Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er pollenallergiker med kryssreaksjoner mot bl.a. nøtter, epler, paprika etc. Forrige uke var jeg på massasje for å behandle ryggproblemene mine. Jeg ble anbefalt en cellulitt krem som skulle hjelpe på blodsirkulasjonen rundt skuldrene mine. Dette skal være gunstig for å løse opp muskelknutene. Denne varmer veldig og huden blir rød der jeg har smurt kremen på, dette går over fort. Jeg lest innholdsdeklarasjonen idag, og det viser seg at i tillegg til en masse med alkoholer og lignende inneholder hasselnøtt protein. Kan dette være farlig for meg eller utløse problemer med utslett? Bør jeg slutte å bruke kremen? Fra tidligere har jeg problem med kløe og svie i hals og tunge, og hoven hals og tunge hvis jeg spiser nøtter og annet jeg reagerer på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287677-cellulitt-hudkrem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i immunologi

Oljer og kremer som inneholder nøtteoljer med små mengder protein er vanligvis helt ufarlig å bruke for pollenallergikere med kryssallergier. Det å spise nøtter og andre kryssreagerende matvarer er noe helt annet og fører som oftest til symptomer som de du beskriver. Det skulle altså ikke være noen grunn til for deg å skifte ut den kremen du har brukt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287677-cellulitt-hudkrem/#findComment-2309912
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...