Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøleskapet har plutselig blitt varmt innvendig, men frysedelen er i orden. Jeg har forsøkt å sette ned temperaturen til 1 grad i kjøleskapet, samt stilt det inn på Super uten at det har skjedd noen temperaturendring.

Noen som vet hva som kan være galt?

Ungene har vært i frysedelen flere ganger og hentet is uten at døren har gått helt igjen, så det har blitt litt isete der. Kan det virke inn og føre til mindre kjøling i kjøledelen?

Fortsetter under...

Skrevet

Samme skjedde da kjøleskapet på hytta gikk til helvete. Romtemperert smør til frokost dagen før skjærtorsdag. Bare å pælme hele greia og skaffe et nytt. Men det var et ganske gammelt et, altså. :(

Skrevet

Det er enten selve termostaten, mest sannsynlig, eller så kan det være kjøleelementet. Kompressoren er nok i orden i og med at frysedelen virker. Antar at det ikke er to kompressorer.

Er det kjøleelementet/kompressoren så skal det nok mye til for at det lønner seg å reparere det, men termostaten koster ikke all verden.

Men skru hjulet på termostaten frem og tilbake mange ganger etter hverandre, det hender at det blir dårlig kontakt på flatene, slik at den ikke får kontakt og slutter å virke.

Det kan være forsøkte verdt i alle fall.

Skrevet

Det er enten selve termostaten, mest sannsynlig, eller så kan det være kjøleelementet. Kompressoren er nok i orden i og med at frysedelen virker. Antar at det ikke er to kompressorer.

Er det kjøleelementet/kompressoren så skal det nok mye til for at det lønner seg å reparere det, men termostaten koster ikke all verden.

Men skru hjulet på termostaten frem og tilbake mange ganger etter hverandre, det hender at det blir dårlig kontakt på flatene, slik at den ikke får kontakt og slutter å virke.

Det kan være forsøkte verdt i alle fall.

Det er ikke noe hjul å stille temperaturen med, skapet har et elektronisk panel.

Gjest hakkenosignaturidag
Skrevet

Vi har et gammelt kjøleskap, og der går det ikke på grader. Setter jeg det på en blir det varmt, setter jeg det på åtte er det passe:-)

Skrevet

Samme skjedde da kjøleskapet på hytta gikk til helvete. Romtemperert smør til frokost dagen før skjærtorsdag. Bare å pælme hele greia og skaffe et nytt. Men det var et ganske gammelt et, altså. :(

Mitt er ganske nytt da, kjøpt i mai 2005. Da bør det vel gå på garantien fortsatt?

Annonse

Gjest hakkenosignaturidag
Skrevet

Mitt er ganske nytt da, kjøpt i mai 2005. Da bør det vel gå på garantien fortsatt?

Det gjør det. Prøv å skru det helt av først, og så sett det på igjen. Se om det hjelper.

Skrevet

Det gjør det. Prøv å skru det helt av først, og så sett det på igjen. Se om det hjelper.

Det er prøvd.. funka ikke :(

Skrevet

Det er ikke noe hjul å stille temperaturen med, skapet har et elektronisk panel.

Ok, ring leverandøren og snakk med dem, det kan hende at de kjenner til problemet og vet hva det er.

Det kan være følerene til termostaten også, har du sjekket at den er ren og ikke tilsmusset? Hvis du vet hvor den sitter da.

Skrevet

Ok, ring leverandøren og snakk med dem, det kan hende at de kjenner til problemet og vet hva det er.

Det kan være følerene til termostaten også, har du sjekket at den er ren og ikke tilsmusset? Hvis du vet hvor den sitter da.

Hmm.. er rent og pent i kjøleskapet, bruker å gjøre det rent jevnlig. Har prøvd å ringe Elkjøp, men får jo aldri svar der, så jeg får heller ta meg en tur innom i mårra.

Takk for svar (du er utrolig mye kjappere enn Elkjøp) :)

Skrevet

Hmm.. er rent og pent i kjøleskapet, bruker å gjøre det rent jevnlig. Har prøvd å ringe Elkjøp, men får jo aldri svar der, så jeg får heller ta meg en tur innom i mårra.

Takk for svar (du er utrolig mye kjappere enn Elkjøp) :)

Selv om du holder det rent i skapet så er det ikke sikkert at du gjør rent på selve føleren, ikke sikkert du ser den en gang.

El-kjøp er billig og greit, men slettes ikke så bra når det gjelder service.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...