Gå til innhold

Billigere frukt og grønt = spise mer.

Anbefalte innlegg

Gjest Lotus78
Skrevet

Hvis momsen blir fjernet fra frukt og grønt, kommer du til å kjøpe mer enn det du gjør nå, eller betyr ikke prisen noe.

Jeg spise mye frukt og grønt uavhengig av pris og er usikker på om jeg kommer til å spise mer om det blir billigere. For all del billigere frukt og grønt er varmt velkommen, men for min del kjøper jeg uansett, det mest vanlige frukt og grønt. Jeg får i meg 5 om dagen, selv om jeg kunne ha valgt litt mer spennende.

Skrevet

Det er godt mulig. Selv om jeg spiser en god del grønnsaker og frukt fra før, ungene elsker frukt så det går unna en god del og jeg ønsker en prisredukson som merkes meget velkommen!

hare1365380455
Skrevet

Jeg kjøper frukt og grønt hos kiwi nå, siden de har redusert prisen noe. Jeg prøver å kjøpe mer frukt og grønt, men jeg blir bare glad om prisen blir billigere! :)

ringerikskringla
Skrevet

jeg kjøper frukt uansett pris..hadde jeg hatt kiwi i nærheten kan det nok hende jeg hadde kjøpt der om kvaliteten er bra.ser på det også.Synes det er synd att frukt er så dyrt.

Skrevet

Jeg tror jeg kommer til å kjøpe like mye frukt og grønt som før. Noen matvarer må man bare ha, nesten uavhengig av pris. Melk, ost, brød, frukt og grønt er blant dem.

Jeg setter selvfølgelig pris på at det koster mindre! Jeg handler det meste på KIWI uansett jeg :)

Skrevet

Jeg tror at generelt sett vil folk spise sunnere hvis man vrir avgiftene slik at usunn mat blir dyrere og sunn mat blir billigere. Jeg handler vanligvis på Kiwi, og kanskje gjør kampanjen at jeg kjøper litt mer frukt og grønt enn vanlig. (Men jeg hadde nok ikke kjørt til Kiwi for å handle hvis jeg ikke hadde en Kiwi-butikk i nærheten...)

Skrevet

For meg personlig har det ingen betydning - jeg kjøper i dag det jeg har lyst på av frukt & grønt, uavhengig av pris. Det er ikke slik at jeg i sag spiser/kjøper mindre enn jeg normalt ville ha gjort fordi je synes prisen er for høy.

Men jeg ser absolutt ikke bort fra at slikt har en betydning på store grupper.

Skrevet

Jeg kjøper hverken mer eller mindre. Kiwi har fjernet momsen, men jeg er ikke så opptatt av å handle akkurat der heller. Det er hipp som happ hvor jeg går å handler.

Gjest singel i fruktdisken
Skrevet

Jeg tror at billigere frukt og grønnsaker vil gjøre at det er litt lettere å utvide salaten til middagen. Slik det er nå stopper jeg kanskje på tre-fire sorter, særlig siden jeg er alene og det er vanskelig å få nyttet alt før det blir for gammelt hvis jeg har for mange sorter samlet opp.

Skrevet

Jeg vil ha spist mer frukt og grønnsaker.

Og laget mye oftere salater.

Gjest Vekten87
Skrevet

tja, men føler det er en prinsippsak :o) blir helt bakvendt å ville at folk skal bli sunnere og komme i bedre form. så er frukt og grønnt svin dyrt og snop og brus billig.. blir veldig feil.. jeg mener at hvis de vil at vi skal bli sunn i dette landet må de gi folk en mulighet til å kunne velge det sunne fremfor alt det andre som ikke er så dyrt..

hvis jeg skal skynde meg inn å kjøpe noe kjapp mat i farta, så går jeg ikke i salatbaren for å si det slik, kjøper meg kanskje en banan og et ostehorn eller noe i den duren.. gidd ike bruke over 40 kr på litt salat liksom...

Skrevet

For meg personlig har prisen ingen betydning for hvor mye frukt og grønnsaker jeg spiser. Jeg kjøper den maten jeg har lyst på neste helt uten å se på prisen.

Skrevet

Prisreduksjonen har ingenting å si på forbruket av frukt og grønnsaker hos oss. Er en av de tingene vi kjøper uansett. Merket dog at jeg kjøper mer økologisk frukt og grønnsaker hos COOP-butikkene p.g.a. 15% rabatt. Dessuten har jeg ikke en Kiwi-butikk nær heller, så det blir ikke at jeg handler der og det er heller ikke reduksjonen i prisen som får meg til å kjøre litt ekstra heller.

Skrevet

Jeg tror nok ikke det påvirker mengden, men kanskje hva jeg velger. For jeg ser på pris før jeg handler frukt og grønt.

Skrevet

Ja, det tror jeg faktisk. Kankskje vi hadde variert mer med dyrere sorter.

Skrevet

Nei, men jeg hadde spist mer frukt og grønt om det hadde sett mer delikat ut ;)

Kjøper mye oftere frukt og grønt når jeg er på Meny enn når jeg handler på Rimi eller Rema f.eks.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, jeg ville kjøpt mer frukt om den blir billigere.

Skrevet

Vi spiser mye frukt og grønt, men ville kanskje kjøpt mer av dyrer frukt/grønt hvis det ble billigere.

Skrevet

Ja, det ville jeg nok gjort, men jeg tror ikke de 12% matmomsen utgjør vil gavne noe særlig. I tillegg kommer butikkene nok til å ta det meste i egne lommer. Jeg spiser mye frukt og grønt uansett. Mat er et område jeg ikke sparer på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...