Gå til innhold

Kongehuset

Anbefalte innlegg

Gjest Monarkiet
Skrevet

Jeg synest det er trist at noen vil avskaffe monarkiet i Norge. Det er fint med gamle tradisjoner selv om det strider mot grunnlegende demokratiske prinsipper.

Dessuten har ikke de kongelige noe makt i praksis.

Skrevet

Jeg tror ikke det blir noen færre heller så lenge Märtha holder på med englene sine ...

Gjest nettlusa
Skrevet

Jeg føler meg nesten flau over å bo i et land med kongehus, for å være helt ærlig. Uavhengig av hvem som er medlemmer der for tiden ;-)

Skrevet

Noen tradisjoner trenger definitivt å skiftes ut, og å ha gallionsfigurer som øverste representant for et land synes jeg absolutt hører innunder den kategorien..

Gjest rosenrødt
Skrevet

En vernet bedrift som koster mye mer enn det smaker spørr du meg.

Gjest slitt ja
Skrevet

Synes vel det er greit nok så lenge kronprinsen er såpass som ham er. Og kongen har jeg stor sans for egentlig. Dronningen er grei nok. Men hadde det derimot vært prinsessen hadde jeg tvilt. Så fundamentet for aksept er rimelig svakt ja. Basert på akkurat hvem som sitter på tronen. Skulle ikke mye til for å vippet meg av.

Skrevet

Synes vel det er greit nok så lenge kronprinsen er såpass som ham er. Og kongen har jeg stor sans for egentlig. Dronningen er grei nok. Men hadde det derimot vært prinsessen hadde jeg tvilt. Så fundamentet for aksept er rimelig svakt ja. Basert på akkurat hvem som sitter på tronen. Skulle ikke mye til for å vippet meg av.

Har du sans for denne snøvlete mannen som representant for landet!? Jeg synes det er pinlig å se ham, og føler ofte at Sonja ser nærmest flau ut pga. sin mann som stotrer fram noen ord... Men kronprinsen, han blir en ok representant for landet, det tviler jeg ikke på.

Men la det være sagt: jeg er en republikaner og har intet til overs for at folk blir født til slike posisjoner i samfunnet.

Skrevet

Jeg er enig. Jeg ser ikke poenget med å afskaffe det. Jeg ser heller ikke hvorfor det bryter med demokratiet når de ikke har noen reel makt. I Danmark har de regnet ut at kronprinsess Mary er x antall milliarder verdt i PR for danske bedrifter etc. Jeg tviler på at en halvgammel president kunne håvet inn like mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...