Gå til innhold

Hva gjør Ibuprofen med kroppen?

Anbefalte innlegg

Gjest Ingvild S

Hei! Jeg går i 1. klasse på Ringerike videregående skole, og holder på med et prosjekt om hvordan Ibux og Paracet egentlig virker på kroppen, og hva som kan skje hvis du tar for mye. Det er jo veldig mange som bruker disse midlene daglig pga hodepine og andre smerter. Men de fleste aner ikke hva som faktisk skjer i kroppen når smertene går vekk! Det er ikke så lett å finne pålitelig informasjon om disse emnene, så jeg håper du kan hjelpe meg! Eventuelt hvis du vet om noen nettsider med bra informasjon om Ibuprofen of Paracetamol og virkningene de to har på kroppen. Håper du kan hjelpe! På forhånd takk:) Mvh,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287873-hva-gj%C3%B8r-ibuprofen-med-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Har dere prøvd og ta kontakt med en smerteklinikk? Vet ikke om de er villige til å hjelpe med skoleoppgaver, men de kan smerter og smertestillendes.

Ellers er http://www.felleskatalogen.no/ en god side, skriv inn navnet på medikamentet, og det kommer opp informasjon om hvordan det virker og bivirkninger.

Apoteket kan muligens hjelpe dere, de har også kunnskap om medikamenter.

Pass bare godt på i oppgaven deres, at dere ikke dømmer nord og ned de som trenger paracet og ibux for å fungere i hverdagen. Mange spiser de nok ukritisk, og det er en flott at dere setter fokus på det, men husk at noen av oss spiser disse i samråd med lege/smerteteam, og premien vår er høyere enn bivirkningene.

Gjest NurseBetty

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...