farsan1365381126 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hei jeg ønsker med dette innlegget å få noen svar og helst ikke bebreidelser el lignende. For 6 år siden så traff jeg en underbar jente på jobben. Det utviklet seg til en relasjon. Jeg var på det tidspunktet sammen med en annen jente. Jeg førte da min daværende bak lyset og gjorde slutt etter et tak uten noen forklaring annet enn at det ikke fungerer lengre. Min arbeidskamerat og jeg hadde en fin tid sammen men jeg føll i fellen med eksen en gang, noe som senere ble oppdaget. Jeg lovte bot og bedring og jeg gikk i psykoterapi fordi at jeg skulle kunne oppdage hva det er som gjør at jeg gjør som jeg gjør. I forholdet til eksen så hører det til at vi har en hund som vi har "delt" ansvar på og jeg henter og leverer.Når jeg lovte bot og bedring så lovte jeg å ikke ha kontakt med eksen, men jeg skjønte raskt at det kunne jeg ikke overholde så jeg gikk bak ryggen på min kjæreste og hadde kontakt med henne. Nå 4 år senere så blir jeg oppdaget og min kjæreste er helt forkrosset. Jeg har etter noen runder innrømmet at jeg har ført henne bak lyset men at jeg ikke har turt å si sannheten.Hun tror ikke på mig og mener at jeg fortsatt har følelser for eksen noe jeg ikke har.Videre så har vi en sønn på 2,5 år som er en under bar liten gutt som jeg holder av. Jeg er glad i kjresten min og jeg vil rydde opp etter meg, men gir veldig liten åpning for dette. Jeg har lyktes å overtale henne til å bli med til en familieterapeut slik at vi kan få hjelp til å rydde opp, men hun sier at det med stor sannsynlighet ender opp med et samlivsbrudd, fordi at jeg har brutt all tillit......Ja jeg vet at jeg har vært en feig dust, men jeg har ingen lyst til å bli en helgepappa...noen som har noen refleksjoner eller ideer på hvordan jeg kan redde mitt forhold... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287800-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
farsan1365381126 Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Må bare tillegge at jeg "bare" har hatt kontakt på tlf.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287800-hjelp/#findComment-2309827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Du henter og leverer hunden, men har kontakt med eksen kun via tlf? Hvor hentes og leveres hunden da, om ikke hos eksen? Og hva er grunnen til at du fortsatt har kontakt med henne på tlf? Klarer du ikke å løsrive deg fra henne, er det pga hunden, eller er det noe annet? Jeg skjønner godt at kjæresten din har mistet tillit til deg hvis du har unødig kontakt med eksen din, om dette var noe dere var enige om at du skulle la være. Skal du redde dette, tror jeg du er nødt til å være helt ærlig mot henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287800-hjelp/#findComment-2310033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
farsan1365381126 Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Du henter og leverer hunden, men har kontakt med eksen kun via tlf? Hvor hentes og leveres hunden da, om ikke hos eksen? Og hva er grunnen til at du fortsatt har kontakt med henne på tlf? Klarer du ikke å løsrive deg fra henne, er det pga hunden, eller er det noe annet? Jeg skjønner godt at kjæresten din har mistet tillit til deg hvis du har unødig kontakt med eksen din, om dette var noe dere var enige om at du skulle la være. Skal du redde dette, tror jeg du er nødt til å være helt ærlig mot henne. Jeg leverer hunden hos eks sviger som har hunden den meste tiden. Nei jeg har ingen problemer med å løsrive meg men jeg tror at jeg har noen form for kompensajon/dårlig samvittighet fordi jeg var utro mot eksen i første omgang. Ja jeg vet at det låter helt absurd og at min lojalitet ovenfor min egen familie burde ha stått i sentrum.Jag jeg har lovet min nåværende å være helt ærlig, jeg har sagt alt som kan sies, men det er vanskelig fordi hun er lei seg/ aggressiv i tonen hvilket gjør i sin tur at jeg får problemer med å snakke. Det er ju derfor naturlig at jeg har tatt kontakt med familievern kontoret slik at de kan hjelpe/ bistå oss/meg..Men fy va hva jeg har vært dum helt j-a utrolig men forhåpentligvis så kanskje dette kan strke vårt forhold hvis det går å redde 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287800-hjelp/#findComment-2310274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Du har barn med din nye kjæreste, men en hund fra det tidligere forholdet, og din kontakt med eksen som nå er oppdaget er kun per telefon? Si fra deg hunden og la eksen ta vare på den. Be din eks snakke med din nåværende og fortelle at hun respekterer deres familie og ikke ønsker å skape problemer og kommer til å holde deg unna. Deretter tar du ut spesifiserte tlf regninger slik at din nåværende kan se hvem du ringer, og gir henne dem uoppfordret. Slik kan hun velge å sjekke hvis hun vil om du holder det du sier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287800-hjelp/#findComment-2310304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg leverer hunden hos eks sviger som har hunden den meste tiden. Nei jeg har ingen problemer med å løsrive meg men jeg tror at jeg har noen form for kompensajon/dårlig samvittighet fordi jeg var utro mot eksen i første omgang. Ja jeg vet at det låter helt absurd og at min lojalitet ovenfor min egen familie burde ha stått i sentrum.Jag jeg har lovet min nåværende å være helt ærlig, jeg har sagt alt som kan sies, men det er vanskelig fordi hun er lei seg/ aggressiv i tonen hvilket gjør i sin tur at jeg får problemer med å snakke. Det er ju derfor naturlig at jeg har tatt kontakt med familievern kontoret slik at de kan hjelpe/ bistå oss/meg..Men fy va hva jeg har vært dum helt j-a utrolig men forhåpentligvis så kanskje dette kan strke vårt forhold hvis det går å redde Du har dårlig samvittighet fordi du var utro mot eksen - du er klar over at for din nåværende så føles det akkurat likedan som det gjorde for eksen da hun oppdaget utroskapen? Ikke gjør det flere ganger! Dropp all kontakt med eksen og hunden og konsentrer deg om kjæresten din og barnet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287800-hjelp/#findComment-2310314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg leverer hunden hos eks sviger som har hunden den meste tiden. Nei jeg har ingen problemer med å løsrive meg men jeg tror at jeg har noen form for kompensajon/dårlig samvittighet fordi jeg var utro mot eksen i første omgang. Ja jeg vet at det låter helt absurd og at min lojalitet ovenfor min egen familie burde ha stått i sentrum.Jag jeg har lovet min nåværende å være helt ærlig, jeg har sagt alt som kan sies, men det er vanskelig fordi hun er lei seg/ aggressiv i tonen hvilket gjør i sin tur at jeg får problemer med å snakke. Det er ju derfor naturlig at jeg har tatt kontakt med familievern kontoret slik at de kan hjelpe/ bistå oss/meg..Men fy va hva jeg har vært dum helt j-a utrolig men forhåpentligvis så kanskje dette kan strke vårt forhold hvis det går å redde Høres vanskelig ut dette! Du var utro mot eksen din, det vet jo din nåværende. Så hun tror vel du har vært utro med eksen nå da, ettersom du allerede har vist henne at du er i stand til det. Skjønner det er vanskelig å snakke når hun er sint og lei seg, men det er det eneste som nytter. Skulle hun være villig til å fortsette, må du også belage deg på at det kan ta lang tid før hun får tillit til deg igjen. Men helt utrolig! Tenk å risikere forholdet ditt for en som ikke betyr noe for deg lenger, annet enn dårlig samvittighet. Den burde du klart å bearbeide i løpet av disse 5 årene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287800-hjelp/#findComment-2310818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Du har vært "helgepappa" til en hund i mange år uten at kjæresten din har oppdaget det? Eller har jeg misforstått noe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287800-hjelp/#findComment-2310936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.