Gjest Lotus78 Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Hvis momsen blir fjernet fra frukt og grønt, kommer du til å kjøpe mer enn det du gjør nå, eller betyr ikke prisen noe. Jeg spise mye frukt og grønt uavhengig av pris og er usikker på om jeg kommer til å spise mer om det blir billigere. For all del billigere frukt og grønt er varmt velkommen, men for min del kjøper jeg uansett, det mest vanlige frukt og grønt. Jeg får i meg 5 om dagen, selv om jeg kunne ha valgt litt mer spennende. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Det er godt mulig. Selv om jeg spiser en god del grønnsaker og frukt fra før, ungene elsker frukt så det går unna en god del og jeg ønsker en prisredukson som merkes meget velkommen! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg kjøper frukt og grønt hos kiwi nå, siden de har redusert prisen noe. Jeg prøver å kjøpe mer frukt og grønt, men jeg blir bare glad om prisen blir billigere! 0 Siter
ringerikskringla Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 jeg kjøper frukt uansett pris..hadde jeg hatt kiwi i nærheten kan det nok hende jeg hadde kjøpt der om kvaliteten er bra.ser på det også.Synes det er synd att frukt er så dyrt. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg tror jeg kommer til å kjøpe like mye frukt og grønt som før. Noen matvarer må man bare ha, nesten uavhengig av pris. Melk, ost, brød, frukt og grønt er blant dem. Jeg setter selvfølgelig pris på at det koster mindre! Jeg handler det meste på KIWI uansett jeg 0 Siter
Mirabell Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg tror at generelt sett vil folk spise sunnere hvis man vrir avgiftene slik at usunn mat blir dyrere og sunn mat blir billigere. Jeg handler vanligvis på Kiwi, og kanskje gjør kampanjen at jeg kjøper litt mer frukt og grønt enn vanlig. (Men jeg hadde nok ikke kjørt til Kiwi for å handle hvis jeg ikke hadde en Kiwi-butikk i nærheten...) 0 Siter
morsan Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 For meg personlig har det ingen betydning - jeg kjøper i dag det jeg har lyst på av frukt & grønt, uavhengig av pris. Det er ikke slik at jeg i sag spiser/kjøper mindre enn jeg normalt ville ha gjort fordi je synes prisen er for høy. Men jeg ser absolutt ikke bort fra at slikt har en betydning på store grupper. 0 Siter
pekkaline Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg kjøper hverken mer eller mindre. Kiwi har fjernet momsen, men jeg er ikke så opptatt av å handle akkurat der heller. Det er hipp som happ hvor jeg går å handler. 0 Siter
Gjest singel i fruktdisken Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg tror at billigere frukt og grønnsaker vil gjøre at det er litt lettere å utvide salaten til middagen. Slik det er nå stopper jeg kanskje på tre-fire sorter, særlig siden jeg er alene og det er vanskelig å få nyttet alt før det blir for gammelt hvis jeg har for mange sorter samlet opp. 0 Siter
astridny Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg vil ha spist mer frukt og grønnsaker. Og laget mye oftere salater. 0 Siter
Gjest Vekten87 Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 tja, men føler det er en prinsippsak ) blir helt bakvendt å ville at folk skal bli sunnere og komme i bedre form. så er frukt og grønnt svin dyrt og snop og brus billig.. blir veldig feil.. jeg mener at hvis de vil at vi skal bli sunn i dette landet må de gi folk en mulighet til å kunne velge det sunne fremfor alt det andre som ikke er så dyrt.. hvis jeg skal skynde meg inn å kjøpe noe kjapp mat i farta, så går jeg ikke i salatbaren for å si det slik, kjøper meg kanskje en banan og et ostehorn eller noe i den duren.. gidd ike bruke over 40 kr på litt salat liksom... 0 Siter
....AV Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 For meg personlig har prisen ingen betydning for hvor mye frukt og grønnsaker jeg spiser. Jeg kjøper den maten jeg har lyst på neste helt uten å se på prisen. 0 Siter
Jorunn Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Prisreduksjonen har ingenting å si på forbruket av frukt og grønnsaker hos oss. Er en av de tingene vi kjøper uansett. Merket dog at jeg kjøper mer økologisk frukt og grønnsaker hos COOP-butikkene p.g.a. 15% rabatt. Dessuten har jeg ikke en Kiwi-butikk nær heller, så det blir ikke at jeg handler der og det er heller ikke reduksjonen i prisen som får meg til å kjøre litt ekstra heller. 0 Siter
Speak Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg tror nok ikke det påvirker mengden, men kanskje hva jeg velger. For jeg ser på pris før jeg handler frukt og grønt. 0 Siter
Lisabeth Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Ja, det tror jeg faktisk. Kankskje vi hadde variert mer med dyrere sorter. 0 Siter
Anki Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Nei, men jeg hadde spist mer frukt og grønt om det hadde sett mer delikat ut Kjøper mye oftere frukt og grønt når jeg er på Meny enn når jeg handler på Rimi eller Rema f.eks. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Ja, jeg ville kjøpt mer frukt om den blir billigere. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Vi spiser mye frukt og grønt, men ville kanskje kjøpt mer av dyrer frukt/grønt hvis det ble billigere. 0 Siter
Sofline Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Ja, det ville jeg nok gjort, men jeg tror ikke de 12% matmomsen utgjør vil gavne noe særlig. I tillegg kommer butikkene nok til å ta det meste i egne lommer. Jeg spiser mye frukt og grønt uansett. Mat er et område jeg ikke sparer på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.