Gjest Raphael Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Siden 17. august har jeg vært under medisinsk behandling for Rosacea. Min primærlege stilte diagnosen. Jeg brukte fram til 25.09. Tetracyclin og Finacea for tilstanden. Jeg ble uvel av Tetracyclin, og Finacea etterlot så intense smerter og svie, selv etter over en måneds behandling, at jeg måtte slutte med begge. Dessuten ble ikke tilstanden bedre, men forverret seg. Jeg ble derfor videre henvist til hudlege på Gjøvik, fordi primærlege anså det som nødvendig, siden tilstanden var blitt dårligere. Her ble jeg foreskrevet Ery-Max og Rosex gel for videre behandling. Disse tåler jeg bedre. Jeg har i tillegg av min primærlege fått utskrevet Atarax, for den særedeles plagsomme kløingen og nattesøvnen som til tider blir borte på grunn av dette. Situasjonen er imidlertid blitt stadig verre. Det hele startet med noen røde utslett i pannen, videre fikk jeg det på kinn, senere på halsen og til slutt på brystet. Det er store flammende utslett, de på brystet bekymrer meg mest, for det kommer væske fra disse - og utslettene svir - og av og til små blødninger. Er dette "normal" utvikling ved Rosacea? Jeg er meget bekymret, fordi jeg ikke ser noen bedring, men kun forverring. Dessuten har jeg isolert meg, fordi utslettene er meget iøyenfallende, og når jeg må ut av huset dekker jeg disse til med kosmetikk. Er det å anbefale? Store deler av ansiktet og halsen har nemlig svære utslett, hvorfra det også enkelte ganger kommer væske og små dråper av blod. Også på venstre arm har jeg fått små utslett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287818-problemer-under-behandling-av-rosacea/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.