Gå til innhold

aha, jaja, sånn kan det gå......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Full klikk på pc'en.Sønnen min hadde kjøpt seg et pc-spill, bilspill. Dataen tålte visst det ikke. Så fallt hele windows xp ut, og sammen med det alt jeg hadde på media av musikk, og det var sannelig ikke lite. Er litt lei meg nå.

Jaja, får få lagt inn igjen xp'en og begynne på nytt og sanke sanger.

Har mistet bilder og hele sulamitten. Også internett-oppkoblingen. Bruker min sønns bærbare nå.

Så sånn var det, ønsker dere alle en god og fin søndagskveld :-)

Skrevet

Folk som griner over at 5 år med bilder, hauger av sange, viktige dokumenter osv. forsvinner ved en PC-kræsj har jeg ingen sympati med.

Hvorfor tar du ikke backup. De fleste PCer i dag har en brenner. Brenn ut det du er redd for. Jeg brenner alle bilder på en CD og sjekker at den fungerer før jeg sletter dem på kameraet.

Men det er jo ikke sikkert at alle data er borte kun fordi PCen kræsjet. Du skulle prøvd å koblet opp harddisken på en annen PC. Dersom du har formatert harddisken og lagt inn windows på nytt er det nok for sent. Hvis ikke så prøv. Du vil sannsynligvis finne igjen alt.

Gjest GeeksR'Us
Skrevet

Ikke gjør noe, kontakt noen du kjenner som har greie på data, og forklar problemet, så henter de ut all musikken og bilder og slikt, det er veldig enkelt!!!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er da man sier følgende til seg selv _minst_ ti ganger:

Backup er viktig! Backup er viktig! Backup er viktig! Backup er viktig! Backup er viktig! Backup er viktig! Backup er viktig! Backup er viktig! Backup er viktig! Backup er viktig!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ikke gjør noe, kontakt noen du kjenner som har greie på data, og forklar problemet, så henter de ut all musikken og bilder og slikt, det er veldig enkelt!!!

Hehe, der lever du nok i en utopi. Det koster flesk og kan ikke bare gjøres helt uten videre.

Skrevet

Hehe, der lever du nok i en utopi. Det koster flesk og kan ikke bare gjøres helt uten videre.

Så lenge det bare er operativsystemet som har klikket (bare å legge inn xp på nytt så er alt ok - med andre ord er ikke disken fysisk død) så er det faktisk overhodet ikke noe problem.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Så lenge det bare er operativsystemet som har klikket (bare å legge inn xp på nytt så er alt ok - med andre ord er ikke disken fysisk død) så er det faktisk overhodet ikke noe problem.

Nei det har du rett i. Under forutsetning av at filene ikke ligger på samme partisjon som operativsystemet.

Skrevet

Psst.. backup er fint! :)

Ja! Backup burde jeg tatt for leeeeeenge siden. Jeg drev og utsatte og utsatte det, fordi det krevde 13 cd'er, og jeg hele tiden glemte å kjøpe de med meg.

Nu har jag lærat!!

Dumskap er egentlig bra, man lærer en hel del av det, og forhåpentlig er man mindre dummedum for fremtiden.

Når alt er lagt inn på nytt, iler jeg og skaffer det som trengs til å ta backup.

Og inntil videre - sitter jeg her med haka nedpå knærne :o)

Skrevet

Folk som griner over at 5 år med bilder, hauger av sange, viktige dokumenter osv. forsvinner ved en PC-kræsj har jeg ingen sympati med.

Hvorfor tar du ikke backup. De fleste PCer i dag har en brenner. Brenn ut det du er redd for. Jeg brenner alle bilder på en CD og sjekker at den fungerer før jeg sletter dem på kameraet.

Men det er jo ikke sikkert at alle data er borte kun fordi PCen kræsjet. Du skulle prøvd å koblet opp harddisken på en annen PC. Dersom du har formatert harddisken og lagt inn windows på nytt er det nok for sent. Hvis ikke så prøv. Du vil sannsynligvis finne igjen alt.

Kjenner en ung gutt (sønnen her i huset hvor jeg leier), han er geni på datamaskiner. Skal høre med han om han kan greie å få leitet frem igjen alt det tapte.

Jeg hadde Media center, det håper jeg han finner igjen, men kanskje det programmet er tapt?

*dunker meg hardt i hodet*

Skrevet

Nei det har du rett i. Under forutsetning av at filene ikke ligger på samme partisjon som operativsystemet.

De kan godt ligge på samme partisjon så lenge du putter disken inn i en annen pc som har en annen disk med operativsystem som leser samme filsystem for å hente ut filene man skal beholde :-)

MED MINDRE filsystemet er såpass korrupt at man ikke får ut noe men det er sjelden.

Gjest ChiengMai
Skrevet

De kan godt ligge på samme partisjon så lenge du putter disken inn i en annen pc som har en annen disk med operativsystem som leser samme filsystem for å hente ut filene man skal beholde :-)

MED MINDRE filsystemet er såpass korrupt at man ikke får ut noe men det er sjelden.

Tror jeg leste hovedinnlegget litt dårlig, trodde ho hadde lagt inn OS på nytt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...