Gå til innhold

haster, fastlege spm..

Anbefalte innlegg

Gjest Haster litt
Skrevet

min fastlege er i bergen, fordi det er der jeg egentlig kommer fra.. men nå bor jeg i oslo fordi jeg går på skole. så trenger jeg lege.. hva gjør jeg da..?? kan jeg bare gå til en eller annen her i oslo området eller må jeg få meg fastlege her??

Gjest Shira :o)
Skrevet

På mitt legesenter står det lapp om at studenter ikke kan nytte legesenter uten fastlege. Akutte ting blir behandlet.

Du kan bytte fastlege til der du bor selv, og bytte tilbake når du flytter hjem. Du kan bytte 2 ganger i året.

Her står det om ordningen:

http://www.nav.no/page?id=361

Her kan du bytte:

https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do

Du kan også benytte deg av en privat lege, jeg går ut i fra at det finnes flere tilbud i Oslo. Det koster da litt mer.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

jeg ville bare gått til et legesenter og lagt frem problemstillingen. De vet i alle fall svaret der. Og dersom det er behov for akutt hjelp ville du sikkert fått time.

I oslo er det sikkert også en legevakt-ordning. Her jeg bor er det også det, og folk som kommer fra andre steder pleier gå dit og få time (uten snakk om noen fastlege).

Gjest Jente31
Skrevet

Jeg har vært hos lege utenbys, og fikk hjelp på legevakten.

Alternativt kan du sikkert bestille time hos en hvilken som helst lege.. (men dette tror jeg koster litt mer)?

Iallefall funker det slik om man vil ha en "secound opinion" hos en annen lege enn fastlegen.

Skrevet

Du kan bytte fastlege dit du bor selv om du ikke er folkeregistrert der.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Sjekk studenthelsetjenesten. Jeg hadde fastlege ved UiO da jeg gikk der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...