Gå til innhold

Til dere som har innekatt

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Kan dere reise bort en helg med katten hjemme, så lenge den har mat/vann og sandkasse? Eller må den leveres bort. Blir jo selvfølgelig litt ensomt men. Kanskje fryktelig dumt spørsmål, men jeg vet rett og slett ikke.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg ville aldri reist fra en katt en hel helg og latt den være alene uten tilsyn. Har du noen som kan stikke innom, gi den selskap og skifte vann så kan det være greit.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg ville aldri reist fra en katt en hel helg og latt den være alene uten tilsyn. Har du noen som kan stikke innom, gi den selskap og skifte vann så kan det være greit.

Tenkte kanskje at det ikke var så vanlig.. Men jeg vet jo mange har utekatter som de reiser fra en helg med mat og vann utenfor, så tenkte kanskje det gikk greit inne også.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Tenkte kanskje at det ikke var så vanlig.. Men jeg vet jo mange har utekatter som de reiser fra en helg med mat og vann utenfor, så tenkte kanskje det gikk greit inne også.

Jeg synes det er uforsvarlig å reise fra en utekatt en helg helg også, det er for lenge uten tilsyn. Katten bør ha mulighet til å komme inn.

Gjest hakkenosignaturidag
Skrevet

Bare katten har nok rent vann, mat og kasse den er vant med, kan den godt være alene en helg. Har erfaring.

Skrevet

Vi har innekatt, og har reist bort i en helg av og til. Da drar vi på fredag og kommer hjem på søndag. I den situasjonen så ber vi et vennepar som bor i nærheten om å stikke innom en gang på lørdagen og gi katten mat. Da har pus kontakt med folk hver dag.

Ville ikke latt pus være helt uten tilsyn nei.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg kunne godt tnkt meg en katt (innekatt), men vet ike helt om kjæresten er så begeistra. Men det er sjelden vi begge er borte en hel helg.

Er det noen raser/"ikkeraser" som egner seg mer som innekatt enn andre? Og er det noen typer som røyte mindre, eller er det forskjellig fra individ til individ? Noen røyter ekstremt.

Skrevet

Jeg reiser ikke fra verken inne- eller utekatter uten tilsyn. Vi har to innekatter, og da har jeg avtale med andre som stikker innom å fyller på mat og friskt vann hver dag...

Skrevet

Hadde ikke reist fra katten en hel helg nei.Ellers synest jeg synd på innekatter jeg.

, synest alle katter er skapt for å være både ute og inne.

Skrevet

En helg går helt fint. Masse mat og vann, og en ren kasse så går det helt fint. Kanskje sette på radioen også.

Skrevet

Jeg ville ikke latt katten være alene en hel helg uten tilsyn. Tenk om h*n velter vannskåla....

Skrevet

Nå synes jeg genrellt innekatter er en uting, men det bør ikke være noe problem. Har en kjenning som lar katten være alene hjemme fra fredag-søndag av og til. Katten har da masse tørrfor og vann og to tissekasser. Noen ganger stikker jeg innom og ser til katten og den er da veldig selskapssyk i noen minutter før den rusler og legger seg i sengen til matmor. :o)

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Men min er så selskapssyk at han hadde hylt helt til naboen kom å slapp ham ut på svalgangen og inn til seg.

Skrevet

Hadde ikke reist fra katten en hel helg nei.Ellers synest jeg synd på innekatter jeg.

, synest alle katter er skapt for å være både ute og inne.

Det er ikke alle katter som er enig i det, det finnes noen som ikke vil gå ut.

en liten undulat
Skrevet

mamma har innekatt, skogskatt. hun er ute av og til, ca 2-5 min av gangen... ikke noe problem å la henne være alene en helg, bare hun har tørrfor og vann (i en tallerken hun ikke velter så lett. hun elsker å velte vann..). pleier likevel å titte innom hvis mamma ikke er hjemme da :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...