Gå til innhold

Kan spiseforstyrrelsene ødlegge for garviditeten?

Anbefalte innlegg

Gjest sharline

Heisann! Jeg er en jente på 21 år.Jeg har slitt med spiseforstyrrelser siden jeg var 11-12 år.I den tiden jeg var 14-15 var det på det verste hadde et alvorlig vektap..å veide på det minste 44 kilo å er 166 cm.Nå er jeg 21 å veier 52 kg ca.Har holdt på slik i alle år..rast ned å lit opp i vekt,men holdt den stabilt nede leenge,trener åsså mye,men har redusert et lit nå.Det er anoreksis jeg har.Jeg sliter enda,spiser for lite å for sjeldent,men til tider er det bra.Men tankene er det verste.Men lurer på om dette kan ødlegge for graviditeten?Har samboer å fast sex..bruker ikke p-piller ingen form for prevansjon...men han hopper alltid av i "svingene".Men syns uansett det er merkelig at jeg ikke har blitt det...for det er vel en sjans for det...men vi er ikke redde for det liksom.Har også hvert en del plaget med sopp en tid til bake...hadde en som satt i tarmen å måtte ha sterke medisiner,denne klødde å hadde luktende utfol og lit ondt i underlivet,men nå er det lenge siden jeg har hatt det.Men kan alle disse årene med slitsom anoreksia..å vekt tap å mangel på vitaminer å ting kroppen trenger av alt,ha ødelagt for at jeg kan bli gravid...kan jeg være steril...kansje..Hilsen sliten jente 21.

Fortsetter under...

Gjest Vekten87

sier det samme som _lillemus_

men om det skulle skje at du ble gravid, så krever det masse av kroppen. du trenger å få i deg det du kan av alt mulig da.. hvs dere vurderer graviditet vill jeg snakket med en jordmor eller lege. så kunne forklart dere litt av alt...

Noen mister desverre muligheten for å bli gravide når de har slitt med anoreksi i mange år. Men dersom du har regelmessig mens skulle alt være i orden. Dersom du virkelig vurderer å bli gravid tror jeg du bør oppsøke lege eller jordmor nesten på forhand, slik at du ikke blir helt overrumpla når du finner ut at du er gravid. En graviditet krever veldig mye av kroppen, og kroppen forandrer seg. En legger også på seg en del kilo, rett og slett fordi baby, livmor og morkake veier en del. Det er også vanlig å legge på seg noen ekstra kilo for å ha å tære på når babyen skal ammes. Det er foresten forsket mye på graviditet og spiseforstyrrelser.

Dette er nettadressa for Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser:

http://go.kvasir.sol.no/ek/http://www.iks.no/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...