Gå til innhold

Tidsbegrenset ufør 50% - skifte jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:-) Jeg har nettopp fått innvilget fire års tidsbegrenset ufør i 50% pga. medfødt lidelse. I skrivet jeg fikk fra trygdekontoret stod det at jeg i løpet av denne perioden skulle gradvis prøve meg i høyere stillingsprosent. Jeg har avtale med arbeidsgiver om at jeg fortsatt har 100% fast stilling, så det er ikke noe problem. Jeg arbeider som sekretær. Det er ikke selve arbeidsoppgavene som gjør at jeg jobber redusert, men mengden (full uke). Nå er jeg i den situasjonen at jeg har mulighet for å få jobb et annet sted, med mer eller mindre de samme arbeidsoppgavene. Dette er en 50% fast stilling. Hva skjer hvis jeg tar denne jobben? Jeg har jo "forpliktet" meg til å øke stillingsprosent under denne fireårsperioden. Jeg kan jo ikke plutselig si til evt. ny arbeidsgiver at "nå sier trygdekontoret at jeg må jobbe mer", hvis det ikke er stillingshjemmel for det?

Advokat Thomas Myran
Skrevet

Hei! Dette må du i så fall avklare med trygdekotnoret i forkant, ref. at de skal utarbeide en handlingsplan for deg. Det vil nok kunne skape enkelte problemer for deg hvis du bytter jobb, og du kan kanskje risikere at de stanser ytelsen pga. av dette, i alle fall om du ikke orienterer dem i forkant. Du bør kanskje søke å dokumentere fra lege at 50% er et beste for deg før du eventuelt bytter jobb. Mvh. Thomas Myran Advokat

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...