Gjest gomle Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Altså "du disset meg". Regner med det er en forkortelse for noe, men klarer ikke å finne ut hva... 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg tror det betyr at du ikke respekterer en du disser! At du "dis-respect" vedkommende! Tror tenåringsmor 0 Siter
flowy Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg tror det betyr at du ikke respekterer en du disser! At du "dis-respect" vedkommende! Tror tenåringsmor Stemmer det! 0 Siter
Mistera Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Stemmer det! Det har da flere betydninger enn det? Har hørt dette ordet i alle samenhenger: å utebli fra en avtale, å snakke stygt om en person/en ting... osv.. Litt vanskelig siden de fleste slang har flere betydninger alt etter som hvor man befinner seg i landet! 0 Siter
kaffepiken Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg har alltid tenkt at det betyr at man svikter noen/boikotter noen eller lar noen i stikken, dropper å stille opp på en avtale eller liknende. 0 Siter
Gjest Vekten87 Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 i den sangen "fuck deg" med hun jenten som synger så sier jo hun "dissa meg", da tenker jeg at det betyr at hun er blitt oversett,ikke brydd om.. forstår? vansklig å forklare... 0 Siter
Gjest tionne Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Det har da flere betydninger enn det? Har hørt dette ordet i alle samenhenger: å utebli fra en avtale, å snakke stygt om en person/en ting... osv.. Litt vanskelig siden de fleste slang har flere betydninger alt etter som hvor man befinner seg i landet! Alt du nevner er jo det man gjør når man "disrespekterer" (!) noen. 0 Siter
Hestehoven Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Det har da flere betydninger enn det? Har hørt dette ordet i alle samenhenger: å utebli fra en avtale, å snakke stygt om en person/en ting... osv.. Litt vanskelig siden de fleste slang har flere betydninger alt etter som hvor man befinner seg i landet! Når noen uteblir fra en avtale har jeg bare hørt "ditche", ikke "disse". "Han ditcha meg i går". Men mulig begge deler brukes. 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg tror det betyr at du ikke respekterer en du disser! At du "dis-respect" vedkommende! Tror tenåringsmor Det har jeg fått som forklaring også. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Her på sørlandet sier vi at fettet disser... F.eks magefett o.l. 0 Siter
Mistera Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Alt du nevner er jo det man gjør når man "disrespekterer" (!) noen. ikke i ordet rette forstand iallefall! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.