Gå til innhold

Spm om sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man lurer på om en person er innlagt på sykehus, kan man få greie på det dersom man ringer sykehuset? Eller må man være nærmeste pårørende eller politi for at de skal kunne fortelle deg noe?

Jmf innlegget mitt lenger nede om vennen min som jeg ikke får kontakt med.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg må iallefall godkjenne at min pårørendes kan be om info om meg, når jeg er innlagt. For de har ikke lov og si noe, så lenge ikke jeg har gitt klarsignal. Om det er slik ved alle sykehus, vet jeg ikke.

Hvordan det vil fungere ved f.eks akutt sykdom vet jeg ikke. Du kan jo ringe det aktuelle sykehuset og prøve deg om du får vite noe?

Jeg har gjort det på noen sykehus, ingen som har sjekket om jeg egentlig skulle ha den informasjonen jeg fikk (de var bestemødrene mine det gjaldt da, så jeg ringte for stressa pårørendes som ikke taklet det, jeg hadde ikke gjort det for å misbruke informasjon)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1191781125' post='3690630]

Jeg må iallefall godkjenne at min pårørendes kan be om info om meg, når jeg er innlagt. For de har ikke lov og si noe, så lenge ikke jeg har gitt klarsignal. Om det er slik ved alle sykehus, vet jeg ikke.

Hvordan det vil fungere ved f.eks akutt sykdom vet jeg ikke. Du kan jo ringe det aktuelle sykehuset og prøve deg om du får vite noe?

Jeg har gjort det på noen sykehus, ingen som har sjekket om jeg egentlig skulle ha den informasjonen jeg fikk (de var bestemødrene mine det gjaldt da, så jeg ringte for stressa pårørendes som ikke taklet det, jeg hadde ikke gjort det for å misbruke informasjon)

Kan de ikke fortelle om vedkommende bare er innlagt, uten å si noe mer om hvor og hvorfor?

Skrevet

Kan de ikke fortelle om vedkommende bare er innlagt, uten å si noe mer om hvor og hvorfor?

Jeg vet ikke, ring og spør. Jeg har som sagt gjort det, og fått vite at vedkommende lå der og der.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1191784016' post='3690675]

Jeg vet ikke, ring og spør. Jeg har som sagt gjort det, og fått vite at vedkommende lå der og der.

Forskjellen er vel at du visste at de var innlagt...

Jeg aner ikke hvor han er, bare at jeg ikke har fått kontakt med ham på over tre dager og at han skulle vært her i helgen.

Men takk for svar!

Skrevet

Forskjellen er vel at du visste at de var innlagt...

Jeg aner ikke hvor han er, bare at jeg ikke har fått kontakt med ham på over tre dager og at han skulle vært her i helgen.

Men takk for svar!

Jo, jeg visste hvilket sykehus, men ikke hvilken avdeling.

Har du prøvd og kontakte den som er naturlig som oppsatt pårørendes?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1191785435' post='3690705]

Jo, jeg visste hvilket sykehus, men ikke hvilken avdeling.

Har du prøvd og kontakte den som er naturlig som oppsatt pårørendes?

Problemet er at jeg ikke vet hva foreldrene hans heter, og han er enebarn, med et veldig vanlig navn.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Skrevet

Problemet er at jeg ikke vet hva foreldrene hans heter, og han er enebarn, med et veldig vanlig navn.

Nei da er det vanskelig. Har dere noen felles bekjente du kan kontakte? De vet kanskje navnet til foreldrene?

Skrevet

Eller prøve å ringe sykehuset han sogner til?

Skrevet

Nei, det er brudd på taushetsplikten. Men det blir i hvert fall brutt på flere sykehus. Ullevål bl.a., der er det bare å ringe vakta så får du vite det med en gang.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1191786802' post='3690752]

Nei da er det vanskelig. Har dere noen felles bekjente du kan kontakte? De vet kanskje navnet til foreldrene?

Fant faktisk navnet på mora her istad, ved hjelp av litt detektivarbeid.

Men nå har jeg bestemt meg for å vente til i morgen. Han må da sjekke mailen sin snart?

Dritthelg, vært så urolig for ham at nå orker jeg ikke mer. Har bestemt meg for at han har vært skikklelig distre og glemt å fortelle meg at han ikke skulle komme likevel, også vært borte fra pc i tre dager.

Bare for å få sove i natt.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1191786836' post='3690753]

Eller prøve å ringe sykehuset han sogner til?

Hvordan vet jeg hvilket sykehus han sogner til? Han bor i en by med flere.

Skrevet

Nei, det er brudd på taushetsplikten. Men det blir i hvert fall brutt på flere sykehus. Ullevål bl.a., der er det bare å ringe vakta så får du vite det med en gang.

Tør ikke...

Skrevet

Hvordan vet jeg hvilket sykehus han sogner til? Han bor i en by med flere.

Det vet jeg ikke.

Skrevet

Fant faktisk navnet på mora her istad, ved hjelp av litt detektivarbeid.

Men nå har jeg bestemt meg for å vente til i morgen. Han må da sjekke mailen sin snart?

Dritthelg, vært så urolig for ham at nå orker jeg ikke mer. Har bestemt meg for at han har vært skikklelig distre og glemt å fortelle meg at han ikke skulle komme likevel, også vært borte fra pc i tre dager.

Bare for å få sove i natt.

De aller fleste ganger så har ting sin logiske forklaring.

Du får prøve og kontakte han igjen i morgen, lykke til, håper du får kontakt med han. Hvis ikke får du ringe moren hans.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...