Gjest Monarkiet Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg synest det er trist at noen vil avskaffe monarkiet i Norge. Det er fint med gamle tradisjoner selv om det strider mot grunnlegende demokratiske prinsipper. Dessuten har ikke de kongelige noe makt i praksis. 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg tror ikke det blir noen færre heller så lenge Märtha holder på med englene sine ... 0 Siter
Gjest nettlusa Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg føler meg nesten flau over å bo i et land med kongehus, for å være helt ærlig. Uavhengig av hvem som er medlemmer der for tiden ;-) 0 Siter
birdie Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 Noen tradisjoner trenger definitivt å skiftes ut, og å ha gallionsfigurer som øverste representant for et land synes jeg absolutt hører innunder den kategorien.. 0 Siter
Gjest rosenrødt Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 En vernet bedrift som koster mye mer enn det smaker spørr du meg. 0 Siter
Gjest slitt ja Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 Synes vel det er greit nok så lenge kronprinsen er såpass som ham er. Og kongen har jeg stor sans for egentlig. Dronningen er grei nok. Men hadde det derimot vært prinsessen hadde jeg tvilt. Så fundamentet for aksept er rimelig svakt ja. Basert på akkurat hvem som sitter på tronen. Skulle ikke mye til for å vippet meg av. 0 Siter
Helmi Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Synes vel det er greit nok så lenge kronprinsen er såpass som ham er. Og kongen har jeg stor sans for egentlig. Dronningen er grei nok. Men hadde det derimot vært prinsessen hadde jeg tvilt. Så fundamentet for aksept er rimelig svakt ja. Basert på akkurat hvem som sitter på tronen. Skulle ikke mye til for å vippet meg av. Har du sans for denne snøvlete mannen som representant for landet!? Jeg synes det er pinlig å se ham, og føler ofte at Sonja ser nærmest flau ut pga. sin mann som stotrer fram noen ord... Men kronprinsen, han blir en ok representant for landet, det tviler jeg ikke på. Men la det være sagt: jeg er en republikaner og har intet til overs for at folk blir født til slike posisjoner i samfunnet. 0 Siter
Sofline Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg er enig. Jeg ser ikke poenget med å afskaffe det. Jeg ser heller ikke hvorfor det bryter med demokratiet når de ikke har noen reel makt. I Danmark har de regnet ut at kronprinsess Mary er x antall milliarder verdt i PR for danske bedrifter etc. Jeg tviler på at en halvgammel president kunne håvet inn like mye. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.