte vann sida det kan hende det er for lite luft i vannet. Bolelfisk må ha nytt vann minimum hver tredje dag.

Er gullfisken beboer i en bolle, har dere sjekka om den bare svømte i en retning? I så fall er trolig svømmeblæra ødelagt, og da ender den nok opp som død.

Er så mye kjekkere for fisker å få bo i et akvarium, selv et lite ett er bedre enn en bolle.

Gjest Blåbærpiken
Skrevet

Jeg vet ikke hva som skjer men jeg hadde en som lå slik i lang tid. Det ble en lang tråd på dol

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=2469300

Haha! Så den først nå jeg!!!!

Da har jeg litt å gjøre i kveld ;-)

Særlig likte jeg nhds referanse; herregud.com!

Seriøst, jeg tror gullfisken din er et mirakel, død og gjennoppstått dag på dag! Lider stadig martyrdøden. St. Gullfisk.

*tusle ut i solen*

Skrevet

*ler så jeg griner*

Hvordan gikk det m doffen?

Jeg kastet ham i do tilslutt. Jeg fikk helt noia av ham der han lå og flyt, gapte gjorde han også. Men det var liv i han enda :o(

Jeg skal aldri ha flere gullfisker, det der var ekkelt.

Men tråden ble morsom da. til og med nhd svarte ;o)

Skrevet

den der gapskratter jeg av enda :-D

Uff, jeg har dårlig samvittighet fordi jeg kastet ham levende i do :(

Skrevet

Haha! Så den først nå jeg!!!!

Da har jeg litt å gjøre i kveld ;-)

Særlig likte jeg nhds referanse; herregud.com!

Seriøst, jeg tror gullfisken din er et mirakel, død og gjennoppstått dag på dag! Lider stadig martyrdøden. St. Gullfisk.

*tusle ut i solen*

Jeg håper da virkelig den er dau nå da :o)

Skrevet

Uff, jeg har dårlig samvittighet fordi jeg kastet ham levende i do :(

Her har det gått mange halvt levende fisk i do, er redd for at de skal dukke opp i doskåla å bite rumpa mi ;) *grøsser*

Skrevet

Jeg kastet ham i do tilslutt. Jeg fikk helt noia av ham der han lå og flyt, gapte gjorde han også. Men det var liv i han enda :o(

Jeg skal aldri ha flere gullfisker, det der var ekkelt.

Men tråden ble morsom da. til og med nhd svarte ;o)

Uffda.. Kanskje han svømmer rundt i kloakksystemet og er far til muterte monsterfisker !

Skrevet

Her har det gått mange halvt levende fisk i do, er redd for at de skal dukke opp i doskåla å bite rumpa mi ;) *grøsser*

Det var godt å høre at jeg ikke er den eneste. Etterpå ble jeg fortalt at jeg burde ha sluppet ham i kokende vann først så jeg var sikker på at han var død. Men jeg tror ikke jeg hadde orket det heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...