Gå til innhold

Er lei av å vente på mensen!

Anbefalte innlegg

Gjest lei av å vente...

Urk! Jeg går og venter på mensen...

Jeg sluttet på pillen i april/mai og hadde mensen to ganger i løpet av sommeren (teller ikke med blødningen som kom etter pilleslutt). Husker ikke hvor lange syklusene var, for jeg regnet ikke med at de skulle være korrekte uansett.

I august, så begynte jeg på pillen igjen, men gikk ikke på de mer enn en uke før jeg bestemte meg for at jeg ville slutte likevel. Kanskje ikke den klokeste beslutningen, men gjort er gjort. Jeg fikk pillesluttblødning, og det var det.

Nå er jeg på dag 52 i syklusen, har ikke hatt ubeskyttet sex siden jeg gikk på pillen i august. Jeg kjenner mensmurringer i kroppen hele tiden, og irriterer meg over at brystvortene plutselig har blitt så følsomme...

Jeg tror ikke at jeg kan være gravid, for jeg har jo hatt både pillesluttmens, og slik som jeg tolker det, så har jeg hatt eggløsningsslim også, to eller tre ganger (men det har jeg hørt at går an).

Hvor lenge burde jeg vente før jeg går til legen? Noen som har erfaringer og råd til meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287877-er-lei-av-%C3%A5-vente-p%C3%A5-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gurojenta

Når jeg sluttet på p-pillene tok det litt tid før det hele var ordentlig i rute igjen, men jeg fikk "heldigvis" mens innimellom alle uregelmessighetene.

Er du usikker på om du kan være gravid, ta en graviditetstest så er du sikker. Det gjorde jeg i disse periodene ting var uregelmessig.

Går det lang tid uten at mensen blir regelmessig (flere måneder) ville jeg oppsøkt lege.

Gjest lei av å vente...

Hvordan kan du være sikker på at du ikke er gravid hvis du ikke har tatt en test?

Skrev ikke at jeg var sikker på at jeg ikke var gravid, men at jeg ikke trodde at jeg var gravid! (prøvde med vilje å ikke legge inn et innlegg der jeg lurte på om jeg kunne være gravid, for det er det så mange av, og ingen kan svare på det uansett!)

Jeg lurte mest på hvordan jeg skal tolke kroppen min... Har tatt en test nå, og den var negativ. Det var noen prikker i loddrett retning, men ikke en strek. I dag synes jeg at jeg kjenner mensen komme, så det er nok bare sykluskluss!

Men dersom syklusene mine fortsetter å være på over 50 dager, burde jeg gå til legen da? Jeg mener, det er jo behagelig å ikke ha mensen så ofte, men det er jo ikke så praktisk med tanke på barn... Halverer jo antall muligheter for graviditet i løpet av et år med nesten to måneders sykluser. Og så er det stressende å gå og kjenne etter hele tiden...

Skrev ikke at jeg var sikker på at jeg ikke var gravid, men at jeg ikke trodde at jeg var gravid! (prøvde med vilje å ikke legge inn et innlegg der jeg lurte på om jeg kunne være gravid, for det er det så mange av, og ingen kan svare på det uansett!)

Jeg lurte mest på hvordan jeg skal tolke kroppen min... Har tatt en test nå, og den var negativ. Det var noen prikker i loddrett retning, men ikke en strek. I dag synes jeg at jeg kjenner mensen komme, så det er nok bare sykluskluss!

Men dersom syklusene mine fortsetter å være på over 50 dager, burde jeg gå til legen da? Jeg mener, det er jo behagelig å ikke ha mensen så ofte, men det er jo ikke så praktisk med tanke på barn... Halverer jo antall muligheter for graviditet i løpet av et år med nesten to måneders sykluser. Og så er det stressende å gå og kjenne etter hele tiden...

50 dager er i overkant av hva som regnes som normalt. Fortsetter det ville jeg tatt meg en tur til legen var jeg deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...