Gå til innhold

tid hos kiropraktor etc

Anbefalte innlegg

punky brewster
Skrevet

Er plaget med rygg, nakke og går nå til kiropraktor og privat massør. Massøren er helt fantastisk og gjør en super jobb masserer hele timen og gir gode råd og tips, mens kiropraktoren er taus og gjør litt trykking og knekker nakken to ganger, tar 10 15 min. Slikt har jeg opplevd før at man betaler for lite. prøvde å spørre i dag om det var noen øvelser som var bra å gjøre, ja litt gene4rell tøying sa han uten å gi forslag til øvelser.

har ikke lyst å gå dit flere ganger, synes det er kjipt å bruke penger på noen som jeg oppfatter som sløv og lite engasjert. Vil heller bruke pengene på den fantastiske massøren som både jobbet hardt og ga råd og tips itillegg.

Flere som har opplevd liknende?

Skrevet

Kanskje du har vært uheldig med kiropraktoren? Jeg har en helt annen opplevelse. Kiropraktoren brukte endel tid på å tøye ut stram muskulatur i nakken, og jeg fikk råd om hvordan jeg skulle tøye, og hvordan jeg skulle forholde meg. Nakken min ble god som ny, og har vært bra siden. (ett år siden nå.)

Det var ikke noe direkte massasje hos kiropraktoren, men det er jo ikke det en kiropraktor driver med heller.

Gjest kallesegnoeda
Skrevet

Ja. det er stor forskjell på kiropraktorer! Bytt til en annen - eller finn aller helst en manuell-terapeut.

Disse kan også "knekke" slik som kiopratorer gjør, men er fysioterapi-utdannet i tillegg og har MYE fokus på hva du selv kan gjøre av trening/øvelser. Mange Manuell-terapeuter har også driftsavtale, slik at du kan få det gratis etter at du har fyllt kvoten på egenandelstak to (2500 kroner pr år)

Jeg har slitt med nakke/rygg i tre år, gått til mange massører/fysioterapeuter/kiropraktorer, og føler ENDELIG at jeg får skikkelig hjelp og vveiledning hos manuell-terapeuten min!

Gjest kiroprak
Skrevet

Alle timer med kiropraktor er korte, og det er ikke alltid det skal mer enn et par knekk til. Litt øvelser må en kunne få, men kanskje du skulle prøvd en annen kiropraktor da. Jeg har fått veldig god hjelp av kiropraktor jeg. Den harde jobbingen har de på mange måter hatt på forhånd. Ved utdannelsen de har. Mer enn noen knekk blir for mye pr behandling.

punky brewster
Skrevet

Kanskje du har vært uheldig med kiropraktoren? Jeg har en helt annen opplevelse. Kiropraktoren brukte endel tid på å tøye ut stram muskulatur i nakken, og jeg fikk råd om hvordan jeg skulle tøye, og hvordan jeg skulle forholde meg. Nakken min ble god som ny, og har vært bra siden. (ett år siden nå.)

Det var ikke noe direkte massasje hos kiropraktoren, men det er jo ikke det en kiropraktor driver med heller.

Ja, det er nok forskjell og kanskje har jeg for store forventninger. Men synes bare han virket så tam, følte bare at det ble så mye mer valuta for pengene hos massøren som brukte god tid og itillegg viste interesse ved å gi tips og råd.

Gjest kiroprak
Skrevet

Hva var det som virket best da? Tror jeg ville tatt det i størst betraktning når jeg valgte behandling videre.

punky brewster
Skrevet

Hva var det som virket best da? Tror jeg ville tatt det i størst betraktning når jeg valgte behandling videre.

vanskelig å si, men skal prøve kun med massasje nå framover og se

Gjest det varierer
Skrevet

En kollega sier kiropraktoren bruker fem minutter på henne, men da gjør han det han skal og hun er veldig fornøyd.

Selv kan jeg anbefale naprapat.

punky brewster
Skrevet

En kollega sier kiropraktoren bruker fem minutter på henne, men da gjør han det han skal og hun er veldig fornøyd.

Selv kan jeg anbefale naprapat.

Ja, det kan tenkes at jeg tenker feil, men synes at når man først betaler for en time, så kan de bruke litt mere tid, er jo generelt stiv i hele ryggen og derfor blir litt knekking på nakken lite i mine øyne og når han attpåtil ikke er noe medelsom med tips osv

Gjest Pontiac
Skrevet

Har for en stund siden vært en rurinde hos fysioterapaut.

Har slitt med rygg og hofter i mange år og har hatt min egen ide om hvor "skaden" sitter. Dette har jeg fortalt de fysioterapautene jeg har gått til, og jeg har gitt dem nøyaktig sykehistorie.

Den fysioterapauten virket grei i starten og humør og personlighet var det ikke noe i vegen med. Men det eneste han gjorde hver eneste gang var å knekke opp ryggen min. Det knaka og braka og etter at jeg kom gang på gang og sa jeg hadde hatt forferdelige smerter i uka som hadde gått så mente han at jeg måtte hjelpe til selv ved å trene styrketrening slik at det han knakk opp kunne bli der.

Jeg betalte en god slump for dette, og det som var litt irriterende var at det var fysioterapaut uten refusjonsordning, mente jeg hadde spurt om dette før jeg gikk dit, men det endte nå opp med en haug timer

Gjest Pontiac
Skrevet

Dataen går helt baluba her... fortsettelse følger:

.....det endte opp med en haug timer med ingen refusjon. Og mye vondt.

Nå går jeg hos ei ung jente - fysioterapaut med videreutdanning. Hun tok meg på alvor, hørte på meg, fant riktig en skade der jeg mente jeg hadde det, gir råd, behandler selve skaden og behandler resten av kroppen pga. vondt av skaden.

Så det er virkelig forskjell på dem, og hadde jeg vært deg så hadde jeg spart pengen mine til en behandler som jeg følte tok meg og problemene mine på alvor.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...