Gå til innhold

når antrekk kreves

Anbefalte innlegg

Gjest alltid noe ekstra
Skrevet

Hva tenker dere om dette med antrekk. Kan man skrive i en innbydelse at man ønsker antrekk f.eks at mannen går i blått og dama i hvitt? Dette er en jubileumsbursdagsfeiring av venn, 40år.

For vår del betyr det at vi må handle tøy før festen. Men hallo, det er høst ikke sommer nå, hvem selger hvite pynta klær nå? Vet du steder jeg kan finne et fint hvitt antrekk? Helst ikke nettbutikk. Bør heller ikke koste det hvite utav øyene, vi skal handle gave også.

Gleder meg til feiringen men synes det er en kjip ekstra utgift nå til tøy som jeg ikke kan bruke til jul f.eks.

Gjest slitt ja
Skrevet

Jeg synes det er ne stort tull. Og temmelig frekt også. Det blir noe navlebeskuende fra de som inviterer når folk skal ta slike hensyn for at ting skal matche, ha et tema..whatever.. Nei, jeg hadde ikke godtatt det tror jeg. Hadde snakket med de som inviterte hvis jeg kjente dem. Hvis jeg ikke kjente dem noe særlig ville jeg kanskje ikke gått.

Hva slags menn er det som har blått da? Og hvitt? Hadde det enda vært svart eller noe litt mer tilgjengelig. Ikke stort bedre for det.

Kleskode er greit nok. Galla, pent osv. Og frihet innenfor det.

Skrevet

Har dessverre ikke noe forslag.

Sært.

synes

Gjest partyparty
Skrevet

Jeg synes det er ne stort tull. Og temmelig frekt også. Det blir noe navlebeskuende fra de som inviterer når folk skal ta slike hensyn for at ting skal matche, ha et tema..whatever.. Nei, jeg hadde ikke godtatt det tror jeg. Hadde snakket med de som inviterte hvis jeg kjente dem. Hvis jeg ikke kjente dem noe særlig ville jeg kanskje ikke gått.

Hva slags menn er det som har blått da? Og hvitt? Hadde det enda vært svart eller noe litt mer tilgjengelig. Ikke stort bedre for det.

Så mye rart folk finner på for å kunne ha et selskap, hvor vel meningen bak er hygge og kos.

Må man på død og liv ha på seg noe spesielt for og få til dette?

Kan du ikke slenge på deg et laken og fikse det til med et belte eller noe hehehe. Neida, det slår vel kanskje ikke helt ann.

Har du ikke noe utsalg av brukte klær i nærheten? Skjønner jo at du gleder deg til selskapet og gjerne vil gå.

En hvit bluse har du vel kanskje hengende i skapet? Så da gjelder det og finne noe til den da. En kul jeans kanskje. Det finner du sikkert på tilbud et sted, det har jo vært en hit hele sommeren :) Vet ikke hva du liker og kle deg i, så litt vanskelig og foreslå noe. Men hvitt var jo veldig populært i sommer, så det finnes nok muligheter :)

Hadde ikke han derre Stordalen sånn derre whiteparty i sommer, kanskje det er noe leftovers derfra hihi

Good luck og kos deg i selskapet uansett hva du kler deg i :)

Skrevet

Slike fester er noe dill og dustegreier, like dumt som alle disse såkalte `tema` bursdagene for ungene. Nei finbuksa og penkjolen både for voksne og barn lenge leve sier jeg, la oss få pynte oss i det klærne vi vil...

Skrevet

Foreldrene til en klassekompis hadde slike selskaper av og til og jeg syntes det var litt kult. Husker de hadde rosa-selskap og svart/hvitt-selskap i alle fall. Gjestene løste kleskoden på så mange måter, husker en hadde en rosa blomsternål på kjolen bare mens andre kom i helt rosa antrekk. :o)

Synes det er litt gøy jeg da - det er jo ikke meningen det skal være galla i slike tilfeller, men kreativt og morsomt vil jeg tro.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg har en følelse av at slike fester er litt "in" for tiden og at det bare vil komme mer av det også.

Selv synes jeg ideen er god jeg, så lenge man ikke stiller altfor vanskelige og strikte krav. Man kan løse dette på mange ulike måter og det er jo morsomt å se at folk er litt kreative. Tror nok jeg selv kunne funnet på å arrangere noe sånt også, men jeg ville nok presisert at kreative løsninger var akseptert.

Skrevet

Jeg synes det er artigere med mer "tøysete" kle-seg-ut-fester enn der det legges opp til en litt "fiin" kleskode innen et bestemt tema.

F eks var jeg på beduinfest en gang - folk flest kom i ymse laken drapert rundt seg. men jeg var på en "maritim"-fest en gang hvor det nesten ikke var måte på hvor dyrt og eksklusivt folk hadde kledd seg

Skrevet

''Hva slags menn er det som har blått da? ''

???

Blått er da vel ikke en sjelden farge på klær??

Synes det var verre å kreve hvitt for damene. Kan ikke hsuke sist jeg gikk i helhvitt, hvis det ikke var i mitt eget bryllup i forrige årtusen.

Skrevet

Dette har jeg ikke sansen for og synes også det er frekt til en viss grad.

I de fleste tilfeller så må de som er bedt, ut og kjøpe klær for anledningen og det er ikke sikkert de har penger til i utganspunktet.

Antagelig så hadde jeg ikke giddet å komme, hvis jeg hadde blitt irritert nok.

Skrevet

Ta en spørre/lånerunde hos familie og venner. Kanskje finnes det også en bruktbutikk i nærheten der du bor.

Gjest Persille
Skrevet

Det kreves jo ikke at du skal stille i galla - bare i hvitt.

De aller fleste damer jeg kjenner har en hvit genser, trøye eller skjorte. Så da tar du det - over en lys bukse/skjørt.

Vanskeligere er det ikke....

Og blått til menn; har han ikke en blå treningdress, arbeidsdress, bukse/genser eller noe?

Det må ikke være superpent, bare riktig farge :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...