Gå til innhold

Attføring

Gjest who knows who I am?

Anbefalte innlegg

Gjest who knows who I am?
Skrevet

Hvordan føler dere som har søkt attføring pga fysisk sykdom at dere blir sett på på NAV (tidl. Aetat)? Blir dere sett på som likeverdige og med gode ressurser? Jeg har søkt om attføring pga psykisk sykdom og føler jeg blir sett på som et barn som ikke kan noe som helst. Blir utrolig frustrert av dette!

Skrevet

Som en dritt. Først ville de jeg skulle ta videregående, det hadde jeg så da fikk de nesten sjokk. Så ville jeg gå på universitetet men det fikk jeg ikke lov til. De ville jeg skulle bli sosionom, det ville ikke jeg.

Jeg endte som legesekretær, greit nok det, men ser jo at det er umulig å få jobb uten universitetsutdannelse så de kunne spart seg

Gjest detsierjegikveld
Skrevet

Jeg har hatt to opplevelser, den første var kjip, en dame, som gjorde det surt for meg. Hun kom med masse svada, men jeg kjenner en som er dommer og fikk satt meg skikkelig inn i regelverket, så hun kom ingen vei. Hah!

Så på et annet kontor, som jeg har vært lengst; de er såååå flinke og snille, og behandler meg med respekt.

Så jeg har opplevd begge deler.

Gjest slitt ja
Skrevet

Jeg ble møtt med respekt. Men nå hadde jeg fire års utdannelse fra før av, og tror jeg ble behandlet bedre enn mange andre på grunn av det. Følte det slik og tror jeg har i rett i det.

Gjest godt at det er over
Skrevet

Arbeidsgiver og trygdekontor prøvde å presse meg på attføring med støtte fra min fagforening for noen år siden. Det var en ydmykende og nedverdigende prosess på alle mulige måter. Kom aldri til aetat, jeg hadde skaffet meg privat advokat før den tid som renset opp i trakassering. Han tok over 2000 kr. i timen for fire år siden så jeg måtte ta på meg ekstrajobb i sommerferien for å klare regningen. Har ikke angret et minutt på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...