Gjest Haster litt Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 min fastlege er i bergen, fordi det er der jeg egentlig kommer fra.. men nå bor jeg i oslo fordi jeg går på skole. så trenger jeg lege.. hva gjør jeg da..?? kan jeg bare gå til en eller annen her i oslo området eller må jeg få meg fastlege her?? 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 På mitt legesenter står det lapp om at studenter ikke kan nytte legesenter uten fastlege. Akutte ting blir behandlet. Du kan bytte fastlege til der du bor selv, og bytte tilbake når du flytter hjem. Du kan bytte 2 ganger i året. Her står det om ordningen: http://www.nav.no/page?id=361 Her kan du bytte: https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do Du kan også benytte deg av en privat lege, jeg går ut i fra at det finnes flere tilbud i Oslo. Det koster da litt mer. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 jeg ville bare gått til et legesenter og lagt frem problemstillingen. De vet i alle fall svaret der. Og dersom det er behov for akutt hjelp ville du sikkert fått time. I oslo er det sikkert også en legevakt-ordning. Her jeg bor er det også det, og folk som kommer fra andre steder pleier gå dit og få time (uten snakk om noen fastlege). 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg har vært hos lege utenbys, og fikk hjelp på legevakten. Alternativt kan du sikkert bestille time hos en hvilken som helst lege.. (men dette tror jeg koster litt mer)? Iallefall funker det slik om man vil ha en "secound opinion" hos en annen lege enn fastlegen. 0 Siter
Sofline Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Du kan bytte fastlege dit du bor selv om du ikke er folkeregistrert der. 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Sjekk studenthelsetjenesten. Jeg hadde fastlege ved UiO da jeg gikk der. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.