Gjest Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Hei mette. Jeg er en dame på 37 år, gift å to barn.yngste er 11 år- jeg har det siste året vært plaget av at jeg sprekker opp ,å får sår ved roten av indre kjønnslepper, dette skjer i sammenheng med samleie, ved at penis skal inn i skjeden. jeg er ikke tørr nedentil. Har siden reservert meg mot å ha sex i frykt for å revne gang på gang. Såret kan være ca 2 cm langt, blør og svir sinnsykt i kontakt ved vann osv..sprekken er ganske rett langs med ytterkanten av indre kjønnsleppe.kan dette ha noe med hormonenene mine å gjøre? har sjekket meg for overgangsalderen flere gang uten at det gir noe utslag.har en gang opplevd å sprekke ved at jeg tørket meg nedentil. Jeg trenger hjelp til dette, håper du har noen tips til meg. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Nei jeg tror ikke det skyldes hormonsvikt. Hvis du har regelmessige menstruasjoner er det ikke grunn til å tro at du har hormonsvikt, og det er jo mange år til overgangsalderen. Du har sannsynligvis det man betegner som en fissur, en liten sprekk i huden. Du kan forsøke å bruke en hemoroidesalve (for eksempel Alcosanal) som kan kjøpes uten resept. Hjelper det ikke, synes jeg du skal få en gynekolog til å vurdere det. Iblant kan et lite kirurgisk inngrep hjelpe. Jeg håper du kan få hjelp. Et ’lite’ problem som dette kan gjøre livet surt. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.