Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elisa37

Hej , Jeg er en kvinne på 37 år som alltid haft en regelmessig cyklus på 28 dagar utan undantag. Siden 3 månader har jeg fått lette "menssmerter" etter egglossning som varar helt frem til neste mens som plutseligt kommer ca 4 dar for tidlig hver månad. Jeg gick til min gynekolog for undersøkelse samma dag som min mens begynnte. Då sa hon att hun såg et egg og att jeg hade egglossning. Samtidigt blødde jeg en del, men det kan ske sa hun under egglossning. Etter besøket fortsatte mensen som ventet. (Første gang hun opplevd at noen hade mens og egglossning samtidlig! Jeg hade f.ø. tatt ett egglossnings test 2 uker tidligare som viste at jeg hade eggløssning. Kan man ha 2 under en cyklus??) Hun tog också to blodprøver med et par dagars mellanrum og hun sa at allt var normalt. Hvad er dette? Før øvrigt prøver jeg og min man att få barn siden 5 månader tillbaka. Tacksam for svar, Elisa

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287632-cyklus-forstyrrelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror det må være noe misforståelse her. Man kan ikke se egget på ultralyd da det varer en femdel av en millimeter. Man har sannsynligvis bare en eggløsning i hver syklus (men det kan løsne to eller flere egg samtidig). Jeg synes du skal be legen opplyse hvilke prøver som ble tatt og resultatet. Hvis du forteller meg hvilken dag i syklus prøvene ble tatt, skal jeg vurdere dem, men da må du legge inn nytt spørsmål i forlengelse av dette i vanlig forum, så slipper du å betale ekstra, men det kan gå litt tid før jeg svarer. Mange kvinner får kortere syklus når de nærmer seg overgangsalderen, det kan skje ti år før det stopper opp. Husk at de fruktbare dager er seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen som igjen kommer ca 14 dager før neste menstruasjon. Samleie 2-3 ganger i uken er optimalt. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287632-cyklus-forstyrrelse/#findComment-2308848
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...