Gå til innhold

Lider av tvangsspising, er overvektig pga dette

Gjest svart eller hvitt..alt eller ingenting..

Anbefalte innlegg

Gjest svart eller hvitt..alt eller ingenting..
Skrevet

Men hva skal jeg gjøre for å forhindre vektøkning SAMTIDIG som jeg behandler spiseforstyrrelsen?

Jeg går i behandling hos psykolog og på spesialenhet for spiseforstyrrelser på sykehuset, gjør alle de "riktige" tingene, altså søker hjelp og jobber hardt for å finne ut av og hvorfor jeg har dette misbruket.

Men i mellomtiden skaffer jeg meg selv et ekstra problem.. forteløpig er det "kun" 10 kg over normalvekt, men med et kaloriinntak på over 4000 om dagen sier det seg selv at jeg er ute og kjører om ikke mange måneder.

Så what to do? Ikke kan jeg slanke meg og ikke kan jeg fortsette sånn som nå..

Bare jeg tenker tanken på å spise mindre eller forby enkelte matvarer får meg til å ville overspise med en gang..altså.. er jeg dømt til et liv som overvektig hvis jeg skal bli frisk a spiseforstyrrelsen?

Burde jeg da bare "nære" spiseforstyrrelsen og slanke meg..?

Håper dere av og til tenker på, når dere dømmer overvektige.. at det er ikke alltid så enkelt som å bare være litt kostholdsbevisst og trimme litt mer..

Det er få mennsker som trener så mye som meg..men også få som spiser så mye som meg også..

Gjest hardetpyton...
Skrevet

Uff, jeg har det som deg og det er rett og slett for jævelig! Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg ut av dette, for det blir bare verre og verre. Jeg får ikke profesjonell hjelp for dette, jeg orker bare ikke. Jeg har gått til flere psykologer før, på grunn av andre ting og har vel ikke fått så mye ut av det. Jeg tror vel egentlig ingen kan hjelpe meg med dette. Noen ganger tenker jeg at det bare er å ta seg sammen - men det går rett og slett ikke! Jeg klarte å slanke meg før, det var i grunn ikke noe stort problem, men jeg gikk alltid opp igjen. Nå klarer jeg ikke å slanke meg heller. Jeg tenker på mat og hva jeg kan spise hele tiden. Det blir veldig tungt psykisk....

Jeg har også ca. 10 kg for mye, så det er jo ikke enormt - men det bare baller seg på.....

Jeg håper du får noen gode råd om hvordan du kan gripe situasjonen ann, for jeg har ikke peiling.......

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Medisinen Topimax har vist meget gode resultater ved denne lidelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...